  • 41. Data: 2009-12-14 15:25:59
    Temat: Re: Multimedia - skok na numerację
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > I mój też :-)

    Miło mi powitać w doborowym towarzystwie. Może ciasteczko?

    > Tak samo, jak banki, centrale alarmowe czy TVK. Mogą zostać numery
    > informacyjne (usługi, handel, komunikacja), chociaż niekonieczne
    > te sponsorowane przez jednego dostawcę.

    Jeśli sa ogólnokrajowe, to teoretycznie mogą. Ale właściwie czemu
    nie 800 lub 801? Zresztą ci co mają 800, podają teraz obok zwykły
    numer. Żeby ludzie z komóek też mogli się dodzwonić (właściwie to
    też nie wiadomo czemu nie mogą).

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2009-12-14 17:29:36
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2009-12-14 16:25, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > nie 800 lub 801? Zresztą ci co mają 800, podają teraz obok zwykły
    > numer. Żeby ludzie z komóek też mogli się dodzwonić (właściwie to

    Osiemsetki to są w zasadzie w odwrocie. Kilka lat temu każdy z banków
    praktycznie miał, teraz... może ze dwa bym znalazł :-(
    A numeracja 801 i 804 to najczęsciej większy przekręt, niż dialery na
    0700 :-P

  • 43. Data: 2009-12-14 18:04:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > praktycznie miał, teraz... może ze dwa bym znalazł :-(
    > A numeracja 801 i 804 to najczęsciej większy przekręt, niż dialery na

    No to z AUS też mogą byc przekręty. W takim razie niech już wszyscy mają
    normalne numery.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2009-12-14 20:28:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

    > Osiemsetki to są w zasadzie w odwrocie. Kilka lat temu każdy z banków
    > praktycznie miał, teraz... może ze dwa bym znalazł :-(

    PKOBP 0 801 302 302 infolinia, 0-801-124-365 karty (kiedys to bylo
    0-800-124-365...)
    Pekao 0-801 324 324 karty, 800 380 380 Pekao24, i dużo innych numerów
    citiphone 0 801 32 2484 (ale infolinia na 19xxx)
    mbank 0 801 300 800
    Alior nie ma
    Polbank 0 801 822 822

    Generalnie chyba kto mial ten ma?

    > A numeracja 801 i 804 to najczęsciej większy przekręt, niż dialery na
    > 0700 :-P

    Polegajacy na?

    Przynajmniej cennik jest jawny, a AUS to szkoda gadac... Nikomu nie
    chce sie reklamacji napisac?

    MJ

  • 45. Data: 2009-12-14 21:06:44
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2009-12-14 21:28, Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > Pekao 0-801 324 324 karty, 800 380 380 Pekao24, i dużo innych numerów
    > citiphone 0 801 32 2484 (ale infolinia na 19xxx)

    Mówiłem o 800, nie 801

    > Polegajacy na?

    Złudnej iluzji gospodyń z Gdańska, że jest to albo numer bezpłatny, albo
    płatnyc bardzo mało. A praktyka mówi, że 801 0 kosztuje tyle samo, co
    70x 0. A 804 (np. ZUS!) jest płatny tyle, co najwyższa stawka impulsowa
    MM, czyli dzwoniąc lokalnie z Warszawy do Warszawy emeryci płacą tyle,
    co z Przemyśla do Swinoujścia.

    > Przynajmniej cennik jest jawny, a AUS to szkoda gadac... Nikomu nie
    > chce sie reklamacji napisac?

    A skąd ja Ci wezmę telefon w tepe? :-P
    Może netię stacjonarną sobie w końcu załatwię... :-)

  • 46. Data: 2009-12-14 21:18:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

    > Mówiłem o 800, nie 801

    No to Zubr zostal...

> [...]
    > impulsowa MM, czyli dzwoniąc lokalnie z Warszawy do Warszawy emeryci
    > płacą tyle, co z Przemyśla do Swinoujścia.

    Na dodatek z roznych historii ze swiadczeniem jakichs wdzwanianych
    voipow, czy czegos tam, wynikalo, ze za odbieranie takich
    "wysokoplatnych ulgowych linii" abonent nie tylko nic nie musi
    doplacac, ale zarabia na tym tak jak za 0-700...

    MJ

  • 47. Data: 2009-12-14 22:08:04
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2009-12-14 22:18, Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > "wysokoplatnych ulgowych linii" abonent nie tylko nic nie musi
    > doplacac, ale zarabia na tym tak jak za 0-700...

    Z tym, że nie abonent, a raczej albo operator albo service providerzy. A
    poza tym wszystko się zgadza :-)

  • 48. Data: 2009-12-14 23:16:31
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Nie są. I w tym jest problem. Bo moda taka, że taksówka ma mieć AUS.

    Hmm, moda... IMHO po prostu potrzeby marketingowe tej specyficznej
    branży - chyba najłatwiej jest zapamiętać klientowi numer, pod który w
    razie co zadzwoni.

    Przemek

  • 49. Data: 2009-12-14 23:34:32
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > I mój też :-) Tak samo, jak banki, centrale alarmowe czy TVK. Mogą
    > zostać numery informacyjne (usługi, handel, komunikacja), chociaż
    > niekonieczne te sponsorowane przez jednego dostawcę.

    Kolejarskie partyline za 1,28 PLN/min też ;-)?

    OT. W sumie pazerność u nich to norma :-P

    Rozkład przez WAP kosztuje u nich 1,22 PLN/10 min (SMS na numer 71757
    (71PKP) o treści WAP http://rozklad-pkp.pl/?q=pl/node/115) + koszty
    transmisji.
    Rozkład na CD to 49,95 + 9,76 za przesyłkę a wersja książkowa ("cegła",
    nieaktualna w chwili zejścia z maszyny drukarskiej) też ponad 5 dyszek,

    Przemek

  • 50. Data: 2009-12-14 23:45:50
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    > Złudnej iluzji gospodyń z Gdańska, że jest to albo numer bezpłatny, albo
    > płatnyc bardzo mało. A praktyka mówi, że 801 0 kosztuje tyle samo, co
    > 70x 0.

    Na przykład:

    http://telepin.pl/mobi/index.php?page=pre_telepin_nu
    mery
    Nie kupiłeś karty telepin, a potrzebujesz szybko i tanio zadzwonić do
    bliskich ?
    Nic prostszego, wybierz ze swojego telefonu numer 0708 177 677 lub 0 801
    080 019(...).

    Ale tym przypadku to nie 801 jest drogie tylko 708 tanie :-).

    > A 804 (np. ZUS!) jest płatny tyle, co najwyższa stawka impulsowa
    > MM, czyli dzwoniąc lokalnie z Warszawy do Warszawy emeryci płacą tyle,
    > co z Przemyśla do Swinoujścia.

    I więcej niż przez 708 na drugą stronę globusa. No ale gdy wprowadzano
    80x, to chyba międzystrefowe w szczycie kosztowały coś koło 85 gr/min a
    więc nawet takie 804 było 2 razy tańsze.

    > A skąd ja Ci wezmę telefon w tepe? :-P

    A jakiś Kwadratowopomarańczowy prepaid za kilka złotych by nie
    wystarczył - jest spora szansa, że AUSy będą hulać podobnie jak na kablu
    (chociaż z 800 czy 801 tak już nie jest).

    Przemek