  • 151. Data: 2021-02-21 17:58:55
    Temat: Re: Mix energetyczny w Polsce
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Tyle samo z pewnością nie ładują, ale jest granica poniżej której
    > zejść już nie mogą -- wtedy energia idzie w gwizdek, wszystko po
    > to by była gotowość do wznowienia pracy.

    Jaka to skala?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 152. Data: 2021-02-22 00:57:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Feb 2021 11:34:18 +0100, Shrek napisał(a):

    > Nie. Ładują ile trzeba i zostawiają niewielką część w rezerwie
    > wirującej. To znaczy chyba nawet podpięte do sieci, tylko sypią na tyle
    > mało, żeby nie wygasło. Fakt że trochę pary w gwizdek ale bez przesady
    > to nie jest tak, że sypią na pełną moc i nadmiar upuszczają w atomosferę;)

    Tak malo to to znow nie jest, bo czemu prad w nocy dwa razy tanszy?

    Jakby mogli sypac malo, to by sypali malo i mowili "nie oplaca sie nam
    pradu sprzedawac za mniej niz 80%.

    > W dużym skrócie tak właśnie jest. Są publikowane dobowe wykresi ile z
    > czego - w skrócie - z wiatru ile wyjdzie, ze słońca tyle co nic, z
    > brunatnego zawsze na maksa (bełchatów i okolice), z kamiennego
    > regulujemy zgrubnie (tu się najwięcej zmienia - przynajmniej w
    > kontrolowany sposób), z gazu na bieżąco doregulowujemy.

    Bo te weglowe nie potrafia pracowac z mala moca:

    http://konradswirski.blog.tt.com.pl/trudna-praca-blo
    kow-weglowych-w-polskim-systemie-energetycznym/

    J.

  • 153. Data: 2021-02-22 01:19:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2021 18:45:58 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Akurat.
    > Wypompowali z dziury do rzek, którymi popłynęła do morza i tyle ją widzieli.

    Z morza do oceanow, z oceanow paruje i spada w gnieznie.

    J.

  • 154. Data: 2021-02-22 06:12:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-02-2021 o 01:19, J.F. pisze:

    > Z morza do oceanow, z oceanow paruje i spada w gnieznie.

    Widać mamy mało oceanów w pobliżu, bo nie spada.
    I w tym jest problem.
    Jeśli spada to gdzie indziej.

  • 155. Data: 2021-02-22 06:14:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.02.2021 o 00:57, J.F. pisze:

    > Tak malo to to znow nie jest, bo czemu prad w nocy dwa razy tanszy?

    Aż dwa razy? Zresztą - jakby musieli utrzymywać dużą rezerwę wirującą,
    to powinien być... droższy;)

    > Bo te weglowe nie potrafia pracowac z mala moca:
    >
    > http://konradswirski.blog.tt.com.pl/trudna-praca-blo
    kow-weglowych-w-polskim-systemie-energetycznym/

    Co nie zmienia tego, że rwegulujemy głównie... węglowymi. Nie dlatego,
    że dobrze się regulują, ale innych nie mamy;)

    --
    Shrek

  • 156. Data: 2021-02-22 13:45:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 22.02.2021 o 00:57, J.F. pisze:
    >>> Nie. Ładują ile trzeba i zostawiają niewielką część w rezerwie
    >>> wirującej. To znaczy chyba nawet podpięte do sieci, tylko sypią na

    >Aż dwa razy?

    W taryfie domowej. Ale to faktycznie moze byc zly przyklad - za duzo
    regulacji rzadowych.
    I to w Tauronie, bo w Innogy jakby znikoma roznica
    https://www.innogy.pl/pl/dla-domu/oferta/najprostsza
    -dzien-i-noc

    Juz tak duzo EV, czy tak duzo pomp ciepla w Warszawie ?

    TGE
    https://tge.pl/energia-elektryczna-rdn?dateShow=20-0
    2-2021&dateAction=

    i tu w zaleznosci od dnia mamy od 190 do 380, a to przeciez jeszcze
    sezon grzewczy.

