  • 41. Data: 2009-01-15 16:19:02
    Temat: Re: Monitor Apple
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-15 11:42:37 +0100, Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> said:

    > Właśnie nie. Wyświetli to co dostanie z karty plus poprawki na
    > niedoskonałość całego toru wyświetlania. W efekcie na ekranie będzie to
    > co ma być.

    Wyświetli to co może. Jak karta da więcej niż monitor może, to monitor
    choćby stanął na własnym kablu nie wyświetli. Dopasuje to co dostaje z
    karty do tego co może.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2009-01-15 16:33:08
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    JA pisze:
    > Wyświetli to co może.

    No tak, słusznie. Ograniczeń technicznych się nie przejdzie nie wiadomo
    jaką kalibracją.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 43. Data: 2009-01-15 19:35:43
    Od: Bartosz Skowronek <n...@n...pl>

    On 2009-01-15 17:33:08 +0100, Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> said:

    > Ograniczeń technicznych się nie przejdzie

    tak jak mentalnych. z calym szacunkiem, zapewne wszystko co napisales w
    tym watku to prawda - klopot tylko w tym ze zapomniales dodac ze to nie
    jest zbyt wazne.

    robisz w ten sposob krzywde wszystkich tym ludziom ktorzy to
    przeczytaja i pomysla ze kupno takiego a nie innego ekranu pozwoli im
    udoskonalic swoje fotografie albo ze ich dotychczasowe zdjecia caly
    czas cos traca. tymczasem wiekszosc z nich realizujac twoje zalecenia
    nie zauwazy, nie zrozumie ani nigdy nie skorzysta z opisywanych zalet a
    jedyny wniosek jaki z tego zostanie bedzie brzmial "wydaj jeszcze
    wiecej - kup jeszcze wiecej". nie ma to nic wspolnego z fotografia ani
    jej obrobka.

    dzieki takiemu podejsciu internet pelen jest skolowanych ludzi
    szukajacych po sklepach jakiegos technicznego swietego graala i
    tracacych czas na pozbawione znaczenia dywagacje. a prawda jest taka ze
    zaden monitor nie zastapi nikomu oczu. wiekszosc dostepnych na rynku
    ekranow za rozsadne pozwala na prace z fotografimai o ile tylko
    czlowiek wie na czym ona polega. satysfakcji nie da sie kupic. dobre
    zdjecie bedzie dobre nawet na bylejakim ekranie czy wydruku - zlemu nie
    pomoze zadna kalibracja, super matryca, logo na obudowie, specyfikacja
    ani wysoki rachunek.

    no offence. od dwna nie sledzie grupy regularnie - to nic osobistego.
    po prostu nie moge patrzec na ten technokratyczny jihad wystepujacy w
    roli jedynego mozliwego i obowiazujacego wszystkich wzorca.
    --
    Bartosz Skowronek
    http://blog.fotogenia.info

  • 44. Data: 2009-01-15 19:56:58
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    W dużej części zgadzam się z Pańskimi argumentami. Zafascynowanie
    sprzętem staje się od pewnego czasu ideą samą w sobie. Jednakże
    twierdzę, że zapewnienie minimum jakości nie jest takie oczywiste.
    Dzieje się tak przez wszechobecny zalew bubli z dalekiego wschodu
    popartą agresywną reklamą. Mamy przez to emulatory rowerów za 99 zł, w
    marketach i emulatory monitorów. Są to produkty o tak koszmarnie niskiej
    jakości, że mają problemy z pełnieniem swojej podstawowej funkcji.

  • 45. Data: 2009-01-16 11:58:27
    Od: "Krystian Polak" <k...@p...onet.pl>

    > no offence. od dwna nie sledzie grupy regularnie - to nic osobistego. po
    > prostu nie moge patrzec na ten technokratyczny jihad wystepujacy w roli
    > jedynego mozliwego i obowiazujacego wszystkich wzorca.

    Glos rozsadku, moze wlasnie dlatego, ze nie zagladasz na ta grupe zbyt
    czesto.

    Niestety to jest grupa fotografow spod znaku mcdonalda. Cyferki, dekielki i
    panele ips-pierdud sa wazniejsze. Takie nowa zabawa z posmakiem
    profesjonalizmu. Techniczni, sam rozumiesz, ku radosci sprzedawcow.

    Moze jednak jedna lub dwie niewinne dusze przejrza na oczy dzieki Twojemu
    postowi. Jak pisalem wczesniej, uzywalem i uzywam Dell 2407/9 do zawodowej
    obrobki grafiki i illustracji i ten sprzet dla amatora z ambicjami jest
    wiecej niz wystarczajacy. Niestety nie ma ceny i znaczka Eizo, wiec tu malo
    sie liczy.

    Pozdrawiam,

    K.Polak

  • 46. Data: 2009-01-16 12:08:04
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-16 12:58:27 +0100, "Krystian Polak" <k...@p...onet.pl> said:

    > Jak pisalem wczesniej, uzywalem i uzywam Dell 2407/9 do zawodowej
    > obrobki grafiki i illustracji i ten sprzet dla amatora z ambicjami jest
    > wiecej niz wystarczajacy.

