  • 1. Data: 2009-02-24 22:42:14
    Temat: Modelki na śniegu ;)
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Jak już ktoś na grupie zwrócił uwagę - jest zima, trzeba z tego korzystać ;)
    Tak więc pozwolę sobie wrzucić małą galeryjkę z dwiema modelkami w plenerze.
    Modelki dosyć niespokojne, więc niektóre ujęcia pozostawiają sporo do
    życzenia jeśli chodzi o ostrość (zwłaszcza przy pełnym powiększeniu) - ale
    na tyle mi się spodobały że je zostawiłem... Będę wdzięczny za uwagi :)

    http://www.silvercube.pl/~joshua/spacerek/

    Z technicznych spraw - martwi mnie trochę ten brak ostrości na wielu
    ujęciach. Owszem, z reguły to kwestia szybko poruszającego się obiektu -
    choć myślałem że przy czasach 1/500+ nie będzie to problemem. W niektórych
    przypadkach wygląda jednak, jakby AF ustawił się nie do końca tam gdzie
    planowałem - choć tu ponownie na dokładne kadrowanie i weryfikację ostrości
    nie miałem czasu... Sprzęt to A300 + sigma 17-70, gdzieś wyczytałem że
    bywały problemy z tą sigmą - jak najlepiej to sprawdzić? Znalazłem tablicę
    ISO12233 w PDF, ale pytanie czy warto ją w ogóle drukować na zwykłej
    drukarce laserowej A4... Jakieś pomysły na proste sprawdzenie dokładności AF?
    Aha - zdjęcia niczym nie obrabiane - poza wygenerowaniem miniatur i rozmiaru
    pośredniego (1024*685).

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2009-02-25 03:15:54
    Temat: Re: Modelki na śniegu ;)
    Od: telewizor <c...@g...com>

    Fajne modelki
    12 bylo by niezle, gdyby druga modelka sie nie wtrynila w kadr.
    Ostatnie tez spoko. Pozwole sobie nawet na porade - nieczesto to
    robie, jesli chodzi o obrazowanie, wiec docen to ;) Staraj sie nie
    obcinac modelek (bez uzasadnienia) - jak ma to miejsce np. w 11 i
    zamykac kadr np. ciekawa perspektywa. Zwracaj tez wieksza uwage dalsze
    plany.

  • 3. Data: 2009-02-25 06:08:36
    Od: jakuboff <j...@o...pl>

    Jacek Osiecki wrote:
> [...]
    > na tyle mi się spodobały że je zostawiłem... Będę wdzięczny za uwagi :)

    Jak ja nie lubię takich rozczarowań... Czytam - modelki, myślę - fiśki,
    patrzę - suki :/

  • 4. Data: 2009-02-25 07:16:48
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jacek Osiecki napisal:
    [ ciach ]

    Na co ona
    http://www.silvercube.pl/~joshua/spacerek/pages/DSC0
    1979.jpg.html
    tak sie wyszczerzyla groznie? Bo grzywa tez niezle stanela deba...
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2009-02-25 07:44:03
    Od: j...@a...at

    W niektórych
> [...]
    > bywały problemy z tą sigmą - jak najlepiej to sprawdzić?
    >Jakieś pomysły na proste sprawdzenie dokładności AF?

    AF prawie nigdy nie trafia tam gdzie planujesz.

    Ostrzenie za pomoca AF przyrownalbym do strzelajacego z luku to tarczy
    pojawiajacej sie gdzies we mgle.
    Strzaly leca w jej kierunku , niektore przejda obok , niektore trafia
    w tarcze jeszcze jakies w jej srodek - troche przypadkowo.

    Znalazłem tablicę
    > ISO12233 w PDF, ale pytanie czy warto ją w ogóle drukować na zwykłej
    > drukarce laserowej A4...

    nie ma wogole takiej potrzeby .
    jesli ma rysowac ostro to na wszystkie obiekty nie tylko tarcze
    testowa - w dodatku tarcza ma bardzo wysoki kontrast , na ogol w
    przyrodzie az taki kontrast nie fotografujesz ( kto robi zdjecia
    czarnej kreski na bialym tle ?)
    Najczescie AF w tablice testowa trafia jako tako.

    mozesz na plaskiej podkladce umiescic strone gazety z drobnym
    wydrukiem , kolorowymi zdjeciami itp.
    jakos poprzecznie umiesc miarke - linijke , metr cos w tym rodzaju
    tak by mierzyl przed i za tarcza.
    no i zrob pare zdjec z paru metrow , zmieniajac ogniskowa zmieniaj
    odleglosc tak by skala odwzorowania pozostala taka sama..

