-
1. Data: 2018-12-08 21:31:08
Temat: Re: Nowy rodzaj wciskania w fotel
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 08.12.2018 o 20:49, Pszemol pisze:
> https://twitter.com/Tesla/status/1071063180829372416
Ile razy pod rząd tak można zanim zabezpieczenia odetną?
BTW - niech będzie 2000kg v=30m/s czyli 110km/h
Ek=(mv^2)/2=(2000*30*30)/2=900kJ to jest 0,25kWh. Teoretycznie można by
tak ze 300 razy, a z rekuperacją to pewnie z 500. Jestem pewien że
praktyka jebie toerię, ale w sumie czemu? Temperatura napewno. Co
jeszcze? Ciekawe ile to w kilometrach wychodzi, nie chce mi się liczyć,
ale może ktoś 500 razy od zera do 100 i razy dwa, bo drugie tyle na
hamowanie.
Shrek.
-
2. Data: 2018-12-08 21:39:59
Temat: Re: Nowy rodzaj wciskania w fotel
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:puh9mb$s42$1@node1.news.atman.pl...
> W dniu 08.12.2018 o 20:49, Pszemol pisze:
>> https://twitter.com/Tesla/status/1071063180829372416
>
> Ile razy pod rząd tak można zanim zabezpieczenia odetną?
Sądzę że po trzech razach mi by się znudziło...
Potem musiałbym z tydzień poczekać aby się znowu zachciało ;-)
> BTW - niech będzie 2000kg v=30m/s czyli 110km/h
>
> Ek=(mv^2)/2=(2000*30*30)/2=900kJ to jest 0,25kWh. Teoretycznie można by
> tak ze 300 razy, a z rekuperacją to pewnie z 500. Jestem pewien że
> praktyka jebie toerię, ale w sumie czemu? Temperatura napewno. Co jeszcze?
> Ciekawe ile to w kilometrach wychodzi, nie chce mi się liczyć, ale może
> ktoś 500 razy od zera do 100 i razy dwa, bo drugie tyle na hamowanie.
Podchodzisz do tego za blisko rozumem a za daleko sercem...
:-)
-
3. Data: 2018-12-08 22:32:00
Temat: Re: Nowy rodzaj wciskania w fotel
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 08.12.2018 o 21:39, Pszemol pisze:
> Podchodzisz do tego za blisko rozumem a za daleko sercem...
> :-)
Z sercem to podchodzę do starych gaźnikowych sprzętów. To co na wtrysku
albo na prąd to dupowozy. Dlatego mam moto z lat 80tych. I on może ma
duszę. Współczesne samochody to wozidełka.
Shrek
-
4. Data: 2018-12-08 23:04:35
Temat: Re: Nowy rodzaj wciskania w fotel
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Teoretycznie tak. W praktyce w miare zwiekszania poboru pradu z chemicznych zrodel
pradu spada ich pojemnosc uzytkowa. Np. naladowany do 100% rozladowny 10C ma
pojemnosc uzytkowa 10%.
-
5. Data: 2018-12-09 01:57:13
Temat: Re: Nowy rodzaj wciskania w fotel
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sat, 8 Dec 2018 21:31:08 +0100, Shrek napisał(a):
> W dniu 08.12.2018 o 20:49, Pszemol pisze:
>> https://twitter.com/Tesla/status/1071063180829372416
>
> Ile razy pod rząd tak można zanim zabezpieczenia odetną?
>
> BTW - niech będzie 2000kg v=30m/s czyli 110km/h
>
> Ek=(mv^2)/2=(2000*30*30)/2=900kJ to jest 0,25kWh. Teoretycznie można by
> tak ze 300 razy, a z rekuperacją to pewnie z 500. Jestem pewien że
> praktyka jebie toerię, ale w sumie czemu? Temperatura napewno.
Tesla ma dość wymyślny układ chłodzenia, z pompowaniem cieczy chłodzącej
(chyba zwykły glikol) przez środek silnika elektrycznego, przekładnie i
oczywiście baterie.
I ma do pozbywania się tego całkiem znajomo wyglądające chłodnice :)
Więc sądzę że całość jest przygotowana do pracy praktycznie cały czas na
maksymalnej mocy i tu nic się nie powinno dziać.
> jeszcze? Ciekawe ile to w kilometrach wychodzi, nie chce mi się liczyć,
> ale może ktoś 500 razy od zera do 100 i razy dwa, bo drugie tyle na
> hamowanie.
Obawiałbym się chyba bardziej o opony ;)
-
6. Data: 2018-12-09 05:17:23
Temat: Re: Nowy rodzaj wciskania w fotel
Od: Pszemol <P...@P...com>
Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
> Dnia Sat, 8 Dec 2018 21:31:08 +0100, Shrek napisał(a):
>
>> W dniu 08.12.2018 o 20:49, Pszemol pisze:
>>> https://twitter.com/Tesla/status/1071063180829372416
>>
>> Ile razy pod rząd tak można zanim zabezpieczenia odetną?
>>
>> BTW - niech będzie 2000kg v=30m/s czyli 110km/h
>>
>> Ek=(mv^2)/2=(2000*30*30)/2=900kJ to jest 0,25kWh. Teoretycznie można by
>> tak ze 300 razy, a z rekuperacją to pewnie z 500. Jestem pewien że
>> praktyka jebie toerię, ale w sumie czemu? Temperatura napewno.
>
> Tesla ma dość wymyślny układ chłodzenia, z pompowaniem cieczy chłodzącej
> (chyba zwykły glikol) przez środek silnika elektrycznego, przekładnie i
> oczywiście baterie.
> I ma do pozbywania się tego całkiem znajomo wyglądające chłodnice :)
>
> Więc sądzę że całość jest przygotowana do pracy praktycznie cały czas na
> maksymalnej mocy i tu nic się nie powinno dziać.
No to wygooglej sobie czemu Model S lub Model 3 nie startuje na Nurburg
Ring.
>> jeszcze? Ciekawe ile to w kilometrach wychodzi, nie chce mi się liczyć,
>> ale może ktoś 500 razy od zera do 100 i razy dwa, bo drugie tyle na
>> hamowanie.
>
> Obawiałbym się chyba bardziej o opony ;)
Nie sa w dodatku tanie...
-
7. Data: 2018-12-09 08:46:34
Temat: Re: Nowy rodzaj wciskania w fotel
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 9 Dec 2018 04:17:23 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
> Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
>> Dnia Sat, 8 Dec 2018 21:31:08 +0100, Shrek napisał(a):
>> Tesla ma dość wymyślny układ chłodzenia, z pompowaniem cieczy chłodzącej
>> (chyba zwykły glikol) przez środek silnika elektrycznego, przekładnie i
>> oczywiście baterie.
>> I ma do pozbywania się tego całkiem znajomo wyglądające chłodnice :)
>>
>> Więc sądzę że całość jest przygotowana do pracy praktycznie cały czas na
>> maksymalnej mocy i tu nic się nie powinno dziać.
>
> No to wygooglej sobie czemu Model S lub Model 3 nie startuje na Nurburg
> Ring.
Bo nie ma w zasiegu ladowarki ? :-P
https://www.youtube.com/watch?v=Dphw4km60m4
Ale jaki to model ?
https://www.youtube.com/watch?v=CuPtPnK1cZY
kiepskie przyspieszenie, motocykl jej ucieka
Za to na prostym autobahnie - minuta i po zabawie
https://www.youtube.com/watch?v=UuX0wu3idJg
Ale wyrosla konkurencja ?
https://www.youtube.com/watch?v=EtkMh87LHAE
Nio EP9 delivers 1-MegaWatt of power, equivalent to 1,360 horsepower.
The EP9 accelerates from 0- 200kph (0-124mph) in 7.1 seconds and has a
top speed of 313kph (194mph). With an interchangeable battery system,
the EP9 is designed to be charged in 45 minutes and has a range of 427
kilometres (265 miles).
https://www.youtube.com/watch?v=mcepG9Twa_8
J.
-
8. Data: 2018-12-09 11:48:28
Temat: Re: Nowy rodzaj wciskania w fotel
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 9 Dec 2018 04:17:23 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
>> Więc sądzę że całość jest przygotowana do pracy praktycznie cały czas na
>> maksymalnej mocy i tu nic się nie powinno dziać.
>
> No to wygooglej sobie czemu Model S lub Model 3 nie startuje na Nurburg
> Ring.
Co to znaczy "nie startuje"?
Tu ktoś sobie przejechał, całkiem sportowo:
https://youtu.be/Dphw4km60m4
Czas jest jaki jest, to też pewnie nie żaden as za kierownicą, opony
drogowe i bez napinania się.
Ale cisnął, hamował i dojechał.
>>> jeszcze? Ciekawe ile to w kilometrach wychodzi, nie chce mi się liczyć,
>>> ale może ktoś 500 razy od zera do 100 i razy dwa, bo drugie tyle na
>>> hamowanie.
>>
>> Obawiałbym się chyba bardziej o opony ;)
>
> Nie sa w dodatku tanie...
Ale też bez przesady - w zasadzie to są normalne ceny jak na taki rozmiar
felgi.
-
9. Data: 2018-12-09 18:57:55
Temat: Re: Nowy rodzaj wciskania w fotel
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:17czf26exsiu9$.kcwl25tme8w5$.dlg@40tude.net...
> Dnia Sun, 9 Dec 2018 04:17:23 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
>> Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
>>> Dnia Sat, 8 Dec 2018 21:31:08 +0100, Shrek napisał(a):
>>> Tesla ma dość wymyślny układ chłodzenia, z pompowaniem cieczy chłodzącej
>>> (chyba zwykły glikol) przez środek silnika elektrycznego, przekładnie i
>>> oczywiście baterie.
>>> I ma do pozbywania się tego całkiem znajomo wyglądające chłodnice :)
>>>
>>> Więc sądzę że całość jest przygotowana do pracy praktycznie cały czas na
>>> maksymalnej mocy i tu nic się nie powinno dziać.
>>
>> No to wygooglej sobie czemu Model S lub Model 3 nie startuje na Nurburg
>> Ring.
>
>
> Bo nie ma w zasiegu ladowarki ? :-P
>
> https://www.youtube.com/watch?v=Dphw4km60m4
> Ale jaki to model ?
Nie o to chodzi aby przejechać, chodzi o to aby się tam pościgać
wyczynowo z innymi markami - nie ma na to w Tesli wystarczającego
chłodzenia.
> https://www.youtube.com/watch?v=CuPtPnK1cZY
> kiepskie przyspieszenie, motocykl jej ucieka
>
> Za to na prostym autobahnie - minuta i po zabawie
> https://www.youtube.com/watch?v=UuX0wu3idJg
>
>
> Ale wyrosla konkurencja ?
>
> https://www.youtube.com/watch?v=EtkMh87LHAE
>
> Nio EP9 delivers 1-MegaWatt of power, equivalent to 1,360 horsepower.
> The EP9 accelerates from 0- 200kph (0-124mph) in 7.1 seconds and has a
> top speed of 313kph (194mph). With an interchangeable battery system,
> the EP9 is designed to be charged in 45 minutes and has a range of 427
> kilometres (265 miles).
>
> https://www.youtube.com/watch?v=mcepG9Twa_8
Warto chyba kupić akcje NIO.
-
10. Data: 2018-12-09 18:59:33
Temat: Re: Nowy rodzaj wciskania w fotel
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
news:46akdl5u11ai.1xwpvce9xel6s$.dlg@40tude.net...
> Dnia Sun, 9 Dec 2018 04:17:23 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
>
>>> Więc sądzę że całość jest przygotowana do pracy praktycznie cały czas na
>>> maksymalnej mocy i tu nic się nie powinno dziać.
>>
>> No to wygooglej sobie czemu Model S lub Model 3 nie startuje na Nurburg
>> Ring.
>
> Co to znaczy "nie startuje"?
> Tu ktoś sobie przejechał, całkiem sportowo:
> https://youtu.be/Dphw4km60m4
>
> Czas jest jaki jest, to też pewnie nie żaden as za kierownicą, opony
> drogowe i bez napinania się.
> Ale cisnął, hamował i dojechał.
Diabeł tkwi w szczegółach - gdyby rzeczywiście pobijał rekord
to Tesla zgrzałaby się i ograniczyłaby moc - jak to się stało wiele razy.
https://insideevs.com/expected-tesla-model-s-fails-l
ap-nurburgring-full-power-video/