  • 51. Data: 2009-08-26 14:54:41
    Temat: Re: Most exciting new ? series DSLR is coming
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Matt pisze:
    > Aparaty sa do robienia zdjec, kolego. Do filmow sa kamery :-)

    Szkoda, że kamery robią te filmy cieńsze technicznie nawet od kompaktów.

    Ta w ogóle w tej chwili właśnie kamery właśnie odchodzą do krainy
    odtwarzaczy mp3 i zegarków (zegarków nie traktowanych jako ozdoba).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 52. Data: 2009-08-26 14:56:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Matt pisze:

    > Ale obcieli koszty na kontroli jakości i projektowaniu części fotograficznej
    > ;-) Vide problemy z 5d mk2. To ja już wolę, żeby aparat robił zdjęcia.

    Tylko robienie filmów aparatem _nic_ nie kosztuje. No dobra, dodatkowych
    tysiąc dolarów pensji dla programisty. Albo mniej.
    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /święta to taki czas pomiędzy końcem października, a 24 grudnia/

  • 53. Data: 2009-08-26 15:02:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    b...@n...pl pisze:
    > Szczególna wygoda filmowania czegoś dłużej niz 5 minut.

    Coś takiego powinno się stosować tylko w sejmie, podczas nagrań obrad :)

    > Ooo, właśnie. Działanie autofocusa w trybie filmowania. Sfilmuj samochód
    > jadący w twoim kierunku.

    Akurat ktoś mający ambicje filmowe (poza dokumentem) raczej nie używa
    af. Zresztą panas pokazał obiektyw radzący sobie całkiem nieźle.

    > Kamera cyfrowa waży może z 30dkg. Maleństwo, które można wcisnąć do
    > kieszeni. Tym

    Tylko obraz z tego jest... okej, urodzinki można uwiecznić.

    > Tak naprawdę to taka kamera w aparacie służy do tego, żeby w razie czego
    > zaistnieć ze swoim filmem w śmiechu warte.

    Bzdura. Już kilka lat temu pisałem, że z chwilą lv w lustrach otworzą
    się niespotykane dotąd możliwości posiadania profesjonalnego medium
    zapisu obrazu o jakości wręcz kinowej. Jedyne sztuczne ograniczenie może
    być wprowadzone przez kiepski kodek.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /kim jest kucharz, co reklamuje knorra życząc wesołych świąt?/

  • 54. Data: 2009-08-26 15:05:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Matt pisze:
    > Wolę mieć dwa dobre produkty (aparat + małą kamerę) niż jeden z dwoma na siłę
    > połączonymi funkcjami. W torbie do lustrzanki, jak wyjąć jeden obiektyw,
    > kamera mieści się bez problemu. Wolałbym natomiast, jak już wydaję grubą kasę
    > na lustrzankę, żeby mnie pozytywnie zaskoczyła funkcjami fotograficznymi. Już
    > pisałem, że te środki co koncerny niektóre przeznaczają na filmowanie w
    > lustrzankach, to ja bym wydał na detekcję twarzy, automatyczne ostrzenie na
    > oczy, dobre LV, jeszcze lepszą stabilizację, wysokie (i niskie) ISO itd. Czyli
    > funkcje fotograficzne.

    Nie możesz zrozumieć, że to są _żadne_ środki przynoszące _żadne_
    ograniczenia? Z chwilą, gdy jest lv zapis tegoż obrazu to trzy dni
    zabawy informatyka.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jestem wariat na motorze, najszybszy we wsi!/

  • 55. Data: 2009-08-26 15:12:46
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > się niespotykane dotąd możliwości posiadania profesjonalnego medium
    > zapisu obrazu o jakości wręcz kinowej. Jedyne sztuczne ograniczenie może

    Zastanawiałeś się dlaczego kamery mają taki, a nie inny kształt?

    wer

  • 56. Data: 2009-08-26 15:13:48
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Nie możesz zrozumieć, że to są _żadne_ środki przynoszące _żadne_
    > ograniczenia? Z chwilą, gdy jest lv zapis tegoż obrazu to trzy dni
    > zabawy informatyka.

    Chyba mało wiesz o projektach informatycznych i pisaniu oprogramowania.
    To jest pół roku dla zespołu.

    wer

  • 57. Data: 2009-08-26 15:39:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    b...@n...pl pisze:

    > Chyba mało wiesz o projektach informatycznych i pisaniu oprogramowania.
    > To jest pół roku dla zespołu.

    No, może w Prokomie albo jak się to teraz tam nazywa.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /drogie omo, wyprałem i jest czyste, i białe, i wzruszyłem się to piszę/

  • 58. Data: 2009-08-26 15:43:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    b...@n...pl pisze:

    > Zastanawiałeś się dlaczego kamery mają taki, a nie inny kształt?

    Dopłacenie do tego kształtu kosztuje kilkadziesiąt tysięcy. Cena
    absolutnie zaporowa dla posiadacza cropa za dwa tysiące.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie jestem fotografem, nie ograniczam się/

  • 59. Data: 2009-08-26 18:31:55
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    b...@n...pl napisal:
    > Zastanawiałeś się dlaczego kamery mają taki, a nie inny kształt?

    Z powodu bezwladnosci technologicznej. Odziedziczyly ksztalt
    po dawnych profesjonalnych kamerach tasmowych. Najbardziej
    ergonomicznym ksztaltem nie jest ani typowa kamera, ani
    typowy aparat, ale podluzny prostopadloscian/walec z uchwytem.
    Cos takiego, jak Sony R-1 na obrazku
    http://www.a-digital-eye.com/SonyDsc-R1/sony%20r1%20
    top.jpg
    ale ja bym ten uchwyt zrobil przekrecany.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 60. Data: 2009-08-26 19:27:56
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

    > No, może w Prokomie albo jak się to teraz tam nazywa.

    Inna sprawa, że od zapisu obrazu LV do obrazu, jakiego się oczekuje od kamery
    daleka droga

    Maciej