    Noooo. Pod warunkiem pracy w ciemnych okularach.

    de Fresz

  • 47. Data: 2009-01-16 12:21:48
    Od: "Krystian Polak" <k...@p...onet.pl>

    "de Fresz" <d...@n...o2.pl> wrote in message

    > Noooo. Pod warunkiem pracy w ciemnych okularach.

    Ciemnych okularow nie uzywam, pomieszczenie jest srednio zaciemnione, poziom
    czerni wystarcza mi do pracy, ciemne partie obrazow sa jednakowo ciemne na
    monitorze jak i wydrukach, oczy chyba tez nie najgorsze.

    No ale jak ktos chce dzielic wlos na czworo, i mierzyc odchylki tablicami
    testwymi tudziez czujnikami elektonicznymi, to oczywiscie moze, w koncu to
    grupa techniczna, czego sie spodziewac ;)

    Techniczna, bo jak na tematyke fotograficzna jakos malo zdjec tu widze
    (oprocz dekielkow), a tych przyzwoitszych to juz wogole malo. Jesli chodzi o
    dobre zdjecia, to przepraszam, ale nie moge sobie przypomniec kiedy ostatnio
    tu jakies widzialem. Ale fotografow masa, czyz nie ;-)

    Pozrawiam,

    K.Polak

  • 48. Data: 2009-01-16 12:27:19
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-16 13:21:48 +0100, "Krystian Polak" <k...@p...onet.pl> said:

    > Ciemnych okularow nie uzywam, pomieszczenie jest srednio zaciemnione, poziom
    > czerni wystarcza mi do pracy, ciemne partie obrazow sa jednakowo ciemne na
    > monitorze jak i wydrukach, oczy chyba tez nie najgorsze.

    Chyba jednak słabo u Ciebie ze wzrokiem, bo te Delle mają bardzo
    nieprzyzwoicie wysoki minimalny poziom podświetlania.

    > No ale jak ktos chce dzielic wlos na czworo, i mierzyc odchylki tablicami
    > testwymi tudziez czujnikami elektonicznymi, to oczywiscie moze, w koncu to
    > grupa techniczna, czego sie spodziewac ;)

    Jeśli zupełnie nie widzisz potrzeby kalibracji toru wideo, to znaczy że
    albo masz małe potrzeby, albo małe pojęcie. Albo jedno i drugie.

    > Techniczna, bo jak na tematyke fotograficzna jakos malo zdjec tu widze
    > (oprocz dekielkow), a tych przyzwoitszych to juz wogole malo.

    Skoro nie pasuje Ci tematyka tej grupy, to po co się tu męczysz?

    de Fresz

  • 49. Data: 2009-01-16 12:37:37
    Od: "Krystian Polak" <k...@p...onet.pl>

    > Chyba jednak słabo u Ciebie ze wzrokiem, bo te Delle mają bardzo
    > nieprzyzwoicie wysoki minimalny poziom podświetlania.

    Najwyrazniej to tylko Tobie sie wydaje, ze jest nieprzyzwoicie wysoki. Moze
    masz przeczulone oczy albo pracujesz po nocach. Nie wiem. Zreszta, jak Ci
    nie pasuje to kup sobie okulary ;-)

    > Jeśli zupełnie nie widzisz potrzeby kalibracji toru wideo, to znaczy że
    > albo masz małe potrzeby, albo małe pojęcie. Albo jedno i drugie.

    > Skoro nie pasuje Ci tematyka tej grupy, to po co się tu męczysz?

    Nie mecze sie, wrecz przeciwnie bawi mnie rozmawianie z "fachowcami" i
    czytanie jak przeprowadza sie pranie mozgu. Zazwyczaj wystarcza 2-3 oplacane
    osoby, potem technicznie uzaleznieni osobnicy, ktorzy latwo daja sie
    podpuscic na cyferki szybko pochwytuja temat. Nastepnym krokiem jest grupa
    nieomylych, wtajemniczonych wyjadaczy grupowych. Kazdy nowy, a nie daj Boze
    zupelnie swiezy adept fotografi, musi wiedziec, ze wszystko ponizej Eizo to
    szmelc. Moze oprocz Neca, ale to i tak szmelc bo sie rozsypuje i utrwala ;-)
    Wiec szybciutko wycigac pieniazki, bo inaczej zdjecia beda kiepskie hahaha

    Milego,

    K.Polak

  • 50. Data: 2009-01-16 13:18:16
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-16 13:37:37 +0100, "Krystian Polak" <k...@p...onet.pl> said:

    > Najwyrazniej to tylko Tobie sie wydaje, ze jest nieprzyzwoicie wysoki. Moze
    > masz przeczulone oczy albo pracujesz po nocach. Nie wiem.

    Jeśli dla Ciebie poziom 157 cd/m2 minimalnego poziomu podświetlania
    (zierzonego) jest w ok, to już nie mam więcej pytań. Ale daruj sobie
    udzielanie rad innym, bo najzwyczajniej nie masz na ten temat pojęcia.

    > Zreszta, jak Ci nie pasuje to kup sobie okulary ;-)

    Po co? Ja nie kupiłem tego klamota i nie zamierzam. Do obróbki zdjęć
    innym też nie polecam.

    de Fresz