eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 39

  • 11. Data: 2018-12-10 19:18:59
    Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > http://powertorque.cba.pl/
    >

    >
    > Jeśli ktoś widzi błąd, proszę też o podanie przeglądarki jakiej używa.

    Po przestawieniu punktu, wartości na nim wyświetlane otrzymują
    kilkanaście cyfr po przecinku :)
    Cyberfox win10/64
    Wojtek


  • 12. Data: 2018-12-10 22:11:21
    Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-10 o 19:17, Zenek Kapelinder pisze:
    > Czy po przeprowadzeniu rozmow i popatrzeniu na wykres cos sie zmienia? Na przyklad
    auto z duzym silnikiem benzynowym zaczyna lepiej ciagnac?
    >

    Dobrze, gdyby tak było ;)

    Ale często (albo tylko czasem, co też jest dobrze) młody taki ludek
    potrafi sobie uświadomić - oczywiście po umiejętnym wytłumaczeniu -
    dlaczego przykładowo jego honda z silniczkiem 1,8 i mocą 220 kucyków nie
    potrafi dogonić jakąś meletepę z dizlem 160 koni.
    Albo na odwrót - dlaczego benzyna może mieć większą prędkość maksymalną,
    niż dizelek.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 13. Data: 2018-12-10 23:44:19
    Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
    Od: j...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 22:11:22 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > W dniu 2018-12-10 o 19:17, Zenek Kapelinder pisze:
    > > Czy po przeprowadzeniu rozmow i popatrzeniu na wykres cos sie zmienia? Na
    przyklad auto z duzym silnikiem benzynowym zaczyna lepiej ciagnac?
    > >
    >
    > Dobrze, gdyby tak było ;)
    >
    > Ale często (albo tylko czasem, co też jest dobrze) młody taki ludek
    > potrafi sobie uświadomić - oczywiście po umiejętnym wytłumaczeniu -
    > dlaczego przykładowo jego honda z silniczkiem 1,8 i mocą 220 kucyków nie
    > potrafi dogonić jakąś meletepę z dizlem 160 koni.
    > Albo na odwrót - dlaczego benzyna może mieć większą prędkość maksymalną,
    > niż dizelek.
    >
    >
    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam

    Niemożliwa jest ucieczka turbodieslem o mocy 160 KM i momencie powiedzmy 350-400 Nm
    przed wolnossącą benzyną mocy 220 KM i momencie ok 250 Nm. Mówimy o typowych
    charakterystykach dla turbodiesla i wolnossacej benzyny. Oczywiście benzyniak
    musiałby operować obrotami 4,5 - 6,5 krpm. Właśnie takie rzeczy można odczytac
    (jeśli się umie) z wykresów momentu i mocy znając oczywiście przelozenia skrzyni
    biegów i co za tym idzie prędkości na poszczególnych biegach. I tak samo
    wysokoobrotowy mały benzyniak i wolnoobrotowy duzy diesel - oba o tej samej mocy -
    oba uciągną taka samą przyczepę. Z ta różnicą, że mały benzyniak zbyt długo nie
    pojeździ na maksimum swoich możliwości (czyli non stop obroty 5-6,5 krpm) w takich
    warunkach. A jeszcze szybciej padło by sprzęgło i skrzynia biegów.


  • 14. Data: 2018-12-11 19:13:04
    Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
    Od: WS <L...@c...pl>

    jeszcze jednostki momentu do poprawy, jest nM zamiast Nm ;)


  • 15. Data: 2018-12-11 19:33:45
    Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, December 11, 2018 at 7:13:05 PM UTC+1, WS wrote:
    > jeszcze jednostki momentu do poprawy, jest nM zamiast Nm ;)

    i wykres mi sie nie zgadza, chyba moc jest w kW a nie HP...


  • 16. Data: 2018-12-11 22:48:14
    Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 11 Dec 2018 10:33:45 -0800 (PST), WS napisał(a):

    > On Tuesday, December 11, 2018 at 7:13:05 PM UTC+1, WS wrote:
    >> jeszcze jednostki momentu do poprawy, jest nM zamiast Nm ;)
    >
    > i wykres mi sie nie zgadza, chyba moc jest w kW a nie HP...

    Dziękuję, poprawiłem.

    Docelowo myślę że zrobię wybór jednostek.


  • 17. Data: 2018-12-11 23:10:49
    Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-09 o 20:20, Tomasz Pyra pisze:
    > http://powertorque.cba.pl/
    >
    > Dawno nie było tematu :)
    >
    > W ramach pierwszych kroków w JavaScripcie przygotowałem stronę www, na
    > której można sobie w czasie rzeczywistym modyfikować wykres "z hamowni" i
    > oglądać jak jeden parametr wpływa (i wynika) z drugiego.

    Jak dla mnie błąd interfejsu w zakresie ergonomii. Naturalne jest
    łapanie za punkt, jego przeciąganie i następnie upuszczenie w żądanym
    miejscu. Tymczasem obecnie jest tak, że łapię punkt, przeciągam i nic
    się nie dzieje. Żadnej sygnalizacji. Dopiero gdy puszczam pojawia się
    zmiana. Za pierwszym razem następuje to w przypadkowym miejscu gdyż
    użytkownik nabył przekonania, że przeciąganie punktów nie działa.

