  • 21. Data: 2011-07-05 15:30:48
    Temat: Re: Moze jakies zdjecia?
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-05 15:11, marcin.STIG.saldat pisze:

    > Ale o co Ci teraz chodzi?

    O to, że nawet dziecko jak ogląda prospekty reklamowe aut,
    wie jakiej wielkości są w naturze.
    A jak to się ma do Twoich zdjęć tych makiet?
    Ja też pomyślałem, że można je wziąć w rękę.
    Nie ma na tych zdjęciach niczego,
    co dałoby skalę odniesienia.
    Gdyby obok stał samochód, o to byłoby co innego.

    JD

  • 22. Data: 2011-07-05 15:32:07
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-07-04 23:02, Janko Muzykant pisze:
    > Zapraszam do chwalenia się.
    > Na początek sam się pochwalę :)
    > Londyn i Kraków:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/11/0.htm
    > Robione głównie XZ1, jeśli ktoś chciałby wiedzieć.

    zaciekawił mnie ten XZ1 - nie wiesz jaki on ma kąt widzenia obiektywu
    przy krótszej ogniskowej ? Bo tak sobie pomyślałem - może go używać do
    panoram sferycznych ? coś muszę kupić "drugiego" i nie wiem, czy chce mi
    się nosić wszędzie drugą lustrzankę (głównie w góry) z rybim okiem

    Wojtek

    --
    = portal: agroturystyka na Suwalszczyźnie =
    ======= www.suwalszczyznainfo.pl ==========

  • 23. Data: 2011-07-05 17:17:05
    Od: "marcin" <m...@m...ru>

    > Londyn i Kraków:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/11/0.htm
    > Robione głównie XZ1, jeśli ktoś chciałby wiedzieć.

    w subexifie widze:

    EV -0,5
    Saturation +1

    ale efekt ciekawy :)

    szkoda ze xz1 nie ma z przodu troche mniejj niz 28 mm

    pozdr

  • 24. Data: 2011-07-05 17:37:03
    Od: mt <t...@i...pl>

    crazy bejbi pisze:

> [...]
    > panoram sferycznych ? coś muszę kupić "drugiego" i nie wiem, czy chce mi
    > się nosić wszędzie drugą lustrzankę (głównie w góry) z rybim okiem

    Jakieś 78,5 st. po przekątnej. Nie lepszy byłby do tego Panas LX5, czy
    nawet sporo tańszy LX3, one mają 87,7 st. po przekątnej.

    --
    marcin

  • 25. Data: 2011-07-05 19:23:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-05 19:37, mt pisze:
    > Jakieś 78,5 st. po przekątnej. Nie lepszy byłby do tego Panas LX5, czy
    > nawet sporo tańszy LX3, one mają 87,7 st. po przekątnej.

    Poza tym na szerokim olek nie grzeszy jakością w rogach. Ale to raczej
    chyba większość kompaków.

    --
    pozdrawia Adam
    /jestem mistrzem, a wy się nie znacie/

  • 26. Data: 2011-07-05 19:25:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-05 19:17, marcin pisze:
    > w subexifie widze:

    A to tam gdzieś się coś takiego przedostało?

    > Saturation +1

    Wszystko mam z rawów, więc to nie ma znaczenia.

    > szkoda ze xz1 nie ma z przodu troche mniejj niz 28 mm

    Niby tak, ale jakby miał mieć krócej na tele, to ja już wolę tak.

    --
    pozdrawia Adam
    /odpowiedź jest natychmiastowa: tak - albo nie; nie wiem... znaczy wiem!/

  • 27. Data: 2011-07-05 19:36:22
    Od: JD <j...@g...com>

> [...]
    > Londyn i Kraków:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/11/0.htm
    > Robione głównie XZ1, jeśli ktoś chciałby wiedzieć.

    Kumpel pożyczył mi Rubinara 500/8
    http://jacek3d.deviantart.com/#/d3hmfaj
    taki fotożart ;)

    JD

  • 28. Data: 2011-07-05 20:28:40
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-05 13:13:48 +0200, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> said:

    > ć.
    >
    > Jak ogladasz katalogowe zdjecia samochodow, to tez sie lapiesz na tym,
    > ze myslisz o tym, zeby kupic i postawic go sobie na poleczce? :)

    Jeśli to katalog Matchboxa, to owszem. A teraz skup się i powiedz: skąd
    oglądacz tych fot ma wiedzieć jakiej wyskości są te "lody"?

    > b te
    >
    > Bo nie zakladam, ze ludzie sa az tak glupi, ze wchodzac do galerii foto,
    > trafiajac na jedno zdjecie mysla, iz faktycznie tak jest w istocie. Tym
    > bardziej, kiedy widza kolejne foty ladujace sie obok. :)

    "O! Ktoś z HTMLa dupa, zdjęcia mu obcięło". I klik na zamknij.

    > iężnego
    >
    > Ja tam sie nie znam. Ja pracuje w aplikacjach, a nie w systemie operacyjnym. :)

    To dobra metoda współżycia z Windą - ignorowanie jej istnienia ;-)

    > ogólniej
    > ego
    >
    > Powiedz to jeszcze producentom samochodow z automatyczna skrzynia
    > biegow, autorom aplikacji wyposazonych w ribbon miast klasyczne paski
    > narzedziowe, projektantom telefonow i marketingowcom, ktorzy przepchneli
    > klawiatury ekranowe, i setkom innych, ktorzy co roku przedmioty czy
    > technologie, dzialajace inaczej niz dotychczas. :)

    Jaaaaassssne, bo przecież galeria do oglądania której trzeba używać
    mniej wygodnych narzędzi niż zwykle, to niebywały wręcz skok jakości
    życia...

    > Gdyby nie oni, to nadal uzywalibysmy monosylab a zycie polegaloby na
    > gonieniu za zwierzyna
    > i w najlepszym wypadku, pieczeniu scierwa nad ogniskiem.

    Napędem cywilizacji jest ludzkie lenistwo - możliwość robienia czegoś
    wygodniej, łatwiej niż dotychczas. Konieczność przesuwania klawiszem
    czy z modyfikatorem, miast zwyczajnie, jak wszędzie, tylko skrolem pod
    palcem wskazującym z tą zasadą nie ma zupełnie nic wspólnego.

    > "Korzyscia artystyczna"? :)

    Przykładowo. Jak byś się nazywał Adams, Hartwig, czy Leibowitz, to nie
    było by rozmowy ;-)

    > Po prostu dla mnie logiczniejsze wydaje sie ogladanie zdjec wlasnie w
    > taki sposob, a nie z gory do dolu. Tak trudno to zrozumiec?

    Sorry Winetu, ale z logiką ma to niewiele wspólnego. Logiczne jest to,
    co oczywiste, a w świecie komputerów póki co oczywiste jest przewijanie
    z góry na dół.

    > Nooo... inny jestem. Tak jak w sytuacji, kiedy mam ochote na relaks,
    > nie siadam z piwem przed TV w ktorym transmituja jakis mecz, tak
    > galeria pionowa nie odpowiada mi tak, jak pozioma.

    Tobie może nie odpowiadać. Ale zastanów się, udostępniasz na stronie
    zdjcia dla siebie, czy dla innych?

    > Przy okazji, zastanow sie -- przegladajac
    > zdjecia w viewerach typu LightBox etc. (czy galeriach prezentujacych
    > zdjecia pojedynczo), dlaczego klikasz na strzalki w lewo i prawo?

    To zupełnie co innego. Tam masz separację treści - jedno zdjęcie na
    raz, klik i następne. Jak odwracanie kartek, ta analogia tu się
    sprawdza. Twoja prezentacja bardziej odpowiada wydrukowaniu kolorowego
    magazynu na 4 metrowej rolce papieru. To ani naturalne, ani wygodne.

    > Skoro wg Ciebie zdjecia powinno sie ogladac z gory do dolu, to
    > dlaczego nigdy nie ma strzalek wlasnie w tych kierunkach?
    > Nooo..? Bo co? Bo ekrany monitorow sa szersze niz wyzsze, co? ;)

    Zwłaszcza jest to istotne przy pionowych kadrach :-P

    > Cooliris, tez musi Ci sie pewnie
    > wydawac jakims niewygodnym ustrojstwem, albo wrecz pomiotem szatana,
    > splodzonym ku niewygodzie i uprzykrzaniu zycia.

    No weź, porównywanie CoolIrisa ze sklejką paru zdjęć w poziomie, to jak
    by naprzeciwko któregoś z EVILI postawić Lomo.

    > Logika podsunela mi wlasnie takie rozwiazanie, i w gleboko w d... mam
    > fakt, iz "wszyscy" maja odwrotnie.

    To tylko świadczy o Twoim podejściu do oglądaczy. Teraz przewinąłem do
    końca, następnym razem zrobię to samo, co na innych tak rozwiązanych
    galeriach - zamknę po luknięciu na to, co się mieści na ekranie.
    Stracisz coś? Pewnie nie. Ja też nie.

    > . Mnie
    > esteś
    >
    > Zeby prezentacja zdjec w poziomie byla najwiekszym udziwnieniem stron
    > internetowych, to swiat bylby calkiem nieskomplikowany... :)

    Największym - nie. Ale kolejnym bezsensownym.

    de Fresz

  • 29. Data: 2011-07-05 21:11:00
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > O to, że nawet dziecko jak ogląda prospekty reklamowe aut,
    > wie jakiej wielkości są w naturze.
    > A jak to się ma do Twoich zdjęć tych makiet?

    No wiesz... Nie sadzilem, ze makiety sterczace przed budami z fast
    foodem, sa czyms tak abstrakcyjnym, zeby ich nie znac.

    > Ja też pomyślałem, że można je wziąć w rękę.
    > Nie ma na tych zdjęciach niczego,
    > co dałoby skalę odniesienia.

    Bo to zdjecia do katalogu. Tam beda podane rozmiary. :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 30. Data: 2011-07-05 21:31:01
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Jeśli to katalog Matchboxa, to owszem. A teraz skup się i powiedz: skąd
    > oglądacz tych fot ma wiedzieć jakiej wyskości są te "lody"?

    Mnie to w sumie malo interesuje. To sprawa klienta, ktory te zdjecia
    zlecil i bedzie je prezentowal w katalogu.
    A jesli juz jestesmy przy innych przykladach skali, "ogladacz" katalogu
    Matchboxa tez po zdjeciach nie domysli sie, jak duze sa te modele. Musi
    w opisie znalezc skale, a nastepnie dowiedziec sie, jaki rozmiar ma
    oryginal, i w koncu to sobie obliczyc. :)

    > "O! Ktoś z HTMLa dupa, zdjęcia mu obcięło". I klik na zamknij.

    Nie posadzaj ludzi o az taki debilizm. Ktos, kto w ogole wie co to jest
    HTML, nigdy nie pomysli w ten sposob. :) Tym bardziej, ze jednak proces
    ladowania widac, bo laduje sie ich na stronie "fefnascie" sztuk.
    Przecietnie bystry czlowiek, zauwazy takze scrollbara na dole okna
    przegladarki. :)

    > To dobra metoda współżycia z Windą - ignorowanie jej istnienia ;-)

    Dobra, i calkowicie naturalna w kazdym systemie operacyjnym, ktory jest
    jedynie platforma do uruchamiania wlasciwego oprogramowania. :) Jako
    fotografowi i detepowcowi, do niczego innego system operacyjny nie jest
    mi potrzebny. Chyba, ze Ty lubisz sie nim bawic, ale o ile wiem -- tez
    nie jestes administratorem. ;)

    > Jaaaaassssne, bo przecież galeria do oglądania której trzeba używać
    > mniej wygodnych narzędzi niż zwykle, to niebywały wręcz skok jakości
    > życia...

    Mniej wygodnych _narzedzi_? O ile wiem, to zadne hokus-pokus do tego nie
    jest potrzebne. Wystarczy wcisnac klawisz lezacy dokladnie obok tego,
    ktory naciska sie do przewijania strony w pionie. :)

> [...]
    > z modyfikatorem, miast zwyczajnie, jak wszędzie, tylko skrolem pod
    > palcem wskazującym z tą zasadą nie ma zupełnie nic wspólnego.

    I tak tez wlasnie m.in. na pohybel bezmyslnemu napieprzaniu rolka
    myszki, zmienilem ten oklepany sposob przegladania zdjec. To minimum
    gimnastyki umyslowej, nikomu nie zawadzi.

    > Sorry Winetu, ale z logiką ma to niewiele wspólnego. Logiczne jest to,
    > co oczywiste, a w świecie komputerów póki co oczywiste jest przewijanie
    > z góry na dół.

    Dla Ciebie. Na szczescie dla kazdego logicznym jest co innego, i bardzo
    mnie cieszy, ze moja jest odmienna od Twojej. :)

    > Tobie może nie odpowiadać. Ale zastanów się, udostępniasz na stronie
    > zdjcia dla siebie, czy dla innych?

    Rzecz jasna, ze dla innych. Jesli jednak w przeciagu 5 lat, jestes
    jedyna osoba, ktora potrafi o tym bez konca dyskutowac, to (majac wrecz
    codzienna stycznosc z tym, jak "z igly robisz widly") nie wydaje mi sie,
    zeby to byl problem dla kogokolwiek. :)

    > No weź, porównywanie CoolIrisa ze sklejką paru zdjęć w poziomie, to jak
    > by naprzeciwko któregoś z EVILI postawić Lomo.

    A jaka tu roznice funkcjonalna widzisz? Ze u mnie jest tylko jeden rzad,
    a w CoolIris kilka? :) Wg Twojego upartego przewijania gora-dol,
    CoolIrisa tez bez problemu mozna bylo tak wlasnie zrealizowac. :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat