  • 11. Data: 2014-03-17 11:21:25
    Temat: Re: Modyfikacja połączenia gwintowanego alu-stal
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 17 March 2014 11:07:42 UTC+1, PeJot wrote:
    > System montażu Post Mount jest za to krytykowany, mimo to producenci
    > nadal go stosują.

    Ja się nie czepiam, to tylko luźne myśli, być może nic nie warte. Nie znam się na
    rowerach.

  • 12. Data: 2014-03-17 11:52:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2014-03-17 09:26, J.F. pisze:
    >Liczę na to że przy tej długości gwintu uzyskam połączenie alu-stal
    >niedemontowalne w zwykłej temperaturze.

    A ja sie zastanawiam co bedzie jak ktos mocniej dokreci te nakretke.

    J.

  • 13. Data: 2014-03-17 12:28:16
    Temat: Re: Modyfikacja po??czenia gwintowanego alu-stal
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-03-17 11:52, J.F pisze:

    > A ja sie zastanawiam co bedzie jak ktos mocniej dokreci te nakretke.

    Wolałbym żeby zmiażdżył uchwyty aluminiowego zacisku za 50 zł niż wyrwał
    gwint z widelca za 500.

    --
    P.Jankisz

  • 14. Data: 2014-03-17 13:19:54
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 17 marca 2014 07:13:27 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
    > Czołem. Sprawa wygląda następująco. W rowerowych przednich widelcach
    >
    > amortyzowanych spotyka się system montażu zacisku hamulcowego zwany Post
    >
    > Mount:
    >

    > http://www.peterverdone.com/wiki/index.php?title=Fil
    e:Post-mount-specs.jpg

> [...]
    >
    > dokręcania tych śrub jest określony, ale w praktyce zbyt łatwo o
    >
    > zerwanie gwintu w aluminium i wtedy d4 blada, możliwości naprawcze są
    >
    > żadne. Pomysł jest taki żeby zamiast śrub z łbami, osadzić na kleju
    >
    > gwintowane pręty a zacisk przykręcać nakrętkami. Pytanie jakiego kleju
    >
    > użyć - te cyjanoakrylaty które znam, słabo nadają się do połączeń
    >
    > stal-aluminium. 2ga sprawa - skąd wziąć kawałki gwintowanego pręta o
    >
    > sensownej wytrzymałości ? Ideałem były by śruby robaczkowe, ale nie
    >
    > spotkałem takich M6x(25-30) z określoną klasą wytrzymałości. Co o tym

    Klej epoksydowy np Distal. Szpilkę kupisz w sklepie motoryzacyjnym. Ważne żebyś w
    czasie wkręcania zapewnił możliwość ujścia powietrza z otworu.

  • 15. Data: 2014-03-17 14:02:26
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-03-17 13:19, k...@g...com pisze:

    > Klej epoksydowy np Distal.

    A w razie konieczności toto puści po podgrzaniu ?

    --
    P.Jankisz

  • 16. Data: 2014-03-17 14:42:41
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 17 marca 2014 14:02:26 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:

    > A w razie konieczności toto puści po podgrzaniu ?
    >

    > --
    >
    > P.Jankisz

    A dlaczego miało by nie puścić?

  • 17. Data: 2014-03-17 14:43:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Wolałbym żeby zmiażdżył uchwyty aluminiowego zacisku za 50 zł niż
    >wyrwał gwint z widelca za 500.

    Obawiam sie jednak ze juz doszlismy do wniosku ze ten gwint jest
    slaby.
    Staly pret i klej troche go umocnia - ale mysle ze niewiele :-)

    Na ile zwojow jest tam ta sruba wkrecona ?

    J.

  • 18. Data: 2014-03-17 14:49:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >A w razie konieczności toto puści po podgrzaniu ?

    Nie.
    No, kwestia temperatury - przy 250C powinien sie juz zaczac powoli
    zweglac, powyzej 100C troche zmieknie ...

    J.

  • 19. Data: 2014-03-17 16:07:26
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-03-17 14:43, J.F pisze:

    > Na ile zwojow jest tam ta sruba wkrecona ?

    10 mm długości M6, czyli 10 zwojów.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 20. Data: 2014-03-17 19:12:23
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    PeJot wrote:

    > A w razie konieczności toto puści po podgrzaniu ?

    to ma być demontowalne czy nie?
    możesz użyć kleju anaerobowego ale to chyba przerost formy

    jeffrey