  • 1. Data: 2011-12-13 09:12:17
    Temat: tuner tv
    Od: "Marek" <s...@o...pl>

    na razie nie zamierzam kupować nowego TV ale myślę o zastosowaniu
    zewnętrznego tunera DVB-T ale z drugiej strony moja kablówka nadaje w
    standardzie DVB-C są takie tunery dwu standardowe ? A może da się wstawić
    taki dekoder. Może koledzy coś podpowiedzą ?
    Marek

    6706 (20111213) __________

  • 2. Data: 2011-12-13 09:26:15
    Temat: Re: tuner tv
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.12.2011 10:12, schrieb Marek:
> [...]
    > standardzie DVB-C są takie tunery dwu standardowe ? A może da się wstawić
    > taki dekoder. Może koledzy coś podpowiedzą ?

    Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałeś i spróbuj zrozumieć co
    napisałeś. Co znaczy u ciebie "wstawić"? Tunerów w standardach DVB-C i
    DVB-T w jednym nie widziałem (chyba, że w w telewizorze). Zawsze możesz
    dać dwa oddzielne, tylko po co? W kablówce jest na ogół to, co w
    "powietrzu" plus coś więcej, za to płacisz.

    Waldek

  • 3. Data: 2011-12-13 09:30:30
    Od: "Marek" <s...@o...pl>

> [...]
    > dać dwa oddzielne, tylko po co? W kablówce jest na ogół to, co w
    > "powietrzu" plus coś więcej, za to płacisz.

    wstawić uniwersalny dekoder do tunera już wbudowanego w TV . Bo to pewnie po
    niskiej dekoduje prawda ? chyba ze się mylę . Może zrobiłem zbyt duży skrót
    myślowy .

    6706 (20111213) __________

  • 4. Data: 2011-12-13 09:51:14
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.12.2011 10:30, schrieb Marek:

    > wstawić uniwersalny dekoder do tunera już wbudowanego w TV . Bo to pewnie po
    > niskiej dekoduje prawda ? chyba ze się mylę . Może zrobiłem zbyt duży skrót
    > myślowy .
    Mylisz się. Dekoduje na ogół na pośredniej, ale potrzebuje też sygnał
    "piętro wyżej" (multiplex info). Jako zabawa może i ciekawe zajęcie, ale
    zajmie ci parę miesięcy i będzie droższe od porządnego telewizora za
    wszystkimi sikawkami. Oczywiście masz odpowiedni sprzęt pomiarowy?
    Oprócz tego nie widzę sensu wbudowywania czegokolwiek. Po pierwsze
    system może się zmienić. Nie wiem, czy w PL jest DVB-T czy DVB-T2
    (znaczy MPEG2 czy 4), po drugie by podłączyć pilota TV do tego musisz
    albo przeprogramować procesor TV, albo zrobić translator rozkazów do
    dekodera. A reszta?

    Waldek

  • 5. Data: 2011-12-13 11:10:51
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > wstawić uniwersalny dekoder do tunera już wbudowanego w TV

    Mylisz dekoder z tunerem, to dwie różne rzeczy. Jeśli Twoja
    kablówka nadaje kanały w postaci niekodowanej to
    potrzebujesz jedynie odpowiedniego tunera pracującego w tym
    samym standardzie. Np. ja w swojej sieci nadaję w
    standardzie DVB-T i takie tunery powinni mieć klienci. Nie
    koduję sygnału, więc dekodery nie są potrzebne. Tunery mogą
    być zewnętzne lub wbudowane w TV. Jak u Ciebie dostawca
    pracuje w DVB-C to taki masz mieć tuner. Zakładając że nie
    koduje sygnału, bo wtedy to jesteś raczej skazany na ich
    sprzęt (np. UPC, Multimedia...)

  • 6. Data: 2011-12-13 11:42:14
    Od: "Marek" <s...@o...pl>

> [...]
    > A reszta?
    >
    > Waldek
    > My jsme Borgové. Sklopte ątíty a vzdejte se. Odpor je marný.

    Skutecznie mnie zniechęciłeś :) czyli myśleć o TV z wypasem ..

    6707 (20111213) __________

  • 7. Data: 2011-12-13 13:36:39
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-12-13 10:51, Waldemar Krzok pisze:
    > Nie wiem, czy w PL jest DVB-T czy DVB-T2 (znaczy MPEG2 czy 4)

    T2 czyli MPEG4

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 8. Data: 2011-12-13 14:33:11
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik "Marek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > standardzie DVB-C są takie tunery dwu standardowe ? A może da się wstawić
    > taki dekoder. Może koledzy coś podpowiedzą ?

    Mam dvb-c w telewizorze, kablowka (Aster) nadaje w dvb-c i jest "zarabiście"
    bo tylko ich kanał autopromocyjny jest odkodowany. Bez ich dekodera i karty
    ani rusz. Tak wiec podpowiadam, żebys najpierw zasięgnął języka w kablówce,
    czy w ogóle warto. To nic nie kosztuje, a może sporo nerwów i pieniędzy
    zaoszczędzić

    MaW

  • 9. Data: 2011-12-13 15:26:55
    Od: Meloman <m...@w...pl>

    W dniu 2011-12-13 14:36, Michał Baszyński pisze:

    > T2 czyli MPEG4

    Proszę nie mieszać sposobu kompresji strumienia wideo (w uproszeczeniu
    MPEG-2 vs. MPEG-4) z kwestiami bezpośrednio wiążącymi się ze sposobem
    modulacji (DVB-*).

    W Polsce wdrażane jest obecnie DVB-T z kompresją wideo w standardzie
    H.264/MPEG-4 AVC, co pozwala na upchnięcie w jednym kanale radiowym do
    ośmiu programów w standardowej rozdzielczości i sensownej jakości. W
    zachodniej części Europy wdrożone jest już od kilku lat również DVB-T,
    ale z kompresją obrazu w starszym standardzie MPEG-2, który pozwala
    transmisję około 4-5 programów w jednym multipleksie.

    Z tego też powodu tanie odbiorniki przywożone np. z Niemiec nie będą u
    nas wyświetlały wizji.

    Natomiast kwestia DVB-T2 to ewentualna przyszłość. Na tzw. Zachodzie
    trwają przymiarki do tego standardu, a u nas nawet się sroki nie
    ganiają... DVB-T2 ma pozwolić na kilkadziesiąt procent większą pojemność
    jednego kanału radiowego, a więc więcej programów lub programy w
    wysokiej rozdzielczości.

    --
    / / .-. \ \ .----------------------------.
    ( ( ( o ) ) ) | Przemysław Korpas |

  • 10. Data: 2011-12-14 10:37:09
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!
    Nie do konca da sie podlaczyc TV do Astera..
    Box niestety autoryzuje sie po "docsis-ie" wiec musialby TV miec modem
    taki wbudowany.
    Co do samych uprawnien co do odkodowania, to mysle ze dalo by rade, ale
    po co?
    Wiem ze Asterowe boxy to...hmm..maly chlam, ale dzialaja.