eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 168

  • 51. Data: 2022-02-15 09:54:58
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/02/2022 07:02, Mirek Ptak wrote:
    > W dniu 14.02.2022 o 18:11, Myjk pisze:
    >> Już widzę jak klekot z EURO6 spala 4.5L na setkę.
    >
    > https://www.spritmonitor.de/en/detail/1072577.html?p
    age=2
    >
    > I to nie na odcinku 100km.
    > To nie mój, ja tak nie potrafię, ale to 2.0l 170 KM diesel w ciężkim
    > (stosunkowo) aucie.
    >
    > Pozdrawiam - Mirek

    To moj i ja tak potrafie ale tak nie robie. U mnie pali 6.5-7 na 100
    przy mojej jezdzie.


  • 52. Data: 2022-02-15 11:10:14
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2022 08:48:31 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 14-02-2022 o 20:30, J.F pisze:
    >> On Mon, 14 Feb 2022 17:28:59 +0100, Myjk wrote:
    >
    >>> Takich samochodów jak mój jeździ paręset tysięcy, mój nie jest żadnym
    >>> wyjątkiem od reguły. I jak widać spalanie, a co za tym idzie emisję, ma
    >>> znacznie mniejszą nawet niż twój ukochany klekot, szczególnie jak wziąć pod
    >>> uwagę szmelcwagen gróp perfidnie manipulującymi emisjami w dieselgate gdzie
    >>> emisja była 40x wyższa a nie jakieś mizerne 1/4x. Z czym do ludzi...
    >>
    >> Ale pod warunkiem, ze sie regularnie doładowuje z gniazdka, ma krotkie
    >> trasy, no i ma wiatrak lub panele sloneczne, zeby nie ładować prądem z
    >> węgla :-)
    >
    > Nie ma tego warunku.
    > Prąd z węgla użyty do naładowania baterii jest tym samym prądem z węgla,
    > co prąd z węgla użyty do produkcji paliwa.

    Ale nie produkujesz paliwa z pradu.
    Chyba, ze wodor.

    > Tyle że nie dochodzi smrodzenie wyprodukowanym a potem spalonym paliwem.

    Oczywiscie zapominasz o elektrowni. Konin dalego, to nie smierdzi :-)

    > Hybryda oszczędza sama z siebie (odzysk), o ile się jej nie przełączy w
    > jakieś dziwne tryby, nawet bez doładowywania.

    J.


  • 53. Data: 2022-02-15 12:34:45
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 15.02.2022 o 08:45, Cavallino pisze:
    > W dniu 15-02-2022 o 08:02, Mirek Ptak pisze:
    >> W dniu 14.02.2022 o 18:11, Myjk pisze:
    >>> Już widzę jak klekot z EURO6 spala 4.5L na setkę.
    >>
    >> https://www.spritmonitor.de/en/detail/1072577.html?p
    age=2
    >>
    >> I to nie na odcinku 100km.
    >
    > Ale w płaszczaku.
    > To mocno inna bajka.

    Zgoda, ale takiego warunku w tym dość stanowczym stanowisku Myjka nie
    widzę :)

    Dla rozweselenia:
    https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1268495
    .html
    https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1132813
    .html
    https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1033906
    .html
    i blisko
    https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1064906
    .html
    https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1086392
    .html?page=2

    To oczywiście extrema, ale dać się da, zwłaszcza, ze to spalania między
    tankowaniami, a 4,5 to żadne osiągnięcie dla nawet dużego diesla na
    krótkiej trasie przy odrobinie chęci ;)

    Pozdrawiam - mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 54. Data: 2022-02-15 12:40:48
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 15.02.2022 o 09:54, K pisze:
    > On 15/02/2022 07:02, Mirek Ptak wrote:
    >> W dniu 14.02.2022 o 18:11, Myjk pisze:
    >>> Już widzę jak klekot z EURO6 spala 4.5L na setkę.
    >>
    >> https://www.spritmonitor.de/en/detail/1072577.html?p
    age=2
    >>
    >> I to nie na odcinku 100km.
    >> To nie mój, ja tak nie potrafię, ale to 2.0l 170 KM diesel w ciężkim
    >> (stosunkowo) aucie.
    >>
    >> Pozdrawiam - Mirek
    >
    > To moj i ja tak potrafie ale tak nie robie. U mnie pali 6.5-7 na 100
    > przy mojej jezdzie.

