-
51. Data: 2022-02-15 09:54:58
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: K <n...@e...com>
On 15/02/2022 07:02, Mirek Ptak wrote:
> W dniu 14.02.2022 o 18:11, Myjk pisze:
>> Już widzę jak klekot z EURO6 spala 4.5L na setkę.
>
> https://www.spritmonitor.de/en/detail/1072577.html?p
age=2
>
> I to nie na odcinku 100km.
> To nie mój, ja tak nie potrafię, ale to 2.0l 170 KM diesel w ciężkim
> (stosunkowo) aucie.
>
> Pozdrawiam - Mirek
To moj i ja tak potrafie ale tak nie robie. U mnie pali 6.5-7 na 100
przy mojej jezdzie.
-
52. Data: 2022-02-15 11:10:14
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 15 Feb 2022 08:48:31 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 14-02-2022 o 20:30, J.F pisze:
>> On Mon, 14 Feb 2022 17:28:59 +0100, Myjk wrote:
>
>>> Takich samochodów jak mój jeździ paręset tysięcy, mój nie jest żadnym
>>> wyjątkiem od reguły. I jak widać spalanie, a co za tym idzie emisję, ma
>>> znacznie mniejszą nawet niż twój ukochany klekot, szczególnie jak wziąć pod
>>> uwagę szmelcwagen gróp perfidnie manipulującymi emisjami w dieselgate gdzie
>>> emisja była 40x wyższa a nie jakieś mizerne 1/4x. Z czym do ludzi...
>>
>> Ale pod warunkiem, ze sie regularnie doładowuje z gniazdka, ma krotkie
>> trasy, no i ma wiatrak lub panele sloneczne, zeby nie ładować prądem z
>> węgla :-)
>
> Nie ma tego warunku.
> Prąd z węgla użyty do naładowania baterii jest tym samym prądem z węgla,
> co prąd z węgla użyty do produkcji paliwa.
Ale nie produkujesz paliwa z pradu.
Chyba, ze wodor.
> Tyle że nie dochodzi smrodzenie wyprodukowanym a potem spalonym paliwem.
Oczywiscie zapominasz o elektrowni. Konin dalego, to nie smierdzi :-)
> Hybryda oszczędza sama z siebie (odzysk), o ile się jej nie przełączy w
> jakieś dziwne tryby, nawet bez doładowywania.
J.
-
53. Data: 2022-02-15 12:34:45
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 15.02.2022 o 08:45, Cavallino pisze:
> W dniu 15-02-2022 o 08:02, Mirek Ptak pisze:
>> W dniu 14.02.2022 o 18:11, Myjk pisze:
>>> Już widzę jak klekot z EURO6 spala 4.5L na setkę.
>>
>> https://www.spritmonitor.de/en/detail/1072577.html?p
age=2
>>
>> I to nie na odcinku 100km.
>
> Ale w płaszczaku.
> To mocno inna bajka.
Zgoda, ale takiego warunku w tym dość stanowczym stanowisku Myjka nie
widzę :)
Dla rozweselenia:
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1268495
.html
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1132813
.html
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1033906
.html
i blisko
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1064906
.html
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1086392
.html?page=2
To oczywiście extrema, ale dać się da, zwłaszcza, ze to spalania między
tankowaniami, a 4,5 to żadne osiągnięcie dla nawet dużego diesla na
krótkiej trasie przy odrobinie chęci ;)
Pozdrawiam - mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
54. Data: 2022-02-15 12:40:48
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 15.02.2022 o 09:54, K pisze:
> On 15/02/2022 07:02, Mirek Ptak wrote:
>> W dniu 14.02.2022 o 18:11, Myjk pisze:
>>> Już widzę jak klekot z EURO6 spala 4.5L na setkę.
>>
>> https://www.spritmonitor.de/en/detail/1072577.html?p
age=2
>>
>> I to nie na odcinku 100km.
>> To nie mój, ja tak nie potrafię, ale to 2.0l 170 KM diesel w ciężkim
>> (stosunkowo) aucie.