    A tak na marginesie: powinna być jeszcze opcja zdechłych koni
    mechanicznych w benzynach :-D Wczoraj przeglądałem dane techniczne
    jakiegoś modelu Kia GT, gdzie 235KM przy 1500kg masy daje przyspieszenie
    7.4s a tymczasem u siebie w dieslu przy 270KM i 1800kg mam 6.9s. WTF?
    Oczekiwałby, że Kia będzie miała coś koło 5-6s.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 18. Data: 2018-12-12 00:08:19
    Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 11 Dec 2018 23:10:49 +0100, Marek S napisał(a):

    > W dniu 2018-12-09 o 20:20, Tomasz Pyra pisze:
    >> http://powertorque.cba.pl/
    >>
    >> Dawno nie było tematu :)
    >>
    >> W ramach pierwszych kroków w JavaScripcie przygotowałem stronę www, na
    >> której można sobie w czasie rzeczywistym modyfikować wykres "z hamowni" i
    >> oglądać jak jeden parametr wpływa (i wynika) z drugiego.
    >
    > Jak dla mnie błąd interfejsu w zakresie ergonomii. Naturalne jest
    > łapanie za punkt, jego przeciąganie i następnie upuszczenie w żądanym
    > miejscu. Tymczasem obecnie jest tak, że łapię punkt, przeciągam i nic
    > się nie dzieje. Żadnej sygnalizacji. Dopiero gdy puszczam pojawia się
    > zmiana. Za pierwszym razem następuje to w przypadkowym miejscu gdyż
    > użytkownik nabył przekonania, że przeciąganie punktów nie działa.
    >
    > A tak na marginesie: powinna być jeszcze opcja zdechłych koni
    > mechanicznych w benzynach :-D Wczoraj przeglądałem dane techniczne
    > jakiegoś modelu Kia GT, gdzie 235KM przy 1500kg masy daje przyspieszenie
    > 7.4s a tymczasem u siebie w dieslu przy 270KM i 1800kg mam 6.9s. WTF?
    > Oczekiwałby, że Kia będzie miała coś koło 5-6s.

    W samochodach które mają moc powyżej 150KM, minimalna prędkość do której
    warto mierzyć przyspieszenie to 160km/h, a jeszcze lepiej czas na 1/4 mili.
    Inaczej to jest bardziej wypadkowa przyczepności i tego na którym biegu się
    te 100km/h osiąga.

    Swoją drogą jakieś wolno się te samochody rozpędzają.
    Moja pełnoletnia Honda co ma 200KM (a hamownia twierdzi że 192KM przy
    8200rpm i 182Nm gdzieś około 5600rpm), przy 1250kg wagi przyspiesza do
    100km/h w 6.1s, a jest FWD i 100km/h osiąga dopiero na trzecim biegu.

    A wszystkie trzy samochody w tym porównaniu mają prawie taki sam
    współczynnik mocy do masy (150-160KM/t) i jednak dość istotny rozrzut jeśli
    chodzi o przyspieszenie do 100km/h.
    Natomiast pewnie w jakimś bardziej rozsądnym porównaniu, właśnie np. na 1/4
    mili czy do jakiejś wyższej prędkości - wyniki byłyby bardziej podobne.


  • 19. Data: 2018-12-12 18:32:46
    Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
    Od: wowa <w...@g...pl>

    >> http://powertorque.cba.pl/
    >>
    >
    >>
    >> Jeśli ktoś widzi błąd, proszę też o podanie przeglądarki jakiej używa.
    >
    > Po przestawieniu punktu, wartości na nim wyświetlane otrzymują kilkanaście
    > cyfr po przecinku :)
    > Cyberfox win10/64
    > Wojtek

    No nie mówcie że tego nikt nie widzi :)Nawet sprawdziłem na Edge, też
    to jest.

    Wojtek


  • 20. Data: 2018-12-12 20:53:03
    Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wowa" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5c11463a$0$519$6...@n...neostrada.
    pl...
    >> http://powertorque.cba.pl/
    >>> Jeśli ktoś widzi błąd, proszę też o podanie przeglądarki jakiej
    >>> używa.
    >
    >> Po przestawieniu punktu, wartości na nim wyświetlane otrzymują
    >> kilkanaście cyfr po przecinku :)
    >> Cyberfox win10/64

    >No nie mówcie że tego nikt nie widzi :)Nawet sprawdziłem na Edge, też
    >to jest.

    Widze.
    Ale czy to blad ? Tyle ustawiles :-)
    No dobra, mozna by zaokraglic :-)

    Ja widze inne blad:
    -jak sie punkt wyciagnie w prawo poza ostatnia linie, to sie jakos
    blokuje (Edge, i FF chyba tez)

    ale mozna odblokowac klikajac w wykres i dodajac punkt.

    -podobnie przesuwajac w dol poza wykres.

    -po przesunieciu ostatnich punktow w lewo wykres sie przeskaluje ... a
    rozszerzyc juz sie nie da.

    -klikniecie w obszar dodaje punkt, dwukrotne klikniecie w punt kasuje
    go, a dwuklik w obszar dodaje i od razu kasuje punt ... ale z tym da
    sie zyc.

    J.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: