-
11. Data: 2018-12-10 19:18:59
Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
Od: wowa <w...@g...pl>
> http://powertorque.cba.pl/
>
>
> Jeśli ktoś widzi błąd, proszę też o podanie przeglądarki jakiej używa.
Po przestawieniu punktu, wartości na nim wyświetlane otrzymują
kilkanaście cyfr po przecinku :)
Cyberfox win10/64
Wojtek
-
12. Data: 2018-12-10 22:11:21
Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2018-12-10 o 19:17, Zenek Kapelinder pisze:
> Czy po przeprowadzeniu rozmow i popatrzeniu na wykres cos sie zmienia? Na przyklad
auto z duzym silnikiem benzynowym zaczyna lepiej ciagnac?
>
Dobrze, gdyby tak było ;)
Ale często (albo tylko czasem, co też jest dobrze) młody taki ludek
potrafi sobie uświadomić - oczywiście po umiejętnym wytłumaczeniu -
dlaczego przykładowo jego honda z silniczkiem 1,8 i mocą 220 kucyków nie
potrafi dogonić jakąś meletepę z dizlem 160 koni.
Albo na odwrót - dlaczego benzyna może mieć większą prędkość maksymalną,
niż dizelek.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
13. Data: 2018-12-10 23:44:19
Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
Od: j...@g...com
W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 22:11:22 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> W dniu 2018-12-10 o 19:17, Zenek Kapelinder pisze:
> > Czy po przeprowadzeniu rozmow i popatrzeniu na wykres cos sie zmienia? Na
przyklad auto z duzym silnikiem benzynowym zaczyna lepiej ciagnac?
> >
>
> Dobrze, gdyby tak było ;)
>
> Ale często (albo tylko czasem, co też jest dobrze) młody taki ludek
> potrafi sobie uświadomić - oczywiście po umiejętnym wytłumaczeniu -
> dlaczego przykładowo jego honda z silniczkiem 1,8 i mocą 220 kucyków nie
> potrafi dogonić jakąś meletepę z dizlem 160 koni.
> Albo na odwrót - dlaczego benzyna może mieć większą prędkość maksymalną,
> niż dizelek.
>
>
> --
> Pozdrawiam.
>
> Adam
Niemożliwa jest ucieczka turbodieslem o mocy 160 KM i momencie powiedzmy 350-400 Nm
przed wolnossącą benzyną mocy 220 KM i momencie ok 250 Nm. Mówimy o typowych
charakterystykach dla turbodiesla i wolnossacej benzyny. Oczywiście benzyniak
musiałby operować obrotami 4,5 - 6,5 krpm. Właśnie takie rzeczy można odczytac
(jeśli się umie) z wykresów momentu i mocy znając oczywiście przelozenia skrzyni
biegów i co za tym idzie prędkości na poszczególnych biegach. I tak samo
wysokoobrotowy mały benzyniak i wolnoobrotowy duzy diesel - oba o tej samej mocy -
oba uciągną taka samą przyczepę. Z ta różnicą, że mały benzyniak zbyt długo nie
pojeździ na maksimum swoich możliwości (czyli non stop obroty 5-6,5 krpm) w takich
warunkach. A jeszcze szybciej padło by sprzęgło i skrzynia biegów.
-
14. Data: 2018-12-11 19:13:04
Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
Od: WS <L...@c...pl>
jeszcze jednostki momentu do poprawy, jest nM zamiast Nm ;)
-
15. Data: 2018-12-11 19:33:45
Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
Od: WS <L...@c...pl>
On Tuesday, December 11, 2018 at 7:13:05 PM UTC+1, WS wrote:
> jeszcze jednostki momentu do poprawy, jest nM zamiast Nm ;)
i wykres mi sie nie zgadza, chyba moc jest w kW a nie HP...
-
16. Data: 2018-12-11 22:48:14
Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 11 Dec 2018 10:33:45 -0800 (PST), WS napisał(a):
> On Tuesday, December 11, 2018 at 7:13:05 PM UTC+1, WS wrote:
>> jeszcze jednostki momentu do poprawy, jest nM zamiast Nm ;)
>
> i wykres mi sie nie zgadza, chyba moc jest w kW a nie HP...
Dziękuję, poprawiłem.
Docelowo myślę że zrobię wybór jednostek.
-
17. Data: 2018-12-11 23:10:49
Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-12-09 o 20:20, Tomasz Pyra pisze:
> http://powertorque.cba.pl/
>
> Dawno nie było tematu :)
>
> W ramach pierwszych kroków w JavaScripcie przygotowałem stronę www, na
> której można sobie w czasie rzeczywistym modyfikować wykres "z hamowni" i
> oglądać jak jeden parametr wpływa (i wynika) z drugiego.
Jak dla mnie błąd interfejsu w zakresie ergonomii. Naturalne jest
łapanie za punkt, jego przeciąganie i następnie upuszczenie w żądanym
miejscu. Tymczasem obecnie jest tak, że łapię punkt, przeciągam i nic
się nie dzieje. Żadnej sygnalizacji. Dopiero gdy puszczam pojawia się
zmiana. Za pierwszym razem następuje to w przypadkowym miejscu gdyż
użytkownik nabył przekonania, że przeciąganie punktów nie działa.
A tak na marginesie: powinna być jeszcze opcja zdechłych koni
mechanicznych w benzynach :-D Wczoraj przeglądałem dane techniczne
jakiegoś modelu Kia GT, gdzie 235KM przy 1500kg masy daje przyspieszenie
7.4s a tymczasem u siebie w dieslu przy 270KM i 1800kg mam 6.9s. WTF?
Oczekiwałby, że Kia będzie miała coś koło 5-6s.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
18. Data: 2018-12-12 00:08:19
Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 11 Dec 2018 23:10:49 +0100, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-12-09 o 20:20, Tomasz Pyra pisze:
>> http://powertorque.cba.pl/
>>
>> Dawno nie było tematu :)
>>
>> W ramach pierwszych kroków w JavaScripcie przygotowałem stronę www, na
>> której można sobie w czasie rzeczywistym modyfikować wykres "z hamowni" i
>> oglądać jak jeden parametr wpływa (i wynika) z drugiego.
>
> Jak dla mnie błąd interfejsu w zakresie ergonomii. Naturalne jest
> łapanie za punkt, jego przeciąganie i następnie upuszczenie w żądanym
> miejscu. Tymczasem obecnie jest tak, że łapię punkt, przeciągam i nic
> się nie dzieje. Żadnej sygnalizacji. Dopiero gdy puszczam pojawia się
> zmiana. Za pierwszym razem następuje to w przypadkowym miejscu gdyż
> użytkownik nabył przekonania, że przeciąganie punktów nie działa.
>
> A tak na marginesie: powinna być jeszcze opcja zdechłych koni
> mechanicznych w benzynach :-D Wczoraj przeglądałem dane techniczne
> jakiegoś modelu Kia GT, gdzie 235KM przy 1500kg masy daje przyspieszenie
> 7.4s a tymczasem u siebie w dieslu przy 270KM i 1800kg mam 6.9s. WTF?
> Oczekiwałby, że Kia będzie miała coś koło 5-6s.
W samochodach które mają moc powyżej 150KM, minimalna prędkość do której
warto mierzyć przyspieszenie to 160km/h, a jeszcze lepiej czas na 1/4 mili.
Inaczej to jest bardziej wypadkowa przyczepności i tego na którym biegu się
te 100km/h osiąga.
Swoją drogą jakieś wolno się te samochody rozpędzają.
Moja pełnoletnia Honda co ma 200KM (a hamownia twierdzi że 192KM przy
8200rpm i 182Nm gdzieś około 5600rpm), przy 1250kg wagi przyspiesza do
100km/h w 6.1s, a jest FWD i 100km/h osiąga dopiero na trzecim biegu.
A wszystkie trzy samochody w tym porównaniu mają prawie taki sam
współczynnik mocy do masy (150-160KM/t) i jednak dość istotny rozrzut jeśli
chodzi o przyspieszenie do 100km/h.
Natomiast pewnie w jakimś bardziej rozsądnym porównaniu, właśnie np. na 1/4
mili czy do jakiejś wyższej prędkości - wyniki byłyby bardziej podobne.
-
19. Data: 2018-12-12 18:32:46
Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
Od: wowa <w...@g...pl>
>> http://powertorque.cba.pl/
>>
>
>>
>> Jeśli ktoś widzi błąd, proszę też o podanie przeglądarki jakiej używa.
>
> Po przestawieniu punktu, wartości na nim wyświetlane otrzymują kilkanaście
> cyfr po przecinku :)
> Cyberfox win10/64
> Wojtek
No nie mówcie że tego nikt nie widzi :)Nawet sprawdziłem na Edge, też
to jest.
Wojtek
-
20. Data: 2018-12-12 20:53:03
Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "wowa" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5c11463a$0$519$6...@n...neostrada.
pl...
>> http://powertorque.cba.pl/
>>> Jeśli ktoś widzi błąd, proszę też o podanie przeglądarki jakiej
>>> używa.
>
>> Po przestawieniu punktu, wartości na nim wyświetlane otrzymują
>> kilkanaście cyfr po przecinku :)
>> Cyberfox win10/64
>No nie mówcie że tego nikt nie widzi :)Nawet sprawdziłem na Edge, też
>to jest.
Widze.
Ale czy to blad ? Tyle ustawiles :-)
No dobra, mozna by zaokraglic :-)
Ja widze inne blad:
-jak sie punkt wyciagnie w prawo poza ostatnia linie, to sie jakos
blokuje (Edge, i FF chyba tez)
ale mozna odblokowac klikajac w wykres i dodajac punkt.
-podobnie przesuwajac w dol poza wykres.
-po przesunieciu ostatnich punktow w lewo wykres sie przeskaluje ... a
rozszerzyc juz sie nie da.
-klikniecie w obszar dodaje punkt, dwukrotne klikniecie w punt kasuje
go, a dwuklik w obszar dodaje i od razu kasuje punt ... ale z tym da
sie zyc.
J.