    Jak jasna jest ta sigma ?

    XXX

  • 6. Data: 2009-02-25 07:54:25
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 25 Feb 2009 07:16:48 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):
> [...]
    1979.jpg.html
    > tak sie wyszczerzyla groznie? Bo grzywa tez niezle stanela deba...

    Wszystkie loty, kłapnięcia paszczą i groźnie wyglądające miny to po prostu
    polowanie na rzuconą śnieżkę :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 7. Data: 2009-02-25 08:08:24
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 24 Feb 2009 19:15:54 -0800 (PST), telewizor napisał(a):
    > Fajne modelki

    Przekażę ;)

    > 12 bylo by niezle, gdyby druga modelka sie nie wtrynila w kadr.

    Z kadrowaniem generalnie było ciężko, dawno nie były na spacerze
    co skutkowało takim szaleństwem że nawet po godzinie złapanie odpowiedniego
    kadru było niełatwe...

> [...]
    > obcinac modelek (bez uzasadnienia) - jak ma to miejsce np. w 11 i
    > zamykac kadr np. ciekawa perspektywa. Zwracaj tez wieksza uwage

    Postaram się, i może spróbuję na sztywno ustawić na przyszłość ISO 200
    - zbyt dużego ziarna nie powinno być, a czasy odpowiednio krótsze...
    No i może bardziej się skupię na fotografowaniu - na tym spacerze byłem
    uchachany nie mniej niż modelki ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 8. Data: 2009-02-25 08:10:56
    Od: j...@a...at

    On 25 Feb., 08:54, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

> [...]
    > --
    > Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    > I don't want something I need. I want something I want.

    moja poluje na sniezynki w ten sposob :

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/Fotki#530664
    3771960235138

    a ze zdjecie brzydkie wiec raczej nie zagladaj ;-)

    XXX

  • 9. Data: 2009-02-25 08:24:01
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 24 Feb 2009 23:44:03 -0800 (PST), j...@a...at napisał(a):
    > W niektórych
    > AF prawie nigdy nie trafia tam gdzie planujesz.

    No niby tak, pozostaje liczyć na głębię ostrości - gorzej gdy ona
    z założenia ma być mała ;)

    > mozesz na plaskiej podkladce umiescic strone gazety z drobnym
    > wydrukiem , kolorowymi zdjeciami itp.
    > jakos poprzecznie umiesc miarke - linijke , metr cos w tym rodzaju
    > tak by mierzyl przed i za tarcza.

    OK, spróbuję tego :)

    > Jak jasna jest ta sigma ?

    2.8-4.5, ale z tego co widzę to w tej sesji przeważały wysokie wartości
    przesłony. Generalnie widzę, że zdecydowanie źle zrobiłem zdając się na
    automatykę: często przysłona była znacznie wyższa od minimalnej, a co za
    tym idzie - czasy dłuższe. Pewnie gdybym ustawił na sztywno ISO200 i
    minimalną przesłonę, efekty by mogły być lepsze...

    Swoją drogą - to jest coś czego mi brakuje: pierścień na obiektywie do
    regulowania przysłoną, żeby można było bez zbędnych opóźnień i studiowania
    cyferek sterować głębią ostrości. Ale takie zabawy to chyba już tylko w
    starych analogach... :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 10. Data: 2009-02-25 08:37:07
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 25 Feb 2009 00:10:56 -0800 (PST), j...@a...at napisał(a):
    01979.jpg.html
    > moja poluje na sniezynki w ten sposob :
    > http://picasaweb.google.de/fotografie25/Fotki#530664
    3771960235138

    Heh, najzabawniejszy jest moment gdy kulka się po drodze rozpadnie i zaczyna
    się szaleńcze kłapanie na oślep ;) Moje modelki tak się rozszalały że raz
    mało nie zostałem znokautowany (jak staną na tylnych łapach to są mojego
    wzrostu)...

    > a ze zdjecie brzydkie wiec raczej nie zagladaj ;-)

    Ja tam niczego brzydkiego nie widzę ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944