-
1. Data: 2018-12-09 12:51:09
Temat: Wybór opon pod katem paliwozernosci
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Ktos tu ostatnio pytał o oznaczenia opon w zakresie zuzycia paliwa.
Kupujac opony troche sie tym wskaznikiem sugerowałem, ale ze czesto
jezdze na chinczykach to stwierdziłem ze chinczyki pewnie i tak
sciemniaja i olałem to.
I w tym roku zimowki kupiłem ze wspolczynnikiem E.
I musze powiedziec ze spalanie wzrosło praktycznie o litr czyli o jakies
15%.
Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
że jego więzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ
-
2. Data: 2018-12-09 20:13:47
Temat: Re: Wybór opon pod katem paliwozernosci
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia 09 Dec 2018 11:51:09 GMT, Budzik napisał(a):
> Ktos tu ostatnio pytał o oznaczenia opon w zakresie zuzycia paliwa.
>
> Kupujac opony troche sie tym wskaznikiem sugerowałem, ale ze czesto
> jezdze na chinczykach to stwierdziłem ze chinczyki pewnie i tak
> sciemniaja i olałem to.
>
> I w tym roku zimowki kupiłem ze wspolczynnikiem E.
>
> I musze powiedziec ze spalanie wzrosło praktycznie o litr czyli o jakies
> 15%.
>
> Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.
Pytanie ile tu efektu placebo.
Bo żeby o 15% zwiększyć zużycie paliwa przez opory wywołane oponami, to te
kilowaty musiałyby się w nich zamienić w ciepło.
A gdyby taką moc zamieniać w nich w ciepło, to musiałyby być gorące, nawet
zimą.
A pewnie nie są.
Wg. etykiet różnica między klasą A i G powinna oznaczać około 7% różnice w
zuużyciu paliwa.
Tu jakaś reklama opon "energooszczędnych" mówi o 5%, co pewnie jest już
naciągniętą wartością porównującą skrajne wyniki w danej klasie opon.
Więc te 15% to tak pewnie 3-4x za dużo.
-
3. Data: 2018-12-09 20:59:58
Temat: Re: Wybór opon pod katem paliwozernosci
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...
>> Ktos tu ostatnio pytał o oznaczenia opon w zakresie zuzycia paliwa.
>>
>> Kupujac opony troche sie tym wskaznikiem sugerowałem, ale ze czesto
>> jezdze na chinczykach to stwierdziłem ze chinczyki pewnie i tak
>> sciemniaja i olałem to.
>>
>> I w tym roku zimowki kupiłem ze wspolczynnikiem E.
>>
>> I musze powiedziec ze spalanie wzrosło praktycznie o litr czyli o
>> jakies 15%.
>>
>> Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.
>
> Pytanie ile tu efektu placebo.
>
> Bo żeby o 15% zwiększyć zużycie paliwa przez opory wywołane oponami,
> to te kilowaty musiałyby się w nich zamienić w ciepło.
> A gdyby taką moc zamieniać w nich w ciepło, to musiałyby być gorące,
> nawet zimą.
> A pewnie nie są.
>
> Wg. etykiet różnica między klasą A i G powinna oznaczać około 7%
> różnice w zuużyciu paliwa.
> Tu jakaś reklama opon "energooszczędnych" mówi o 5%, co pewnie jest
> już naciągniętą wartością porównującą skrajne wyniki w danej klasie
> opon.
>
> Więc te 15% to tak pewnie 3-4x za dużo.
>
No kurde Tomku, tez sie zdziwiłem :)))
Ale mowie jak jest. dotychczas bus palił regularnie w granicach 7,5-8
litra, obecnie regularnie 8,5-9.
Dodam ze załozyłem nowe opony jak jeszcze było w miare ciepło wiec to nie
efekt nizszych temperatur.
Poza tym uzywam tzw oslon zimowych wiec roznica w spalaniu lato zima nie
jest duza.
Obwód opony ten sam.
Ale moze masz racje ze np troche sie to wszystko zbiegło z czasem bo
troche na nowych oponach sie lepiej jezdzi i mamy dokładnie efekt placebo
czyli: troche szybciej, troche zimniej, troche wiekszy obwód (6mm
bieznika wiecej) i tak wyszło...
Zobaczymy co sie stanie jak zmienie na nowe letnie :)
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest
sprawienie, by ludzie wierzyli, że już ją znają." Frank Herbert
-
4. Data: 2018-12-10 13:15:00
Temat: Re: Wybór opon pod katem paliwozernosci
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-12-09 o 12:51, Budzik pisze:
> Ktos tu ostatnio pytał o oznaczenia opon w zakresie zuzycia paliwa.
>
> Kupujac opony troche sie tym wskaznikiem sugerowałem, ale ze czesto
> jezdze na chinczykach to stwierdziłem ze chinczyki pewnie i tak
> sciemniaja i olałem to.
>
> I w tym roku zimowki kupiłem ze wspolczynnikiem E.
Ale też chińczyka kupiłeś?
>
> I musze powiedziec ze spalanie wzrosło praktycznie o litr czyli o jakies
> 15%.
Ale zimówki idą ciężej, pamiętam swoje to wyraznie czuć że auto
wolniejsze i większe
zużycie, teraz kupiłem całoroczne Vredestein Quatrac 5 i zobaczymy jak
się spiszą.
>
> Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.
Noo :)
--
Pozdr
Janusz
-
5. Data: 2018-12-10 13:59:56
Temat: Re: Wybór opon pod katem paliwozernosci
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Janusz j...@o...pl ...
>> Ktos tu ostatnio pytał o oznaczenia opon w zakresie zuzycia paliwa.
>>
>> Kupujac opony troche sie tym wskaznikiem sugerowałem, ale ze czesto
>> jezdze na chinczykach to stwierdziłem ze chinczyki pewnie i tak
>> sciemniaja i olałem to.
>>
>> I w tym roku zimowki kupiłem ze wspolczynnikiem E.
> Ale też chińczyka kupiłeś?
Tak, imperial zdaje sie.
>>
>> I musze powiedziec ze spalanie wzrosło praktycznie o litr czyli o
>> jakies 15%.
> Ale zimówki idą ciężej, pamiętam swoje to wyraznie czuć że auto
> wolniejsze i większe
> zużycie, teraz kupiłem całoroczne Vredestein Quatrac 5 i zobaczymy
> jak się spiszą.
>
Zawsze kojarzyłem zime z wiekszego spalania przez zimno a nie przez
zimowki
>>
>> Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.
> Noo :)
>
>
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
że jego więzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ
-
6. Data: 2018-12-10 19:19:29
Temat: Re: Wybór opon pod katem paliwozernosci
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-12-10 o 13:59, Budzik pisze:
> Użytkownik Janusz j...@o...pl ...
>
>>> Ktos tu ostatnio pytał o oznaczenia opon w zakresie zuzycia paliwa.
>>>
>>> Kupujac opony troche sie tym wskaznikiem sugerowałem, ale ze czesto
>>> jezdze na chinczykach to stwierdziłem ze chinczyki pewnie i tak
>>> sciemniaja i olałem to.
>>>
>>> I w tym roku zimowki kupiłem ze wspolczynnikiem E.
>
>> Ale też chińczyka kupiłeś?
>
> Tak, imperial zdaje sie.
Ale Ty masz busa to trochę inne doświadczenia niż w zwykłym aucie,
ja kiedyś rozwaliłem dwie opony i w najbliższym warsztacie mieli tylko
chińczyka,
bardzo zle wspominam te opony, strasznie śliskie były.
>>>
>>> I musze powiedziec ze spalanie wzrosło praktycznie o litr czyli o
>>> jakies 15%.
>
>> Ale zimówki idą ciężej, pamiętam swoje to wyraznie czuć że auto
>> wolniejsze i większe
>> zużycie, teraz kupiłem całoroczne Vredestein Quatrac 5 i zobaczymy
>> jak się spiszą.
>>
> Zawsze kojarzyłem zime z wiekszego spalania przez zimno a nie przez
> zimowki
Bo to prawda, ale też jak się zmieni opony to czułem że się gorzej jezdzi
a że piszę spalanie i km przejechane to też to widziałem.
>>>
>>> Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.
>> Noo :)
Ale w busie jest jednak większe obciążenie opon i tutaj to może mieć
kluczowy wpływ na spalanie.
--
Pozdr
Janusz
-
7. Data: 2018-12-10 22:59:55
Temat: Re: Wybór opon pod katem paliwozernosci
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Janusz j...@o...pl ...
>>>> Ktos tu ostatnio pytał o oznaczenia opon w zakresie zuzycia
>>>> paliwa.
>>>>
>>>> Kupujac opony troche sie tym wskaznikiem sugerowałem, ale ze
>>>> czesto jezdze na chinczykach to stwierdziłem ze chinczyki pewnie
>>>> i tak sciemniaja i olałem to.
>>>>
>>>> I w tym roku zimowki kupiłem ze wspolczynnikiem E.
>>
>>> Ale też chińczyka kupiłeś?
>>
>> Tak, imperial zdaje sie.
> Ale Ty masz busa to trochę inne doświadczenia niż w zwykłym aucie,
> ja kiedyś rozwaliłem dwie opony i w najbliższym warsztacie mieli
> tylko chińczyka,
> bardzo zle wspominam te opony, strasznie śliskie były.
A nie, pod wzgledem jazdy zero problemów.
>>>>
>>>> I musze powiedziec ze spalanie wzrosło praktycznie o litr czyli o
>>>> jakies 15%.
>>
>>> Ale zimówki idą ciężej, pamiętam swoje to wyraznie czuć że auto
>>> wolniejsze i większe
>>> zużycie, teraz kupiłem całoroczne Vredestein Quatrac 5 i zobaczymy
>>> jak się spiszą.
>>>
>> Zawsze kojarzyłem zime z wiekszego spalania przez zimno a nie przez
>> zimowki
> Bo to prawda, ale też jak się zmieni opony to czułem że się gorzej
> jezdzi a że piszę spalanie i km przejechane to też to widziałem.
>>>>
>>>> Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.
>>> Noo :)
> Ale w busie jest jednak większe obciążenie opon i tutaj to może mieć
> kluczowy wpływ na spalanie.
>
Hmm, a czemu? Bus chyba nie jest specjalnie ciezszy niz jakis nowoczesny
suv a ze nic ciezkiego nie woze to w sumei nie powinno byc roznicy.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,
ale cóż - jestem w tym najlepszy." Szymon Majewski
-
8. Data: 2018-12-11 08:36:54
Temat: Re: Wybór opon pod katem paliwozernosci
Od: p...@g...com
--Pytanie ile tu efektu placebo.
jakis litr :-)
Bo żeby o 15% zwiększyć zużycie paliwa przez opory wywołane oponami, to te
kilowaty musiałyby się w nich zamienić w ciepło. Wg. etykiet różnica między klasą A i
G powinna oznaczać około 7% różnice w zuużyciu paliwa.
te 15% to bajka :-)
http://vianor.pl/informacja-o-oponie/nowe-etykietowa
nie-opon-w-ue/efektywnosc-paliwowa/
--Więc te 15% to tak pewnie 3-4x za dużo.
Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy najwydajniejszymi a najmniej wydajnymi oponami
(A-G) jest znacząca, i wynosi ok.0,6l/100 km
ps kupilem zimowki w tych samych indeksach/normach jak letnie i spalanie ani drgnelo
jak bylo 5,5l przy 130 km/h tak zostalo
-
9. Data: 2018-12-11 17:13:11
Temat: Re: Wybór opon pod katem paliwozernosci
Od: Janusz <j...@o...pl>
>>>>> Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.
>>>> Noo :)
>> Ale w busie jest jednak większe obciążenie opon i tutaj to może mieć
>> kluczowy wpływ na spalanie.
>>
> Hmm, a czemu? Bus chyba nie jest specjalnie ciezszy niz jakis nowoczesny
> suv a ze nic ciezkiego nie woze to w sumei nie powinno byc roznicy.
Ale suw-y mają większe średnice kól więc opory są mniejsze, poza tym
właściciele suw-ów raczej
na zużycie nie zwracają uwagi.
--
Pozdr
Janusz
-
10. Data: 2018-12-11 17:28:03
Temat: Re: Wybór opon pod katem paliwozernosci
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsA9B3D26BDDAEAbudzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...
>>> I w tym roku zimowki kupiłem ze wspolczynnikiem E.
>>
>>> I musze powiedziec ze spalanie wzrosło praktycznie o litr czyli o
>>> jakies 15%.
>>
>>> Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.
>
>> Pytanie ile tu efektu placebo.
>> Bo żeby o 15% zwiększyć zużycie paliwa przez opory wywołane
>> oponami,
>> to te kilowaty musiałyby się w nich zamienić w ciepło.
>> A gdyby taką moc zamieniać w nich w ciepło, to musiałyby być
>> gorące,
>> nawet zimą.
>> A pewnie nie są.
Tak swoja droga - mozna by zmierzyc temperature pirometrem.
Ale opony sa dobrze chlodzone, tych pare kW rozprosza bez trudu.
>No kurde Tomku, tez sie zdziwiłem :)))
>Ale mowie jak jest. dotychczas bus palił regularnie w granicach 7,5-8
>litra, obecnie regularnie 8,5-9.
I to bylo na tej twojej jednej ulubionej trasie ?
Bo moze jednak nie ten sam
>Obwód opony ten sam.
>Ale moze masz racje ze np troche sie to wszystko zbiegło z czasem bo
>troche na nowych oponach sie lepiej jezdzi i mamy dokładnie efekt
>placebo
>czyli: troche szybciej, troche zimniej, troche wiekszy obwód (6mm
>bieznika wiecej) i tak wyszło...
>Zobaczymy co sie stanie jak zmienie na nowe letnie :)
J.