  • 71. Data: 2013-03-17 20:03:23
    Temat: Re: Mit nieodwracalności zmian w JPG
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 17 Mar 2013 14:37:29 +0100, Marek napisał(a):

    > A znasz jakiś edytor graficzny plików RAW ? :-) Potrafisz np. tekst
    > nanieść do pliku RAW? Nawet jeśli ktoś napisałby taką aplikację, to
    > należałaby mu się złota malina :-D

    Dowolny edytor binarny zawartości pliku.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 72. Data: 2013-03-17 20:04:07
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-17 19:51, Sebastian Nibisz pisze:

    > Generalnie to nie zrozumiałeś intencji autora wątku.

    To, że nie zrozumiał to drobiazg - każdy może. Jednakże nie
    usprawiedliwia to jego chamstwa.

    Szczerze mówiąc, po trosze zaczęło mi się ono udzielać w odpowiedzi do
    tego pana, nad czym ubolewam. Trudno dystans czasem trzymać :(

    Marek

  • 73. Data: 2013-03-17 20:06:16
    Od: Marek <p...@s...com>

    > Dowolny edytor binarny zawartości pliku.

    A tak, zwarcia w odpowiedniej chwili na szynie danych procesora również
    powinny w ten sposób zadziałać :->

    Marek

  • 74. Data: 2013-03-17 20:20:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl> writes:

    > Jeśli dobrze pamiętam, to zarówno w CD Audio jak i w CD-Rom, każdy 8-bitowy
    > bajt jest zapisany 14 bitami "fizycznymi".

    A, to jeszcze coś innego, to po prostu taki rodzaj modulacji danych, bez
    tego nie dałoby się odtworzyć nawet idealnej płyty. Natomiast w ogóle
    płyta CD ma wielopoziomowe nadmiarowe dane, tyle że płyty audio mają ich
    mniej (korekcję błędów pochodzących od rys zapewnia IIRC drugi poziom
    kodowania Reeda-Solomona, ze względu na przeplot, to jest chyba z 15%
    danych korekcyjnych czy jakoś tak).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 75. Data: 2013-03-17 20:31:15
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-03-17 20:06, Marek pisze:

    > A tak, zwarcia w odpowiedniej chwili na szynie danych procesora również
    > powinny w ten sposób zadziałać :->

    Oczami wyobraźni zobaczyłem zachwyconego nerda-estetę, przeglądającego
    galerię fotek hex-edytorem. Geek - poziom hard, jak w jakiej ekranizacji
    Lema z lat 50tych ubiegłego wieku, kiedy informatyk pokładowy rozkminiał
    odpowiedzi komputera z ekranu oscyloskopu.

  • 76. Data: 2013-03-17 20:40:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <p...@s...com> writes:

    > Ja ze swojej strony
    > napisałem, że bitmapy są do czego innego niż RAW

    No ale RAW to przecież także bitmapa. Często można ją zresztą łatwo
    otworzyć w programie graficznym (np. można użyć ImageMagicka), nawet bez
    żadnych specjalnych narzędzi do RAWów (wymaga to tylko pewnego
    rozumienia struktury pliku). Oczywiście ew. kompresja (bezstratna)
    powoduje tu pewne komplikacje.

    > i sprawdzają się przy
    > zaawansowanej edycji typu fotomontaże.

    Ano. Bo inne niż RAW bitmapy są lepiej obsługiwane itd. Natomiast jakbyś
    chciał pobawić się w jakieś HDRy (na pojedynczym zdjęciu) itp. to JPEG
    nie wystarczy. Ale 16-bitowy np. TIFF - bez problemu.
    Teoretycznie pewnie istnieją jakieś operacje, które są możliwe na RAW,
    a których nie można już zrobić na przekonwertowanej 16-bitowej bitmapie
    (takie związane z np. fizycznym położeniem zielonych pól na matrycy).
    Nigdy niczego podobnego nie potrzebowałem.

    > Ok. To może inaczej - podaj przykłady operacji niemożliwych do
    > wykonania na bitmapie a możliwych na RAW.

    Zbiór pusty, bo RAW jest bitmapą :-)

    > RAWy są the best i kropka -
    > to Wasze słowa!

    Eee tam. RAWami podniecają się ludzie, którzy właśnie kupili
    (/odblokowali) aparat z RAWami i muszą się nacieszyć. Jakby ktoś, kto
    robi dużo zdjęć, miał wszystko robić z RAWów, to trwało by to dużo
    dłużej i nie miałoby sensu. Samo zapisywanie zdjęć przez aparat także
    mogłoby być wolniejsze.
    Owszem, czasem lepiej użyć RAWa, ale to są wyjątki.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 77. Data: 2013-03-17 20:46:51
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-17 20:31, trolling tone pisze:

> [...]
    > Lema z lat 50tych ubiegłego wieku, kiedy informatyk pokładowy rozkminiał
    > odpowiedzi komputera z ekranu oscyloskopu.

    Nie nabijaj się. W hex-edytorze zobaczysz takie detale jakich żaden
    monitor nie jest w stanie wyświetlić. Ten styl pracy będzie nosił nazwę
    nanoretuszu i zostanie odkryty za 15 lat :-D

    Marek

  • 78. Data: 2013-03-17 20:48:06
    Od: Akarm <A...@w...pl>

    W dniu 2013-03-17 00:30, Marek pisze:

    > Ja stosuję ACDSee 6 Pro. Użyj modułu Develop a nie Edit. Ten drugi
    > ingeruje w bitmapę a pierwszy przetwarza bitmapę tak samo jak pliki RAW.

    Zainstalowałem ten program, i za pomocą Develop zmieniłem zdjęcie.
    Obal teraz mit o nieodwracalności i cofnij zmiany wprowadzone przeze
    mnie. Tu jest fotka:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/682eb96a7ae91f44
    .html

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 79. Data: 2013-03-17 21:11:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.03.2013 19:51, Marek pisze:

    > No a jak to się ma do wątku? Nie wspominałem niczego o walorach RAW lecz
    > o możliwości przywracania JPG do poprzedniego stanu, a dokładniej - o
    > możliwości regulowania parametrów i wycofywania się z tych regulacji

    Drogie dziecko... a co ma do tego FORMAT pliku??

    To jest tylko i wyłącznie cecha programów do obróbki pliku.

  • 80. Data: 2013-03-17 21:13:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.03.2013 19:51, Sebastian Nibisz pisze:

    > Generalnie to nie zrozumiałeś intencji autora wątku.

    Chciał błysnąć. Nie wyszło.

    > Nie ma znaczenia jakie dane przechowuje format RAW, ani jaką jakość oferuje.
    > Mowa jest o edycji obrazu z możliwością późniejszego cofnięcia wprowadzonych
    > zmian. Takiej edycji można dokonać na obrazie zapisanym w dowolnym formacie
    > graficznym,

    Owszem. To jest odkrycie na poziomie "to jest kura, panie generale!".