    >Zresztą - jakby musieli utrzymywać dużą rezerwę wirującą, to
    >powinien być... droższy;)

    No ale musi byc tanszy, aby zechcieli odbierac, bo inaczej musialby
    byc horendalnie drogi :-)

    kow-weglowych-w-polskim-systemie-energetycznym/

    >Co nie zmienia tego, że rwegulujemy głównie... węglowymi. Nie
    >dlatego, że dobrze się regulują, ale innych nie mamy;)

    No ale czytasz - ponizej 55% mocy spalanie kotle jest niestabilne ...

    Wiec wszystko fajnie, dopoki w nocy sa chetni na te 55% mocy z dnia ..

    J.

  • 157. Data: 2021-02-22 13:51:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Widać mamy mało oceanów w pobliżu, bo nie spada.
    >I w tym jest problem.
    >Jeśli spada to gdzie indziej.

    Jest ryzyko.
    Ale czasem jednak spada i to az za duzo.

    No i jak sie wegiel wyczerpie i kopalnie PAK i pompy zamkna ... to w
    ciagu paru lat powinna sytuacja wrocic do normy ...
    A zreszta juz chyba teraz kwestionuja wplyw kopalni - tzn blisko jest
    niewatpliwy, ale kilkadziesiat km dalej to juz daleko, a woda w
    jeziorach sie obniza ... widac z innych przyczyn.

    J.

  • 158. Data: 2021-02-22 17:19:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.02.2021 o 13:45, J.F. pisze:

    > W taryfie domowej.

    No nie baldzo;)

    https://www.innogy.pl/pl/dla-domu/oferta/najprostsza
    -dzien-i-noc

    > Juz tak duzo EV, czy tak duzo pomp ciepla w Warszawie ?

    Nie sądzę. W blokach grzanie z CO, w biurowcach grzanie z ciepła
    technologicznego z CO, wszelkie lokalne nagrzewnice, kurtyny, ciepła
    woda użytkowa na prąd bez żadnych ceregieli - znaczy zwykła
    rezystancyjna grzałka.

    > No ale musi byc tanszy, aby zechcieli odbierac, bo inaczej musialby byc
    > horendalnie drogi :-)

    Znaczy dokładają, bo przecież z rezerwą jest droższy, więc jak mają
    sprzedawać taniej;)

    > No ale czytasz - ponizej 55% mocy spalanie  kotle jest niestabilne ...
    >
    > Wiec wszystko fajnie, dopoki w nocy sa chetni na te 55% mocy z dnia ..

    https://wysokienapiecie.pl/27524-energetyka-w-polsce
    -w-2019-roku-moc-produkcja-energii-wg-danych-pse/

    rys 3.3 - chociaż rzeczywiscie małe szczyty -gdzies dawałem link do
    każdego dnia, ale zgubiłem. Wychodzi na to, że regulujemy głównie...
    węglem kamiennym;)

    --
    Shrek

  • 159. Data: 2021-02-22 17:50:05
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 22.02.2021 o 17:19, Shrek pisze:

    > No nie baldzo;)
    >
    > https://www.innogy.pl/pl/dla-domu/oferta/najprostsza
    -dzien-i-noc

    A to jest dobre:

    szczytowa 0.4309
    pozaszczytowa 0.3809

    Ale
    całodobowo 0.4059

    Cały ten numer z licznikami dwutaryfowymi jest po to, żeby kosić więcej
    w szczycie. :)

    MJ

  • 160. Data: 2021-02-22 17:58:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.02.2021 o 17:50, Michal Jankowski pisze:

    > A to jest dobre:
    >
    > szczytowa     0.4309
    > pozaszczytowa 0.3809
    >
    > Ale
    > całodobowo    0.4059
    >
    > Cały ten numer z licznikami dwutaryfowymi jest po to, żeby kosić więcej
    > w szczycie. :)

    A podobno do tankowania tesli po nocach;P

    --
    Shrek