  • 11. Data: 2009-02-25 09:22:17
    Temat: Re: Modelki na śniegu ;)
    Od: "abpc" <o...@a...com.pl>

    news:slrngqa0pj.7ir.joshua@tau.ceti.pl...

    > Ja tam niczego brzydkiego nie widzę ;)

    Dlatego i na swoich krytycznie odnosisz się tylko do AF.

    abpc

  • 12. Data: 2009-02-25 11:20:42
    Od: "kuba_k1" <k...@p...onet.pl>

    > Swoją drogą - to jest coś czego mi brakuje: pierścień na obiektywie do
    > regulowania przysłoną, żeby można było bez zbędnych opóźnień i studiowania
    > cyferek sterować głębią ostrości. Ale takie zabawy to chyba już tylko w
    > starych analogach... :(

    i w LEICE D VARIO-ELMARIT 14-50mm + Panasonic'u Lumix DMC-L1 ;)

  • 13. Data: 2009-02-25 11:37:29
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 25 Feb 2009 10:22:17 +0100, abpc napisał(a):
    > Dlatego i na swoich krytycznie odnosisz się tylko do AF.

    Nie tylko, jestem świadom kiepskiego kadrowania ;) Następnym razem się na
    pewno poprawię.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 14. Data: 2009-02-25 11:59:56
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <4...@v...go
    oglegroups.com> j...@a...at napisał(a):

    > AF prawie nigdy nie trafia tam gdzie planujesz.

    Tobie. Innym trafia z całkiem dużą dokładnością. Nie 100%, ale wystarczająco
    celnie.

    > Ostrzenie za pomoca AF przyrownalbym do strzelajacego z luku to tarczy
    > pojawiajacej sie gdzies we mgle.

    Jak się pierwszy raz ma łuk w ręku, a "mgłę" po wypiciu metanolu.
    Jak na razie udowodniłeś na grupie, że umiesz robić wykresy. Obsługa aparatu
    (pardon, kamery) dalej cię przerasta ;-)

    @ Jacek Osiecki: AF w trybie single shot, czy servo?

    --
    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk
    mailto(ROT13): z...@i...prgv.cy

  • 15. Data: 2009-02-25 13:40:30
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 25 Feb 2009 11:59:56 +0000 (UTC), Endless Lameness napisał(a):
    >@ Jacek Osiecki: AF w trybie single shot, czy servo?

    Chyba single-shot - rozumiem że to ten tryb który ostrzy dopiero po
    wciśnięciu spustu do połowy?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 16. Data: 2009-02-25 14:19:50
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Ale tym zdjęciom przydałoby się przyciemnienie świateł. Bo tak to białe
    plamy zamiast śniegu. Może to mój monitor jest źle ustawiony, ale
    próbowałem ściemniać i nic.
    W PSE użyłem opcji Darken Highlights i wyszło coś takiego:
    http://lh3.ggpht.com/_3hGFOZlIrfM/SaVSMpGngPI/AAAAAA
    AAG2I/m-qJypQSHIY/s720/Untitled-2.jpg
    http://lh3.ggpht.com/_3hGFOZlIrfM/SaVSQq9j6cI/AAAAAA
    AAG2Q/Y3plgBe65Kw/s720/Untitled-1.jpg

    Nie wiem, czy lepiej, czy nie za ciemno, ale fakturę śniegu widać.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 17. Data: 2009-02-25 16:13:53
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Tobie. Innym trafia z całkiem dużą dokładnością. Nie 100%, ale
    > wystarczająco celnie.

    Taaa Odpowiednia wada wzroku nie jest zla -
    pozwala cieszyc sie po zakupie obiektywu ;)

    Jeszcze jak do tego dodac obiegowe madrosci, ze obiektywy
    najlepiej rysuja na f8-11 to juz wogole luksus :)

  • 18. Data: 2009-02-26 11:22:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2009, Jacek Osiecki wrote:

    > Swoją drogą - to jest coś czego mi brakuje: pierścień na obiektywie do
    > regulowania przysłoną, żeby można było bez zbędnych opóźnień i studiowania
    > cyferek sterować głębią ostrości.

    Aż tak bardzo różni się od pokręcenia kółkiem?

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-02-26 14:00:30
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 26 Feb 2009 12:22:36 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Aż tak bardzo różni się od pokręcenia kółkiem?

    Choćby tym że kółko kręci się bez żadnych ograniczeń - a pierścień na
    obiektywie można jednym ruchem ustawić "na pamięć" w odpowiedniej pozycji...
    Tak, wiem że kółkiem można - tak samo jak można wybrać z menu... ale w końcu
    o wygodę chodzi :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 20. Data: 2009-02-26 14:01:10
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 25 Feb 2009 14:19:50 +0000, Paweł W. napisał(a):
> [...]
    AAG2Q/Y3plgBe65Kw/s720/Untitled-1.jpg
    > Nie wiem, czy lepiej, czy nie za ciemno, ale fakturę śniegu widać.

    Zdecydowanie lepiej, nawet nie zwróciłem uwagi na przepalenie śniegu...
    Widać trzeba było użyć korekty ekspozycji.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944