    https://www.spritmonitor.de/en/detail/1218008.html
    Przy podobnej jeździe jak sądzę ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 55. Data: 2022-02-15 12:46:49
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-02-2022 o 11:10, J.F pisze:
    > On Tue, 15 Feb 2022 08:48:31 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 14-02-2022 o 20:30, J.F pisze:
    >>> On Mon, 14 Feb 2022 17:28:59 +0100, Myjk wrote:
    >>
    >>>> Takich samochodów jak mój jeździ paręset tysięcy, mój nie jest żadnym
    >>>> wyjątkiem od reguły. I jak widać spalanie, a co za tym idzie emisję, ma
    >>>> znacznie mniejszą nawet niż twój ukochany klekot, szczególnie jak wziąć pod
    >>>> uwagę szmelcwagen gróp perfidnie manipulującymi emisjami w dieselgate gdzie
    >>>> emisja była 40x wyższa a nie jakieś mizerne 1/4x. Z czym do ludzi...
    >>>
    >>> Ale pod warunkiem, ze sie regularnie doładowuje z gniazdka, ma krotkie
    >>> trasy, no i ma wiatrak lub panele sloneczne, zeby nie ładować prądem z
    >>> węgla :-)
    >>
    >> Nie ma tego warunku.
    >> Prąd z węgla użyty do naładowania baterii jest tym samym prądem z węgla,
    >> co prąd z węgla użyty do produkcji paliwa.
    >
    > Ale nie produkujesz paliwa z pradu.

    Z ropy.
    I zużywasz przy tym procesie mniej więcej tyle prądu, co bev do już do
    jazdy....


    >> Tyle że nie dochodzi smrodzenie wyprodukowanym a potem spalonym paliwem.
    >
    > Oczywiscie zapominasz o elektrowni.


    Nic nie zapominam - bez prądu paliwa nie wyprodukujesz, więc pomijam go
    w OBU przypadkach.


  • 56. Data: 2022-02-15 12:47:55
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-02-2022 o 12:34, Mirek Ptak pisze:
    > W dniu 15.02.2022 o 08:45, Cavallino pisze:
    >> W dniu 15-02-2022 o 08:02, Mirek Ptak pisze:
    >>> W dniu 14.02.2022 o 18:11, Myjk pisze:
    >>>> Już widzę jak klekot z EURO6 spala 4.5L na setkę.
    >>>
    >>> https://www.spritmonitor.de/en/detail/1072577.html?p
    age=2
    >>>
    >>> I to nie na odcinku 100km.
    >>
    >> Ale w płaszczaku.
    >> To mocno inna bajka.
    >
    > Zgoda, ale takiego warunku w tym dość stanowczym stanowisku Myjka nie
    > widzę :)

    Jest oczywisty - kogo interesują płaszczaki? ;-)
    Na tej samej zasadzie płaszczakiem od Toyoty da się jeździć na 3-4 litrach.


  • 57. Data: 2022-02-15 13:02:22
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 15.02.2022 o 12:47, Cavallino pisze:
    > Jest oczywisty - kogo interesują płaszczaki? ;-)

    Mnie (jeszcze) :)
    Przecież w sposób oczywisty są bardziej ekologiczne :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 58. Data: 2022-02-15 14:07:16
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/02/2022 11:40, Mirek Ptak wrote:
    > W dniu 15.02.2022 o 09:54, K pisze:
    >> On 15/02/2022 07:02, Mirek Ptak wrote:
    >>> W dniu 14.02.2022 o 18:11, Myjk pisze:
    >>>> Już widzę jak klekot z EURO6 spala 4.5L na setkę.
    >>>
    >>> https://www.spritmonitor.de/en/detail/1072577.html?p
    age=2
    >>>
    >>> I to nie na odcinku 100km.
    >>> To nie mój, ja tak nie potrafię, ale to 2.0l 170 KM diesel w ciężkim
    >>> (stosunkowo) aucie.
    >>>
    >>> Pozdrawiam - Mirek
    >>
    >> To moj i ja tak potrafie ale tak nie robie. U mnie pali 6.5-7 na 100
    >> przy mojej jezdzie.
    >
    > https://www.spritmonitor.de/en/detail/1218008.html
    > Przy podobnej jeździe jak sądzę ;)
    >
    > Pozdrawiam - Mirek

    pewnie tak. u mnie to oznacza 80-90mph na autostradach w uk i 130-160kmh
    na autostradach w eu czyli predkosci nieosiagalne dla elektrykow jesli
    chca dojechac do celu bez szamania wykwintnych obiadow w przydroznych
    barach w przerwach na ladowanie. po miescie sie trzymam zasad ale zeby z
    trasy wyszlo 4,5-5l to sie trzeba turlac 70-100kmh czyli taka max.
    predkosc dla dziadkow w elektrykach.


