  • 11. Data: 2011-07-05 10:21:35
    Temat: Re: Moze jakies zdjecia?
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 05 Jul 2011 07:47:28 +0200, marcin.STIG.saldat napisał(a):

    > Kazdego miesiaca mam od 6 do 13
    > tysiecy odwiedzin -- i jestes pierwsza i jedyna osoba, ktorej to
    > przeszkadza az na tyle, zeby sie o tym rozpisywac. Nie zastanawia Ciebie
    > to? ;)

    Ja też Ci podbiłem statystykę, a ze zdjęć obejrzałem tylko kilka
    pierwszych. Większość stron przewija się w pionie więc przyzwyczajenie
    przebija wygodę :-)

    A albumy ogląda się zdjęcie po zdjęciu, za wyjątkiem rodzinnych gdzie
    ogląda się strona po stronie (kilka zdjęć połączonych wspólnym tematem na
    raz).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 12. Data: 2011-07-05 11:13:48
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > A no chyba że to 2 metry ma, czego zupełnie po zdjęciach nie widać.

    Jak ogladasz katalogowe zdjecia samochodow, to tez sie lapiesz na tym,
    ze myslisz o tym, zeby kupic i postawic go sobie na poleczce? :)

    > Masz też zdjęcia pokazane pojedyńczo. No i skąd wiesz ile osób te
    > panoramy przewinęło do końca?

    Bo nie zakladam, ze ludzie sa az tak glupi, ze wchodzac do galerii foto,
    trafiajac na jedno zdjecie mysla, iz faktycznie tak jest w istocie. Tym
    bardziej, kiedy widza kolejne foty ladujace sie obok. :)

    > Nie. Już nie. Podobnie jak to ile osób używa niewygodnego i siermiężnego
    > Windowsa ;-)

    Ja tam sie nie znam. Ja pracuje w aplikacjach, a nie w systemie
    operacyjnym. :)

    > Mogę też wcisnąć shifta. Ale po co? Dobrze zrobiona strona (czy ogólniej
    > - interface) powinna być przystosowana do tego, jak ludzie zwykle danego
    > ustrojstwa używają.

    Powiedz to jeszcze producentom samochodow z automatyczna skrzynia
    biegow, autorom aplikacji wyposazonych w ribbon miast klasyczne paski
    narzedziowe, projektantom telefonow i marketingowcom, ktorzy przepchneli
    klawiatury ekranowe, i setkom innych, ktorzy co roku przedmioty czy
    technologie, dzialajace inaczej niz dotychczas. :) Gdyby nie oni, to
    nadal uzywalibysmy monosylab a zycie polegaloby na gonieniu za zwierzyna
    i w najlepszym wypadku, pieczeniu scierwa nad ogniskiem.

    > Naginanie przyzwyczajeń musi być poparte jakąś
    > wyjątkową korzyścią - niechby i artystyczną.

    "Korzyscia artystyczna"? :)
    Po prostu dla mnie logiczniejsze wydaje sie ogladanie zdjec wlasnie w
    taki sposob, a nie z gory do dolu. Tak trudno to zrozumiec? Nooo... inny
    jestem. Tak jak w sytuacji, kiedy mam ochote na relaks, nie siadam z
    piwem przed TV w ktorym transmituja jakis mecz, tak galeria pionowa nie
    odpowiada mi tak, jak pozioma. Przy okazji, zastanow sie -- przegladajac
    zdjecia w viewerach typu LightBox etc. (czy galeriach prezentujacych
    zdjecia pojedynczo), dlaczego klikasz na strzalki w lewo i prawo? Skoro
    wg Ciebie zdjecia powinno sie ogladac z gory do dolu, to dlaczego nigdy
    nie ma strzalek wlasnie w tych kierunkach? Nooo..? Bo co? Bo ekrany
    monitorow sa szersze niz wyzsze, co? ;) Cooliris, tez musi Ci sie pewnie
    wydawac jakims niewygodnym ustrojstwem, albo wrecz pomiotem szatana,
    splodzonym ku niewygodzie i uprzykrzaniu zycia.
    Logika podsunela mi wlasnie takie rozwiazanie, i w gleboko w d... mam
    fakt, iz "wszyscy" maja odwrotnie.