>>
>> Pozdrawiam - Mirek
>
> To moj i ja tak potrafie ale tak nie robie. U mnie pali 6.5-7 na 100
> przy mojej jezdzie.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1218008.html
Przy podobnej jeździe jak sądzę ;)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
55. Data: 2022-02-15 12:46:49
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 15-02-2022 o 11:10, J.F pisze:
> On Tue, 15 Feb 2022 08:48:31 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 14-02-2022 o 20:30, J.F pisze:
>>> On Mon, 14 Feb 2022 17:28:59 +0100, Myjk wrote:
>>
>>>> Takich samochodów jak mój jeździ paręset tysięcy, mój nie jest żadnym
>>>> wyjątkiem od reguły. I jak widać spalanie, a co za tym idzie emisję, ma
>>>> znacznie mniejszą nawet niż twój ukochany klekot, szczególnie jak wziąć pod
>>>> uwagę szmelcwagen gróp perfidnie manipulującymi emisjami w dieselgate gdzie
>>>> emisja była 40x wyższa a nie jakieś mizerne 1/4x. Z czym do ludzi...
>>>
>>> Ale pod warunkiem, ze sie regularnie doładowuje z gniazdka, ma krotkie
>>> trasy, no i ma wiatrak lub panele sloneczne, zeby nie ładować prądem z
>>> węgla :-)
>>
>> Nie ma tego warunku.
>> Prąd z węgla użyty do naładowania baterii jest tym samym prądem z węgla,
>> co prąd z węgla użyty do produkcji paliwa.
>
> Ale nie produkujesz paliwa z pradu.
Z ropy.
I zużywasz przy tym procesie mniej więcej tyle prądu, co bev do już do
jazdy....
>> Tyle że nie dochodzi smrodzenie wyprodukowanym a potem spalonym paliwem.
>
> Oczywiscie zapominasz o elektrowni.
Nic nie zapominam - bez prądu paliwa nie wyprodukujesz, więc pomijam go
w OBU przypadkach.
-
56. Data: 2022-02-15 12:47:55
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 15-02-2022 o 12:34, Mirek Ptak pisze:
> W dniu 15.02.2022 o 08:45, Cavallino pisze:
>> W dniu 15-02-2022 o 08:02, Mirek Ptak pisze:
>>> W dniu 14.02.2022 o 18:11, Myjk pisze:
>>>> Już widzę jak klekot z EURO6 spala 4.5L na setkę.
>>>
>>> https://www.spritmonitor.de/en/detail/1072577.html?p
age=2
>>>
>>> I to nie na odcinku 100km.
>>
>> Ale w płaszczaku.
>> To mocno inna bajka.
>
> Zgoda, ale takiego warunku w tym dość stanowczym stanowisku Myjka nie
> widzę :)
Jest oczywisty - kogo interesują płaszczaki? ;-)
Na tej samej zasadzie płaszczakiem od Toyoty da się jeździć na 3-4 litrach.
-
57. Data: 2022-02-15 13:02:22
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 15.02.2022 o 12:47, Cavallino pisze:
> Jest oczywisty - kogo interesują płaszczaki? ;-)
Mnie (jeszcze) :)
Przecież w sposób oczywisty są bardziej ekologiczne :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
58. Data: 2022-02-15 14:07:16
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: K <n...@e...com>
On 15/02/2022 11:40, Mirek Ptak wrote:
> W dniu 15.02.2022 o 09:54, K pisze:
>> On 15/02/2022 07:02, Mirek Ptak wrote:
>>> W dniu 14.02.2022 o 18:11, Myjk pisze:
>>>> Już widzę jak klekot z EURO6 spala 4.5L na setkę.
>>>
>>> https://www.spritmonitor.de/en/detail/1072577.html?p
age=2
>>>
>>> I to nie na odcinku 100km.
>>> To nie mój, ja tak nie potrafię, ale to 2.0l 170 KM diesel w ciężkim
>>> (stosunkowo) aucie.
>>>
>>> Pozdrawiam - Mirek
>>
>> To moj i ja tak potrafie ale tak nie robie. U mnie pali 6.5-7 na 100
>> przy mojej jezdzie.
>
> https://www.spritmonitor.de/en/detail/1218008.html
> Przy podobnej jeździe jak sądzę ;)
>
> Pozdrawiam - Mirek
pewnie tak. u mnie to oznacza 80-90mph na autostradach w uk i 130-160kmh
na autostradach w eu czyli predkosci nieosiagalne dla elektrykow jesli
chca dojechac do celu bez szamania wykwintnych obiadow w przydroznych
barach w przerwach na ladowanie. po miescie sie trzymam zasad ale zeby z
trasy wyszlo 4,5-5l to sie trzeba turlac 70-100kmh czyli taka max.
predkosc dla dziadkow w elektrykach.
-
59. Data: 2022-02-15 14:16:58
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 15 Feb 2022 12:46:49 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 15-02-2022 o 11:10, J.F pisze:
>> On Tue, 15 Feb 2022 08:48:31 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 14-02-2022 o 20:30, J.F pisze:
>>>> On Mon, 14 Feb 2022 17:28:59 +0100, Myjk wrote:
>>>
>>>>> Takich samochodów jak mój jeździ paręset tysięcy, mój nie jest żadnym
>>>>> wyjątkiem od reguły. I jak widać spalanie, a co za tym idzie emisję, ma
>>>>> znacznie mniejszą nawet niż twój ukochany klekot, szczególnie jak wziąć pod
>>>>> uwagę szmelcwagen gróp perfidnie manipulującymi emisjami w dieselgate gdzie
>>>>> emisja była 40x wyższa a nie jakieś mizerne 1/4x. Z czym do ludzi...
>>>>
>>>> Ale pod warunkiem, ze sie regularnie doładowuje z gniazdka, ma krotkie
>>>> trasy, no i ma wiatrak lub panele sloneczne, zeby nie ładować prądem z
>>>> węgla :-)
>>>
>>> Nie ma tego warunku.
>>> Prąd z węgla użyty do naładowania baterii jest tym samym prądem z węgla,
>>> co prąd z węgla użyty do produkcji paliwa.
>>
>> Ale nie produkujesz paliwa z pradu.
>
> Z ropy.
> I zużywasz przy tym procesie mniej więcej tyle prądu, co bev do już do
> jazdy....
Na pewno nie. Kiepsko by sie oplacalo.
Chociaz ... jak gdzies zamkneli kopalnie piasków bitumicznych,
bo ropa potaniala i piaski zrobily sie za drogie ... moze i slad
weglowy duzy ...
>>> Tyle że nie dochodzi smrodzenie wyprodukowanym a potem spalonym paliwem.
>>
>> Oczywiscie zapominasz o elektrowni.
> >
> Nic nie zapominam - bez prądu paliwa nie wyprodukujesz, więc pomijam go
> w OBU przypadkach.
Prad jest z paliwa, przynajmniej obecnie, wiec bez paliwa paliwa nie
wyprodukujesz ... a jako paliwo są czesto odpady z rafinacji ...
O masz - rafineria bedzie prad produkowac
https://media.energa.pl/pr/161107/nowe-megawaty-loto
su-i-energi
Jesli dokonczyli - to juz powinna produkowac.
Cos sie obsunelo, czy druga
https://netka.gda.pl/nowa-elektrownia-ma-powstac-w-g
dansku-prawdopodobnie-na-terenie-grupy-lotos-w-rafin
erii/
J.
-
60. Data: 2022-02-15 14:26:02
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 15-02-2022 o 14:16, J.F pisze:
>>>> Prąd z węgla użyty do naładowania baterii jest tym samym prądem z węgla,
>>>> co prąd z węgla użyty do produkcji paliwa.
>>>
>>> Ale nie produkujesz paliwa z pradu.
>>
>> Z ropy.
>> I zużywasz przy tym procesie mniej więcej tyle prądu, co bev do już do
>> jazdy....
>
> Na pewno nie. Kiepsko by sie oplacalo.
Sprawdź sobie sam.....
Szacunki mówią o 7-10 kWh na 1 litr.....
Elektryk przejedzie na tym 30-50 km......
>> Nic nie zapominam - bez prądu paliwa nie wyprodukujesz, więc pomijam go
>> w OBU przypadkach.
>
> Prad jest z paliwa, przynajmniej obecnie, wiec bez paliwa paliwa nie
> wyprodukujesz ... a jako paliwo są czesto odpady z rafinacji ...
Wystarczy ładować do sieci i po kłopocie....