  • 59. Data: 2022-02-15 14:16:58
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2022 12:46:49 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 15-02-2022 o 11:10, J.F pisze:
    >> On Tue, 15 Feb 2022 08:48:31 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 14-02-2022 o 20:30, J.F pisze:
    >>>> On Mon, 14 Feb 2022 17:28:59 +0100, Myjk wrote:
    >>>
    >>>>> Takich samochodów jak mój jeździ paręset tysięcy, mój nie jest żadnym
    >>>>> wyjątkiem od reguły. I jak widać spalanie, a co za tym idzie emisję, ma
    >>>>> znacznie mniejszą nawet niż twój ukochany klekot, szczególnie jak wziąć pod
    >>>>> uwagę szmelcwagen gróp perfidnie manipulującymi emisjami w dieselgate gdzie
    >>>>> emisja była 40x wyższa a nie jakieś mizerne 1/4x. Z czym do ludzi...
    >>>>
    >>>> Ale pod warunkiem, ze sie regularnie doładowuje z gniazdka, ma krotkie
    >>>> trasy, no i ma wiatrak lub panele sloneczne, zeby nie ładować prądem z
    >>>> węgla :-)
    >>>
    >>> Nie ma tego warunku.
    >>> Prąd z węgla użyty do naładowania baterii jest tym samym prądem z węgla,
    >>> co prąd z węgla użyty do produkcji paliwa.
    >>
    >> Ale nie produkujesz paliwa z pradu.
    >
    > Z ropy.
    > I zużywasz przy tym procesie mniej więcej tyle prądu, co bev do już do
    > jazdy....

    Na pewno nie. Kiepsko by sie oplacalo.

    Chociaz ... jak gdzies zamkneli kopalnie piasków bitumicznych,
    bo ropa potaniala i piaski zrobily sie za drogie ... moze i slad
    weglowy duzy ...

    >>> Tyle że nie dochodzi smrodzenie wyprodukowanym a potem spalonym paliwem.
    >>
    >> Oczywiscie zapominasz o elektrowni.
    > >
    > Nic nie zapominam - bez prądu paliwa nie wyprodukujesz, więc pomijam go
    > w OBU przypadkach.

    Prad jest z paliwa, przynajmniej obecnie, wiec bez paliwa paliwa nie
    wyprodukujesz ... a jako paliwo są czesto odpady z rafinacji ...

    O masz - rafineria bedzie prad produkowac
    https://media.energa.pl/pr/161107/nowe-megawaty-loto
    su-i-energi

    Jesli dokonczyli - to juz powinna produkowac.


    Cos sie obsunelo, czy druga
    https://netka.gda.pl/nowa-elektrownia-ma-powstac-w-g
    dansku-prawdopodobnie-na-terenie-grupy-lotos-w-rafin
    erii/

    J.



  • 60. Data: 2022-02-15 14:26:02
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-02-2022 o 14:16, J.F pisze:

    >>>> Prąd z węgla użyty do naładowania baterii jest tym samym prądem z węgla,
    >>>> co prąd z węgla użyty do produkcji paliwa.
    >>>
    >>> Ale nie produkujesz paliwa z pradu.
    >>
    >> Z ropy.
    >> I zużywasz przy tym procesie mniej więcej tyle prądu, co bev do już do
    >> jazdy....
    >
    > Na pewno nie. Kiepsko by sie oplacalo.

    Sprawdź sobie sam.....
    Szacunki mówią o 7-10 kWh na 1 litr.....

    Elektryk przejedzie na tym 30-50 km......

    >> Nic nie zapominam - bez prądu paliwa nie wyprodukujesz, więc pomijam go
    >> w OBU przypadkach.
    >
    > Prad jest z paliwa, przynajmniej obecnie, wiec bez paliwa paliwa nie
    > wyprodukujesz ... a jako paliwo są czesto odpady z rafinacji ...

    Wystarczy ładować do sieci i po kłopocie....

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 17


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: