  • 31. Data: 2009-01-15 10:43:17
    Temat: Re: Monitor Apple
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    usenet user pisze:
    > Czy Cinema Display 23" sa lepsze od iMac 24" i jak one wypadaja w
    > zastosowaniach foto?

    Znacznie lepsze, ale nadal słabe.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 32. Data: 2009-01-15 10:47:09
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    usenet user pisze:
    > Czy najtanszy z serii ColorEdge, CE210W porownujac do FlexScan S2231W
    > Wide, wart jest swojej ceny? Czy ma alternatywe w cenie ok. 3tys. netto?

    Jest to jeden z najtańszych kalibrowany monitorów. Nie wiem czy wart
    ceny. To należy rozpatrywać w kontekście zastosowań i ewentualnej
    satysfakcji/korzyści z zakupu.

    Bezpośredniej alternatywy nie ma. Można rozpatrywać Nec'e z "i" na
    końcu, ale trzeba przebierać, to jakościowo całkiem inny produkt.

  • 33. Data: 2009-01-15 10:51:12
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-15 11:43:17 +0100, Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> said:

    > Znacznie lepsze, ale nadal słabe.

    Nie histeryzuj, pod względem obrazu niegorsze niż Eizo S2x31W.
    Porównywałem. Przewagi Eizo to regulowana wysokość (brak tego jest
    strasznie wkurzający w ACD) oraz 3 letnia gwarancja.
    Co do wysiadające podświetlania - z kilkunastu znanych mi ACD nie
    zdażyło się to na żadnym.
    Co do utrwalania obrazu - w tej samej grupie zdażyło się to na jednym
    egzemplarzu, ale nie znam dokładnych okoliczności. Na tych które mam
    pod ręką (parę sztuk) zawsze chodził screen saver i coś takiego nie
    miało miejsca.

    de Fresz

  • 34. Data: 2009-01-15 10:56:00
    Od: "Krystian Polak" <k...@p...onet.pl>

    >Czy Dell 2009WFP

    Ten Dell nada Ci sie jak najbardziej, skoro mowisz o pracy amatorkiej z
    ambicjami. Uzywal go w pracy do grafiki i jest wystarczajaco dobry.
    Wyswietli wszystko przyzwoicie, jak potrzeba. Po kalibracj czy nawet recznym
    kreceniu, a trzeba to zrobic, jak z kazdym innym monitorem, niewazne czy
    Eizo czy pizo. Roznice w cenie przeznacz na wycieczke do miejsc, gdzie warto
    zrobic duzo zdjec.

    A wypowiedzi Toma01 traktuj z dystansem. On sprzedaje Eizo i nie w jego
    interesie jest polecanie dobrego monitora w cenie 2x nizszej niz
    porownywanego monitory jego firmy.

    Nie daj sie zwariowac.

    Pozdrawiam,

    K.Polak

  • 35. Data: 2009-01-15 11:14:42
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    de Fresz pisze:
    > Nie histeryzuj, pod względem obrazu niegorsze niż Eizo S2x31W.

    Nigdy nie pisałem że Eizo serii S to jakieś ach i och. Ot, po prostu
    przyzwoity monitor amatorsko-uniwersalny. W tym kontekście ACD może być
    do nich porównywane, ale sęk w tym że, cała otoczka Apple sugeruje co
    innego.

    > Porównywałem. Przewagi Eizo to regulowana wysokość (brak tego jest
    > strasznie wkurzający w ACD) oraz 3 letnia gwarancja.

    5 letnia.

> [...]
    > egzemplarzu, ale nie znam dokładnych okoliczności. Na tych które mam pod
    > ręką (parę sztuk) zawsze chodził screen saver i coś takiego nie miało

    Widziałem to na ACD 30" i była tragedia. Ekran-szachownica. Nie wiem z
    jaką częstotliwością występuje na mniejszych. Problem utrwalania dotyka
    również np Neca 2090UXi, z którymi mam sporo do czynienia, więcej niż z
    ACD i choć problem występuje bardzo rzadko, to nie można powiedzieć że
    go nie ma, bo sie nie widziało.

  • 36. Data: 2009-01-15 11:36:44
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-15 12:14:42 +0100, Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> said:

> [...]
    > przyzwoity monitor amatorsko-uniwersalny. W tym kontekście ACD może być
    > do nich porównywane, ale sęk w tym że, cała otoczka Apple sugeruje co

    Zdziwiłbyś się (a może i nie), jak często takie monitory są
    wykorzystywane do profesjonalnej obróbki. Da się? Da się. Można lepiej
    (bardziej w sensie - wygodniej)? Można. Czy trzeba? A na to niech każdy
    sam już sobie odpowie.
    Co do otoczki - to tylko producent, czego można się spodziewać po
    dziale marketingu? Owszem robią przyzwoite produkty, ale ciężko się
    spodziewać, że będa konkurować z dostawcami wysokospecjalizowanych
    rozwiązań. Apple już miało w swojej historii okres, gdy robili (czy też
    firmowali) całe stado różnych akcesoriów z różnych półek (drukarek,
    monitorów, nawet skanerów i cyfraków) - koniec końców nie wyszło im to
    na dobre.

    de Fresz

  • 37. Data: 2009-01-15 12:18:44
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    de Fresz pisze:
    > Zdziwiłbyś się (a może i nie), jak często takie monitory są
    > wykorzystywane do profesjonalnej obróbki. Da się? Da się.

    Ludzie pracują na tym, na czym mogą lub muszą. Axel składa szmatławce na
    CG221 po 17 tys sztuka, a wysokiej jakości katalogi fotograficzne
    powstają na monitorach domowych.

    > Można lepiej
    > (bardziej w sensie - wygodniej)? Można. Czy trzeba? A na to niech każdy
    > sam już sobie odpowie.

    Zgadzam się.

    > Co do otoczki - to tylko producent, czego można się spodziewać po dziale
    > marketingu?

    Jest jednak różnica, pomiędzy różnymi poziomami bredni w marketingu.
    Wartą chwilę się nad nią zastanowić, bo niektóre, czasem bardzo
    kretyńskie rzeczy, stają się normą. To tylko kwestia ilości zer w kampanii.

  • 38. Data: 2009-01-15 13:53:07
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "usenet user" <usenet_user_usun@usun_op.pl> wrote in message

    > Z tego co wiem to nie. Na TN byla tansza wersja 209 (bez jednego zera :-)

    wg http://en.wikipedia.org/wiki/Dell_monitors inne z serii 2009 maja TN,
    znalazlem tez takie cos:

    http://machinesthatgobing.com/computers/dell-2009wfp
    /

    "It uses Tn Film Technology which is characterized by low response times but
    unfortunately doesn't help it achieve colour fidelity or good viewing
    angles. "

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 39. Data: 2009-01-15 14:10:01
    Od: usenet user <usenet_user_usun@usun_op.pl>

    Trzymajac sie moich zalozen o amatorskiej(polprofesjonalnej) obrobce
    mozesz pomoc wybrac faworytow z ponizszych dwoch grup:

    ok. 3tys. netto

    iMac 24" jako punkt wyjscia vs ACD 23" vs Nec 2090UXi vs 2190UXi vs
    2470WNX vs Eizo CE210W-K vs Eizo S2100 vs S2431WH vs EV2411 vs LaCie 324

    ok. 2tys. netto

    iMac 20" jako punkt wyjscia vs ACD 20" vs Nec 2170NX vs Eizo S2231WH vs
    S2402WH vs EV2411WH

    u.u.

  • 40. Data: 2009-01-15 14:16:58
    Od: usenet user <usenet_user_usun@usun_op.pl>

    kamil pisze:

> [...]
    > unfortunately doesn't help it achieve colour fidelity or good viewing

    Masz racje, moj blad. Caly czas mialem na mysli 2007WFP ktory zdaje sie
    wypadl z oferty.

    u.u.