    > Tak więc taki układ wygląda na udziwnienie dla samego udziwnienia. Mnie
    > to drażni i najczęściej po prostu zamykam bez wnikania - bo nie jesteś
    > jedynym, który prezentuje swoje zdjęcia w ten niewygodny sposób.

    Zeby prezentacja zdjec w poziomie byla najwiekszym udziwnieniem stron
    internetowych, to swiat bylby calkiem nieskomplikowany... :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 13. Data: 2011-07-05 11:38:07
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Ja też Ci podbiłem statystykę, a ze zdjęć obejrzałem tylko kilka
    > pierwszych. Większość stron przewija się w pionie więc przyzwyczajenie
    > przebija wygodę :-)

    A ktore jeszcze z podanych linkow (oprocz zdjec makiet lodow i reportazu
    z balu) przewijalo sie w poziomie? Pozostale (pierwsze trzy) to
    klasyczne galerie. Nie zauwazyles? :D

    > A albumy ogląda się zdjęcie po zdjęciu,

    Nooo, a te zdjecia w albumie to niby ze jak? :D Karty albumu masz z gory
    na dol? :) Czy moze jednak lewa i prawa -- i wodzisz wzrokiem wlasnie w
    ten sposob?

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 14. Data: 2011-07-05 12:14:43
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-05 13:13, marcin.STIG.saldat pisze:

    > Jak ogladasz katalogowe zdjecia samochodow, to tez sie lapiesz na tym,
    > ze myslisz o tym, zeby kupic i postawic go sobie na poleczce? :)

    Widziałeś gdzieś dwumetrowe lody?

    JD

  • 15. Data: 2011-07-05 13:11:29
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Widziałeś gdzieś dwumetrowe lody?

    Ale o co Ci teraz chodzi?

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 16. Data: 2011-07-05 14:27:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-05 12:07, Henry(k) pisze:
    > http://www.pbase.com/hfoto/image/135735836

    Robisz HDRy? :)

    --
    pozdrawia Adam
    /posiadam konstytucyjne prawo do głupoty i gdy zechcę, skorzystam zeń/

  • 17. Data: 2011-07-05 14:47:26
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 05.07.2011 13:38, marcin.STIG.saldat wrote:

> [...]
    >
    > Nooo, a te zdjecia w albumie to niby ze jak? :D Karty albumu masz z gory
    > na dol? :) Czy moze jednak lewa i prawa -- i wodzisz wzrokiem wlasnie w

    Ale kółko w myszy masz pionowo. Więc intuicyjnie przewijasz stronę
    góra->dół. I tak samo jak czytasz to od góry do dołu. Komputer jako
    medium prezentacyjne właśnie tak działa.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 18. Data: 2011-07-05 14:48:30
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 05.07.2011 15:11, marcin.STIG.saldat wrote:

    > Ale o co Ci teraz chodzi?

    z wielkości to chodzi mu chyba o płetwala błękitnego.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 19. Data: 2011-07-05 15:04:58
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 05 Jul 2011 13:38:07 +0200, marcin.STIG.saldat napisał(a):

    > A ktore jeszcze z podanych linkow (oprocz zdjec makiet lodow i reportazu
    > z balu) przewijalo sie w poziomie? Pozostale (pierwsze trzy) to
    > klasyczne galerie. Nie zauwazyles? :D

    Pisałem tylko o tym z makietami.

    > Nooo, a te zdjecia w albumie to niby ze jak? :D Karty albumu masz z gory
    > na dol? :) Czy moze jednak lewa i prawa -- i wodzisz wzrokiem wlasnie w
    > ten sposob?

    Jeden album ma przekładki, a drugi zdjęcia tylko na prawej stronie - więc
    zawsze się ogląda po jednym. Mam jeszcze mały albumik z widoczkami - ogląda
    się go z góry na dół, z racji tego że jest pionowy a kadry poziome :-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 20. Data: 2011-07-05 15:15:08
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 05 Jul 2011 16:27:00 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Robisz HDRy? :)

    O... taki cyfrowy a znasz się na ciemni :-) To prawda - każdą odbitkę
    naświetlam dwa razy - najpierw na światła, a potem na cienie (split grade).
    Ale to tylko taki odpowiednik cyfrowego HDR z jednego RAW'a *)

    Pozdrawiam,
    Henry

    *) Prawdziwy HDR też jest możliwy w analogach (i to już od 1857) - żeby
    sobie cyfrowi nie myśleli że to dopiero oni odkryli Amerykę ;-)