  • 331. Data: 2013-06-30 11:39:57
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2013 10:04:42 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Gotfryd,
    > [...]
    >
    > Jarka nie znasz? oczywiście, że trolluje. Jak dojdzie do drugiego
    > miliona postów, to już w ogóle nie będzie z nim można poważnie ;)

    Nie nie, zglupialem, zaczalem myslec iz Gotfryd uwaza ze to zasada
    niepisana, wywodzaca sie moze jeszcze od Rzymian ...

    J.

  • 332. Data: 2013-06-30 12:43:49
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    On Sat, 29 Jun 2013 20:01:50 +0200, Shrek wrote:

    > "10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z
    > wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1
    > i 7:
    >
    > na jezdni jednokierunkowej;
    > na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze
    > zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone
    > są do jazdy w tym samym kierunku"
    >
    > Czyli praktycznie zawsze (pomijając drogi o dwóch pasach w każdą stronę
    > bez pasa zieleni poza zabudowanym).
    >
    > Dalej czekam na paragraf. Po uwadze Gotfryda, może być nawet z innej
> [...]

    Ale łapiesz różnicę między "jest obowiązany" i "Dopuszcza się"?
    No więc mówimy o zasadzie a nie o wyjątkach od niej (jak liczne by one
    nie były).

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 333. Data: 2013-06-30 13:18:21
    Od: <2...@4...131821.invalid> (Tom N)

    Wiesiaczek w

    > Ale łapiesz różnicę między "jest obowiązany" i "Dopuszcza się"?

    Stary komuch wieśniaczek nie jest w stanie wyobrazić sobie życia bez
    wskazanej mu jedynie słusznej linii partii przewodniej, samodzielnie to on
    dopuszcza wody do akwarium...

    CROSS: pl.misc.samochody,pl.pregierz
    --
    'Tom N'

  • 334. Data: 2013-06-30 15:21:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-06-30 12:43, Wiesiaczek wrote:

    > Ale łapiesz różnicę między "jest obowiązany" i "Dopuszcza się"?
    > No więc mówimy o zasadzie a nie o wyjątkach od niej (jak liczne by one
    > nie były).

    Łapie - zasadniczo wyprzedzamy z prawej, chyba że są dwa pasy - wtedy
    jak kto chce - z wyjątkiem tych nieszczęsnych dwóch pasów w każdą
    stronę, bez zieleni w niezabudowanym.

    Dalej nijak z tego nie wynika (nawet jakbyś miał rację), że lewy pas
    służy wyłącznie do wyprzedzania.

    Shrek.

  • 335. Data: 2013-06-30 15:53:23
    Od: cumulonimbus <y...@e...in>

    30.06.2013 07:22; Shrek napisał:

    > Poważnie, czy trolujesz?

    Szukam haka na to Twoje 'prawie zawsze'

    > Skoro nie jest odcinkiem drogi, to odcinkiem
    > czego jest?

    Nie jest odcinkiem. Ale mniejsza o to.

    Dwa pasy w jednym kierunku, to nie jest 'jezdnia jednokierunkowa'.
    Przynajmniej nie w ustawie PoRD.

    I jak jeździsz np. krajową jedynką, to wiesz w którym miejscu jest
    (kodeksowo) jednokierunkowa, bo są znaki (no chyba, że w tych miejscach
    jest bardziej jednokierunkowa niż w innych :))

    Natomiast co do autostrad przyznaję Ci rację, bo w ustawie 'o drogach
    publicznych' autostrada jest zdefiniowana jako "wyposażona w dwie trwale
    rozdzielone jednokierunkowe jezdnie"

    W przypadku drogi ekspresowej (czy innej dwujezdniowej) takiej definicji
    nie ma.

    --

    Jeśli nie odpowiadam na Twój post, to istnieją dwie zasadnicze możliwości:
    - się z nim zgadzam

  • 336. Data: 2013-06-30 15:54:46
    Od: cumulonimbus <y...@e...in>

    30.06.2013 15:21; Shrek napisał:

    > Łapie - zasadniczo wyprzedzamy z prawej

    :)

  • 337. Data: 2013-06-30 16:31:46
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    On Sun, 30 Jun 2013 15:54:46 +0200, cumulonimbus wrote:

    > :)

    I tak trzymaj! :)

  • 338. Data: 2013-06-30 16:52:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cumulonimbus,

    Sunday, June 30, 2013, 3:53:23 PM, you wrote:

    > Szukam haka na to Twoje 'prawie zawsze'
    > Nie jest odcinkiem. Ale mniejsza o to.
    > Dwa pasy w jednym kierunku, to nie jest 'jezdnia jednokierunkowa'.

    A niby dwukierunkowa? Masz dwie możliwości - może być albo
    jednokierunkowa albo dwukierunkowa. Jaka jest?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 339. Data: 2013-06-30 17:03:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-06-30 15:53, cumulonimbus wrote:

> [...]
    > rozdzielone jednokierunkowe jezdnie"
    >
    > W przypadku drogi ekspresowej (czy innej dwujezdniowej) takiej definicji

    I dlatego przy wjeżdzie są znaki. Bez jaj - jezdnia jest albo

  • 340. Data: 2013-06-30 17:04:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-06-30 15:54, cumulonimbus wrote:

    > :)

    Przytnij sobie jeszcze bardziej:P

    Shrek.