  • 161. Data: 2021-02-22 18:41:19
    Temat: Re: Mix energetyczny w Polsce
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Michal Jankowski.
    On 22.02.2021 17:50 you wrote:

> [...]
    -dzien-i-noc
    > A to jest dobre: szczytowa 0.4309 pozaszczytowa 0.3809 Ale
    > całodobowo 0.4059 Cały ten numer z licznikami dwutaryfowymi jest
    > po to, żeby kosić więcej w szczycie. :)

    Ale ale. To jest cena samego prądu. A gdzie dystrybucja? Bo tam są
    największe różnice w taryfach G12 i G13.

    --
    Pete

  • 162. Data: 2021-02-22 20:24:21
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 22.02.2021 o 18:41, Pete pisze:

    > Ale ale. To jest cena samego prądu. A gdzie dystrybucja? Bo tam są
    > największe różnice w taryfach G12 i G13.

    A to nie wiem. Dawno się zagubiłem.

    MJ

  • 163. Data: 2021-02-22 23:17:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Michal Jankowski.
    On 22.02.2021 20:24 you wrote:

    -dzien-i-noc
    > A to nie wiem. Dawno się zagubiłem.

    No to u mnie jest jakieś 0.03pln vs 0.23pln.

    --
    Pete

  • 164. Data: 2021-02-23 15:32:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > No nie baldzo;)
    > https://www.innogy.pl/pl/dla-domu/oferta/najprostsza
    -dzien-i-noc

    Innogy. Zobacz np
    https://www.tauron.pl/dla-domu/prad/taryfa-sprzedawc

    G12 0,3748 0,1937
    G12w 0,4002 0,1937
    G11 0,3036

    Tylko jak pisalem - nie wiem, czy to cokolwiek swiadczy, bo taryfy
    urzedowo zatwierdzone, i to moze jeszcze przed wyborami :-)

    >A to jest dobre:
    >szczytowa 0.4309
    >pozaszczytowa 0.3809
    >Ale
    >całodobowo 0.4059

    >Cały ten numer z licznikami dwutaryfowymi jest po to, żeby kosić
    >więcej w szczycie. :)

    Cos za cos - bo jest dla tych, co moga/musza w nocy pradem grzac, a w
    dzien to sa w pracy :-)

    Ale jak widac - oni w Innogy nie powinni kupowac.

  • 165. Data: 2021-02-23 15:52:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No nie baldzo;)

    >https://www.innogy.pl/pl/dla-domu/oferta/najprostsz
    a-dzien-i-noc

    >Nie sądzę. W blokach grzanie z CO, w biurowcach grzanie z ciepła
    >technologicznego z CO, wszelkie lokalne nagrzewnice, kurtyny, ciepła
    >woda użytkowa na prąd bez żadnych ceregieli - znaczy zwykła
    >rezystancyjna grzałka.

    To czemu taka droga ta II taryfa ?

    Tauron dla przykladu 0,3748 0,1937 - plus dystrybucja zapewne.

    >Znaczy dokładają, bo przecież z rezerwą jest droższy, więc jak mają
    >sprzedawać taniej;)

    Ano - taki rynek. Jakby sie uparli, ze z ceny nie spuszcza, to by w
    nocy pewnie sprzedali znacznie mniej, a para musialaby pojsc w
    gwizdek.

    Przypomnij sobie zreszta kolege, co tu z Australii pisal - tam
    elektrownie weglowe daja ceny ujemne, choc to tylko zabieg gieldowy

    >https://wysokienapiecie.pl/27524-energetyka-w-polsc
    e-w-2019-roku-moc-produkcja-energii-wg-danych-pse/

    >rys 3.3 - chociaż rzeczywiscie małe szczyty -gdzies dawałem link do
    >każdego dnia, ale zgubiłem. Wychodzi na to, że regulujemy głównie...
    >węglem kamiennym;)

    Skoro czym innym nie mamy ... to musimy weglem.

    Tylko:
    -regulacja dobrze dziala, o ile w nocy pobor mocy jest odpowiednio
    duzy, bo weglowa elektrownia nie moze zbyt malej mocy produkowac,
    -EVB moga sie ladowac w nocy i pomoc w odpowiednim poborze nocnym,
    -no ale to beda samochody na wegiel a nie ekologiczne :-(
    -OZE moga wygenerowac moc w szczycie, dzieki czemu mozna wylaczyc
    czesc elektrowni weglowych na cala dobe,
    -ale u nas jest szczyt wieczorny, w okolicach godz 19, gdzie juz OZE
    nie pomoze.

    Dodaj tych kilka elektrowni szczytowo-pompowych, w przyszlosci -
    troche elektrowni gazowych, ktore moga pracowac szczytowo, moze jakies
    bateryjne magazyny energii ... razem trudno powiedziec.

