21. Data: 2014-03-20 15:42:20
Temat: Re: Modyfikacja połączenia gwintowanego alu-stal
Od: "Tmek" <T...@d...ek>
Użytkownik "PeJot" <P...@s...pl> napisał w wiadomości
news:lg63q7$m95$1@node1.news.atman.pl...
> Czołem. Sprawa wygląda następująco. W rowerowych przednich widelcach
> amortyzowanych spotyka się system montażu zacisku hamulcowego zwany Post
> Mount:
>
> http://www.peterverdone.com/wiki/index.php?title=Fil
e:Post-mount-specs.jpg
>
> W systemie tym zacisk hamulca przykręcony jest 2 śrubami M6, gwint
> wykonany jest bezpośrednio w aluminiowej goleni widelca. W praktyce śruby
> montażowe co jakiś czas trzeba odkręcać. Maksymalny moment dokręcania tych
> śrub jest określony, ale w praktyce zbyt łatwo o zerwanie gwintu w
> aluminium i wtedy d4 blada, możliwości naprawcze są żadne.
Nie mozesz tam zastosowac sprezynki helicoil?
http://www.4metal.pl/zdjecia/2079_2_2.jpg
Raz, ze gwint bedzie odporny na zerwanie i zuzycie bo wkrecasz stal w stal.
Dwa gwint sprezynki ma wieksza srednice osadzenia niz gwint sruby, wiec moze
przeniesc wieksze obciazenie i moment niz w wkrecajac to w samo alu.
W elementach z lekkich stopow, ktore sa intensywnie uzytkowane robia tak
fabrycznie.
Tmek