  • 11. Data: 2012-11-26 23:26:50
    Temat: Re: Monitor a zdjecia.....
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-11-26 23:13, Marek pisze:

> [...]
    > ogladania zdjęć, który ją honoruje
    > - tanie kompakty zwykle ubajerawiają obraz. Podobną ewolucję przeszedł
    > sprzęt audio. Otwórz Photoshopa i przerób fotkę z Canona jak chcesz :-)
    > - tzw. mydło może być kwestią kilku innych czynników:
    > charakterystyki/klasy obiektywu, niezgrania obiektywu z body (niektóre
    > aparaty mają możliwość korygowania punktu ostrzenia), szumów elektroniki
    > (zastosowanego ISO). Z pewnością nie monitor to powoduje.
    >
    > Idź do jakiegoś sklepu i spróbuj zrobić to co najłatwiejsze: załóż inny
    > obiektyw, jakąś stałkę np. Zrób fotkę i sprawdź czy jest ostra na PCcie.

    Bez fotek trudno coś konkretnego powiedzieć. Równie dobrze może to być
    pierwsze zderzenie z małą GO. To dość częsty przypadek wśród młodego
    pokolenia przy przesiadce z kompaktu, który tło robił ostrzejsze.

  • 12. Data: 2012-11-27 07:27:45
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-11-26 23:13, Marek pisze:
    > W dniu 2012-11-08 15:51, Daniel pisze:

    > Otwórz Photoshopa i przerób fotkę z Canona jak chcesz :-)

    Zakładasz, że każdego stać na tak drogi program do domowego użytku?

    JD

  • 13. Data: 2012-11-27 09:05:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-11-27 07:27, JD pisze:
    > Zakładasz, że każdego stać na tak drogi program do domowego użytku?

    Przez miesiąc jest za darmo.

    --
    pozdrawia Adam
    /patrząc na niewolników idei zastanawiam się, czy im współczuć, czy

  • 14. Data: 2012-11-27 12:00:23
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-11-27 09:05, Janko Muzykant pisze:

    > Przez miesiąc jest za darmo.

    Wiem, tylko się czepiam ;)

    ale poza tym, jeśli ktoś nie ma w planach kupienia PSa,
    to sie go raczej uczył nie będzie, chyba że zdobędzie inaczej.

    JD

  • 15. Data: 2012-11-27 23:53:37
    Od: Marek <p...@s...com>

    > Zakładasz, że każdego stać na tak drogi program do domowego użytku?

    Faktycznie nieprecyzyjnie się wyraziłem. Miało być "np. Photoshopa". A
    skoro o tym mowa to z darmowych ciekawym narzędziem do przetwarzania
    zdjęć jako całość jest FastStone. Płatnym i znacznie lepszym ACDSee
    (wersja Pro ok 400zł).

  • 16. Data: 2012-11-28 04:25:01
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-11-27 23:53, Marek pisze:

> [...]
    > skoro o tym mowa to z darmowych ciekawym narzędziem do przetwarzania
    > zdjęć jako całość jest FastStone. Płatnym i znacznie lepszym ACDSee

    Dużo lepszym i też darmowym jest Gimp. Po wprowadzeniu interfejsu
    jednookienkowego da się na tym wygodnie pracować nawet osobom, którym do
    tej pory Gimp nie leżał. Po dograniu UFRaw ma się kompletne narzędzie z
    wołarką rawów w jednym.
    Chyba, że mowa tylko o prostym przetwarzaniu wsadowym jpgów, wtedy
    faktycznie takie narzędzia jak FastStone czy IrfanView są wygodniejsze.

    --
    marcin

  • 17. Data: 2012-11-28 07:24:29
    Od: JD <j...@g...com>

> [...]
    > skoro o tym mowa to z darmowych ciekawym narzędziem do przetwarzania
    > zdjęć jako całość jest FastStone. Płatnym i znacznie lepszym ACDSee

    Od jakich pięciu lat (odkąd mam Bibble, teraz AfterShotPro)
    nie mam potrzeby korzystania z programów tego typu,
    chyba że do starych skanów.
    Do nowych zdjęć wystarczają narzędzia zawarte w wyłowywarce,
    pluginy typu filtr połówkowy, korekcja perspektywy, warstwy do
    miejscowego zaznaczania i zmiany czegokolwiek (balans, ekspozycja,
    cienie, światła)
    Jak się to robi w szopie dawno zapomniałem, a robiąc to w edycji RAWa
    zawsze zapisuje się wersję, a oryginał zostaje nienaruszony.
    A jak brakuje narzędzi do eksperymentów, to 16bit TIFF i jazda :)

    JD

  • 18. Data: 2012-12-01 18:09:25
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-11-28 04:25, mt pisze:

> [...]
    > Chyba, że mowa tylko o prostym przetwarzaniu wsadowym jpgów, wtedy
    > faktycznie takie narzędzia jak FastStone czy IrfanView są wygodniejsze.

    Właśnie też słyszałem o tym ale jest mały problem z Gimpem (nie
    testowałem samodzielnie) - nie można drukować z profilem ICC. Czy
    weryfikowałeś to? Jeśli tak jest, to szczerze mówiąc dla takich świrów
    jakości druku jak ja, to przekreśla ten program niestety.

  • 19. Data: 2012-12-01 19:22:10
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-11-28 07:24, JD pisze:

    > Od jakich pięciu lat (odkąd mam Bibble, teraz AfterShotPro)
    > nie mam potrzeby korzystania z programów tego typu,
    > chyba że do starych skanów.

    Dlaczego "nie ma potrzeby" ? ACDSee w wersji Pro kosztuje mniej więcej
    tyle co AfterShotPro. Nie wiem czy Pro jest potrzebne w ogóle - nie
    pamiętam różnic. ACDSee jest więc alternatywą do w/w. W czym w/g Ciebie
    ustępuje Twoim faworytom?

    Jak wygląda kwestia drukowania na skalibrowanej drukarce w programach
    jakich używasz? Czy da się przypisać ICC ? Wydaje mi się, że osoby
    pracujące w RAWach dbają również o jakość wydruków.

    > Jak się to robi w szopie dawno zapomniałem, a robiąc to w edycji RAWa
    > zawsze zapisuje się wersję, a oryginał zostaje nienaruszony.

    W ACDSee także.

    > A jak brakuje narzędzi do eksperymentów, to 16bit TIFF i jazda :)

    ACDSee posiada jakieś narzędzia edytorskie ale raczej nie polecam do
    fotografii.

  • 20. Data: 2012-12-01 19:28:13
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-12-01 18:09, Marek pisze:

> [...]
    > weryfikowałeś to? Jeśli tak jest, to szczerze mówiąc dla takich świrów
    > jakości druku jak ja, to przekreśla ten program niestety.

    Gimp obsługuje profile kolorów, jedynie trzeba je sobie dograć, bo
    jedynym wbudowanym jest sRGB.

    --
    marcin