    A moze samochody beda sie mogly ladowac w dzien na parkingach ... z
    OZE.

    A moze sie okaze, ze wodor to nie jest slepa uliczka, czy jakies inne
    baterie zdatne do tankowania - czyli tez mozliwosc zmagazynowania
    energii w dowolnym momencie ...

    J.

  • 166. Data: 2021-02-23 16:34:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michal,

    -dzien-i-noc
    > A to jest dobre:
    > szczytowa 0.4309
    > pozaszczytowa 0.3809
    > Ale
    > całodobowo 0.4059
    > Cały ten numer z licznikami dwutaryfowymi jest po to, żeby kosić więcej
    > w szczycie. :)

    Nie w Tauronie:

    G12W
    energia + dystrybucja = razem
    szczytowa 0.4923 0.2645 0.7568
    pozaszczytowa 0.2383 0.0433 0.2816

    2.69 razy taniej poza szczytem a godzin poza szczytem mnóstwo.

    Zwykła G11 to 0.3734 + 0.2092 = 0.5826

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 167. Data: 2021-02-23 16:49:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, February 23, 2021, 3:32:37 PM, you wrote:

    -dzien-i-noc

> [...]

    Nie dość, że netto, to jeszcze bez dystrybucji :(

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 168. Data: 2021-02-23 17:00:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > szczytowa 0.4923 0.2645 0.7568
    > pozaszczytowa 0.2383 0.0433 0.2816
    >
    > 2.69 razy taniej poza szczytem a godzin poza szczytem mnóstwo.

    Nawet fajne. Ciekawe czy da się dwa przyłącza - jedno na dom, drugie na
    garaż;)

    --
    Shrek

  • 169. Data: 2021-02-23 17:11:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2021 o 15:52, J.F. pisze:

    > To czemu taka droga ta II taryfa ?

    Nie wiem. Mówię ci jak jest. Ekologiczne prysznice dla rowerzystów w
    budynkach z najwyższym breeamem są grzane normalnie grzałką;) Po prostu
    się nie opłaca inaczej - mimo że jest przyłącze ciepła miejskiego:P

    > Ano - taki rynek. Jakby sie uparli, ze z ceny nie spuszcza, to by w nocy
    > pewnie sprzedali znacznie mniej, a para musialaby pojsc w gwizdek.

    Przecież to od urzędu zależy:p

    > Przypomnij sobie zreszta kolege, co tu z Australii pisal - tam
    > elektrownie weglowe daja ceny ujemne, choc to tylko zabieg gieldowy ...

    W niemczech tez są ceny ujemne jak wieje.

    > Skoro czym innym nie mamy ... to musimy weglem.

    No właśnie.

    > Tylko:
    > -regulacja dobrze dziala, o ile w nocy pobor mocy jest odpowiednio duzy,
    > bo weglowa elektrownia nie moze zbyt malej mocy produkowac,

    Na razie dają radę.

    > -EVB moga sie ladowac w nocy i pomoc w odpowiednim poborze nocnym,
    > -no ale to beda samochody na wegiel a nie ekologiczne :-(

    No właśnie - dopóki OZE i tak w nocy robi "na maxa" to każde dodatkowe
    obciążenie jest na węgiel, bo finalnie musisz o tyle więcej węgla wsypać.

    > Dodaj tych kilka elektrowni szczytowo-pompowych, w przyszlosci - troche
    > elektrowni gazowych, ktore moga pracowac szczytowo, moze jakies
    > bateryjne magazyny energii ... razem trudno powiedziec.

    Nie ma co kombinować tylko atom postawić - o ile finalnie jest tanszy od
    oze (ale licząc całość). Uprzedzając pytanie - odpady należy finalnie
    wywalić do oceanu - chyba że jak teraz liczymy, że jeszcze się przydadzą.

    > A moze samochody beda sie mogly ladowac w dzien na parkingach ... z OZE.

    Samochody mają mieć wymienne baterie i ładować się wtedy kiedy jest za
    dużo prądu, ale to wymaga więcej baterii w ruchu i dogadania firm.

    > A moze sie okaze, ze wodor to nie jest slepa uliczka, czy jakies inne
    > baterie zdatne do tankowania - czyli tez mozliwosc zmagazynowania
    > energii w dowolnym momencie ...

    Musi się okazać. Inaczej to bez sensu.

    --
    Shrek

  • 170. Data: 2021-02-23 18:13:36
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Shrek.
    On 23.02.2021 17:00 you wrote:

    > Nawet fajne. Ciekawe czy da się dwa przyłącza - jedno na dom, drugie
    > na garaż;)

    A po co różnicować? Jak auto w garażu to i domownicy w domu. Więc pobór
    w miarę równo się rozkłada.

    --
    Pete