  • 31. Data: 2011-12-17 16:41:57
    Temat: Re: Modernizacja spawarki - potencjometr
    Od: Padre <P...@n...net>

    > W zabawce, w jakiejś chińskiej konstrukcji - tak mogę sobie to
    > wytłumaczyć, ale w urządzeniu przemysłowym?

    No właśnie tu trafiasz w sedno, FLORA 160S jest i chińska i amatorska,
    jakby była urządzeniem przemysłowym to nie wymagała by takich
    modyfikacji a na dodatek miałbym jej schemat :)

  • 32. Data: 2011-12-17 18:12:56
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > No właśnie tu trafiasz w sedno, FLORA 160S jest i chińska i amatorska,
    > jakby była urządzeniem przemysłowym to nie wymagała by takich modyfikacji
    > a na dodatek miałbym jej schemat :)

    To nie ma się co z nią seksować, paść może i od krzywo trzymanego uchwytu :)

    Doszedłeś już dlaczego tam jest potencjometr "B"?

    --
    Desoft

  • 33. Data: 2011-12-17 19:31:16
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 13 Dec 2011 20:59:04 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski
    napisał(a):

    > Są nawet półprzewodnikowe potencjometry sterowane cyfrowo. Też można
    > ich użyć jak zwykłych mechanicznych nie znając dalszej części układu.
    > Za kilka złotych da się kupić.

    Jesteś pewien? One mają chociażby ograniczony zakres napięć wejściowych.
    Problemem będzie też zaprojektowanie sterowania takim potencjometrem
    cyfrowym by zakłócenia generowane przez spawarkę nie powodowały losowej
    zmiany nastawy prądu.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 34. Data: 2011-12-17 19:44:59
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-12-17 19:12, Desoft pisze:

    > To nie ma się co z nią seksować, paść może i od krzywo trzymanego
    > uchwytu :)
    Właśnie dla tego tym bardziej nie chcę testować jej domniemanych
    zabezpieczeń:)

    > Doszedłeś już dlaczego tam jest potencjometr "B"?

    W jakim sensie "dlaczego"?

  • 35. Data: 2011-12-17 20:27:45
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > W jakim sensie "dlaczego"?
    O rany!
    Niech Kolega już pójdzie do tego garażu, odkręci te 5 śrubek i przylutuje te
    6 kabelków.
    A w Poniedziałek prosimy o post w stylu:
    "No więc, tak..."

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 36. Data: 2011-12-17 20:50:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    badworm napisał:

> [...]
    > Problemem będzie też zaprojektowanie sterowania takim potencjometrem
    > cyfrowym by zakłócenia generowane przez spawarkę nie powodowały losowej

    Pewny to ja nigdy niczego do końca nie jestem. Kiedyś dawno temu pytałem
    przedstawiciela producenta, czy takie potencjometry już istnieją, dał mi
    odpowiedź twierdzącą. Teraz strzeliłem w katalog Maxima i pierwsze
    trafienie było w MAX5160. Powinien sie nadać. Na pierwszy rzut oka widać,
    że sam potencjometr jest odseparowany od reszty. A co do odporności na
    zakłócenia i różnicę potencjałów, to oczywiście wszystko ma swoje granice.
    No i 1,90 PLN kosztuje.

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2011-12-17 21:30:48
    Od: Adam <b...@a...pl>

    W dniu 2011-12-17 19:12, Desoft pisze:

    > Doszedłeś już dlaczego tam jest potencjometr "B"?

    Wcale nie musi być B w znaczeniu logarytmiczny. Są potencjometry gdzie B
    oznacza liniowy, a A logarytmiczny. Sam mam takie, i to kupione niedawno
    w dużym znanym sklepie. Więc to trzeba sprawdzić na pacjencie :P

  • 38. Data: 2011-12-18 09:09:59
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Wcale nie musi być B w znaczeniu logarytmiczny. Są potencjometry gdzie B
    > oznacza liniowy, a A logarytmiczny. Sam mam takie, i to kupione niedawno w
    > dużym znanym sklepie. Więc to trzeba sprawdzić na pacjencie :P

    Ależ cały czas o tym mówię. Mamy czarną skrzynkę z podpiętym potencjometrem.
    Nie znamy konfiguracji potencjometru (potencjometrycznie czy szeregowo).
    Pytającemy jakoś nie chce się sprawdzić o co wogóle tam chodzi.
    Zrobiła się akademicka dyskusja o podłączaniu potencjometru.

    --
    Desoft