  • 11. Data: 2009-12-08 21:35:21
    Temat: Re: Multimedia - skok na numerację
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    wiwany pisze:

    > to XX118XXX kręcił Marek M. którego cytowałem. Nie ja.

    12118913 z komórki Orange.

    Marek

  • 12. Data: 2009-12-09 09:35:38
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik wiwany napisał:

    > Sprostowanie:
    >
    > to XX118XXX kręcił Marek M. którego cytowałem. Nie ja.

    Przepraszam, pogubiłem się w odpowiedziach :-)

    Przemek

  • 13. Data: 2009-12-09 09:36:43
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik MarekM napisał:

    > 12118913 z komórki Orange.

    Dlaczego akurat 12 - bo pierwszy z brzegu :-)?

    Przemek

  • 14. Data: 2009-12-09 10:37:34
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > ... numerację 1xxxx. Zwyczajnie i po prostu.
    >
    > Te numery niczemu pożytecznemu nie służą i tylko zamęt wprowadzają.
    >
    > 112, 9xx do służb ratunkowych i KONIEC. Więcej NIE TRZEBA.

    Hehe, AUSy w obecnej postaci to jest dziedzictwo peerelu, twórczo
    rozwinięte w 3 RP, a Ty proponujesz rewolucję na miarę RP co najmniej
    4.2 (wszak 4 RP miała jedynie zlikwidować korupcję, układ, szarą sieć i
    czworobok) ;-).

    Teraz poważniej, IMHO trzeba by dać AUSowcom coś sensownego w zamian np.
    w każdej SN wyszukać jakiś zakres przekształcić w 19xxx=>aaqq19xxx
    (jeżeli został jeszcze jakiś zakres qq dostępny wszędzie). Najbardziej
    IMHO będą buntować taryfiarze, bo dla nich te numerki to podstawowy
    element identyfikacji marketingowej (a poza tym niektórzy już nawet
    jedynkę z trudem wcisnęli na neony :-)). Z kolei jeśli chodzi o sektor
    bankowy i ubezpieczeniowy, to dla nich chyba (poza krótkością numeru)
    jakieś znaczenie może mieć, że AUS bez kierunkowego jest taryfikowany
    lokalnie zewsząd. Gdyby zlikwidować podział cen na strefowe i
    międzystrefowe, problem by się rozwiązał.

    Natomiast takie numery "by definition" ogólnokrajowe związane z usługami
    oferowanymi przez operatora jak np. 19222, 19050 czy 19051 może powinny
    być przeniesione do 118xxx?

    Przemek

  • 15. Data: 2009-12-09 10:53:41
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:
> [...]

    No dobrze, pomińmy voipy bo to w sumie (jeszcze?) margines, ale co z
    komórkami? Dzwonię na AUS z borderlandu na granicy SNów i komóra
    zaloguje się do BTSa nie "z rejonu". Jeżeli chodzi o nry ratunkowe, to
    nie problem, bo oni jakoś zgłoszenie sforwadują (a przynajmniej
    powinni). Ale jeżeli AUS to jakaś infolinia, to co - jak mam wymusić bez
    przemieszczania się i bez użycia kierunkowego, żeby komóra połączyła się
    tam, gdzie chcę? Może alias stacjonarny, ale po co wtedy AUS bez
    kierunkowego - żeby wykręcać 4 cyfry mniej?

    Przemek

  • 16. Data: 2009-12-09 11:12:51
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 9 Gru, 11:37, Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Natomiast takie numery "by definition" ogólnokrajowe związane z usługami
    > oferowanymi przez operatora jak np. 19222, 19050 czy 19051 może powinny

    Sektorowi bankowemu i ubezpieczeniowemu mamy przecież "dedykowany"
    zakres ABS=801 i 804 z możliwością wyboru taryf dla ab. inicjującego,
    scenariuszy obsługi (pora dnia, tygodnia,obszar).

  • 17. Data: 2009-12-09 11:18:27
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2009-12-09 10:36, Przemysław Kowalik pisze:

    > Dlaczego akurat 12 - bo pierwszy z brzegu :-)?

    Bo tu właśnie mieszkam :)

    Marek

  • 18. Data: 2009-12-09 11:28:24
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2009-12-09 11:37, Przemysław Kowalik pisze:

    > Teraz poważniej, IMHO trzeba by dać AUSowcom coś sensownego w zamian np.
    > w każdej SN wyszukać jakiś zakres przekształcić w 19xxx=>aaqq19xxx
    > (jeżeli został jeszcze jakiś zakres qq dostępny wszędzie).

    Na przykład: AB9119xxx
    A jak ktoś zgromadzi swój numer we wszystkich SN, to dostaje gratis
    199119xxx ;-)

    > Natomiast takie numery "by definition" ogólnokrajowe związane z usługami
    > oferowanymi przez operatora jak np. 19222, 19050 czy 19051 może powinny
    > być przeniesione do 118xxx?

    A może lepiej - jak u komórkowców - pod *xxx(x)? Numery takie z
    definicji wybierane są tylko u jednego operatora, więc można dla nich
    stosować numerację prywatną zaczynającą się od "gwiazdki". Chyba że w
    sieciach stacjonarnych to niemożliwe - tego w sumie ja nie wiem, bom
    laik. Wiadomo, znajdą się jeszcze jacyś wybierający dekadowo, ale co za
    problem uruchomić ładny pełny numer 9-cyfrowy obok takiego z gwiazdką?
    Efekt dodatkowy: być może zmusi dekadowych zapaleńców do wymiany
    telefonu na współczesny (zwłaszcza jeżeli numer poczty głosowej
    wyglądałby np. tak: 959000000 ;-) ).

    Marek

  • 19. Data: 2009-12-09 12:12:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> writes:

> [...]
    > element identyfikacji marketingowej (a poza tym niektórzy już nawet
    > jedynkę z trudem wcisnęli na neony :-)). Z kolei jeśli chodzi o sektor

    Optyczna większość taksówkarzy i tak ma już numer 9d (ogłaszany często
    jako 7d, ale to szczegół). A MPT przeżyło 919->9191->19191 to i
    xx9119191 przeżyje.

> [...]
    > lokalnie zewsząd. Gdyby zlikwidować podział cen na strefowe i
    > międzystrefowe, problem by się rozwiązał.

    801 i 804 (też tu jest burdel, ale to inna sprawa) skasowali?

    Poza tym numery skrócone wcale nie są wszystkie taryfikowane lokalnie,
    bezprawnie (znaczy sprzecznie z cennikiem) zresztą...

    MJ

  • 20. Data: 2009-12-09 12:28:21
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> writes:

    > powinni). Ale jeżeli AUS to jakaś infolinia, to co - jak mam wymusić
    > bez przemieszczania się i bez użycia kierunkowego, żeby komóra
    > połączyła się tam, gdzie chcę?

    Z użyciem kierunkowego TEŻ nie wymusisz.

    > Może alias stacjonarny, ale po co wtedy
    > AUS bez kierunkowego - żeby wykręcać 4 cyfry mniej?

    No właśnie mówięe, ze po nic.

    MJ