  • 11. Data: 2012-02-03 16:48:16
    Temat: Re: Miniaturowa przetwornica 230V -> 12V
    Od: saper/nolin11 <n...@g...com>

    On 2012-02-03 13:27, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]

    Właśnie takie coś było by super ale nie spodziewałem się takich cen :/
    coś większego w takim razie :)

    TME coś nie chciało chodzić wcześniej... A 100zł za sam zasilacz to
    raczej nie przeszło by nawet w prototypie :D

    > Przy takich cenach to już zdecydowanie albo kupić wtyczkowy za 5PLN
    > albo zrobić samemu. Na przykład na tej podstawie:
    > http://www.feryster.pl/polski/der-215.php?lang=pl
    > http://www.feryster.pl/polski/PDFFiles/der215.pdf
    > PCB 81x35mm
    >
    > Cena hurtowa (dla firm) kitu, czyli elementów indukcyjnych, PC i
    > sterownika poniżej 17PLN netto. Do tego dochodzi kilka elementów za
    > jakies 5-10 PLN i zasilacz gotowy.

    Takie coś było by super :)
    Czyli w detalu coś pi-razy-drzwi koło 35zł :) - całkowicie akceptowalne :D .

    --
    Saper/nolin11
    n...@g...com

  • 12. Data: 2012-02-03 18:16:28
    Od: saper/nolin11 <n...@g...com>

    On 2012-02-03 17:48, saper/nolin11 wrote:

> [...]
    >
    > Takie coś było by super :)
    > Czyli w detalu coś pi-razy-drzwi koło 35zł :) - całkowicie akceptowalne :D .

    Pozwolę sobie ponarzekać ;)

    Znalazłem nawet aukcje z tym zasilaczem, no ale :( te elementy:
    - 1u/25V 1206 ceramiczny 25zł/100szt (min - maritex)
    - 1n/1kV 0805 ceramiczny 86zł/100szt (!!! min !!! - tme: 1n/2kV 1206 )
    - 10u/25V 1206 ceramiczny XXXzł/1000szt (chyba 72gr/szt znalazłem - min
    1k szt => 720zł :( )
    Prócz tych niedostępnych części do prototypu, zasilacz prezentuje się
    ciekawie, reszta elementów to raptem 5-7zł .
    Wiem, że przy zamówieniu hurtowym te ceny inaczej się rozkładają...

    Do prototypu ten zasilacz jest poza zasięgiem :/ z powodu tych wartości
    które są "niedostępne" dla Kowalskiego ;)

    A jeszcze pytanie o RF1 - on robi "za bezpiecznik" - mógłby się znaleźć
    tam metalizowany rezystor 2W 10R czy jednak mus ten co podaje BOM ?

    A może Feryster oferuje zmontowanie takie zasilacze ?
    --
    Saper/nolin11
    n...@g...com

  • 13. Data: 2012-02-03 20:27:05
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2012-02-03 19:16, saper/nolin11 pisze:
    > Znalazłem nawet aukcje z tym zasilaczem, no ale :( te elementy:
    > - 1u/25V 1206 ceramiczny 25zł/100szt (min - maritex)

    A ja znalazłem za 3,22 za 10szt ;)... .

    > - 1n/1kV 0805 ceramiczny 86zł/100szt (!!! min !!! - tme: 1n/2kV 1206 )

    Z tym mam problem - robią w ogóle kondensatory na 1kV w tak małej
    obudowie?? :)...

    > - 10u/25V 1206 ceramiczny XXXzł/1000szt (chyba 72gr/szt znalazłem - min

    Ten za 4,88 za 10szt, ale na 10V :(... .

    No ale ja szukałem 2 minuty ;)... Powyższe ceny pochodzą ze sklepu
    Seguro. Poszukaj może mniejszych sklepów internetowych, albo nawet
    stacjonarnych?? Może uda się upolować to, co chcesz, w małych ilościach
    i przez to rozsądnych cenach?? Powodzenia! :)

    Konop

  • 14. Data: 2012-02-03 21:31:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello saper/nolin11,

    Friday, February 3, 2012, 7:16:28 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    >>> http://www.feryster.pl/polski/der-215.php?lang=pl
    > Pozwolę sobie ponarzekać ;)
    > Znalazłem nawet aukcje z tym zasilaczem, no ale :( te elementy:
    > - 1u/25V 1206 ceramiczny 25zł/100szt (min - maritex)

    TME - CC1206KKX7R8105 - 14.90/100 netto.
    CL31B105KAHNNNE - 6.90/100 netto

    > - 1n/1kV 0805 ceramiczny 86zł/100szt (!!! min !!! - tme: 1n/2kV 1206 )

    TME - CC1K-1N - 2.80/10 - przewlekany
    Nie mam pojęcia co za idiota tu wstawił SMD.
    Ja w ogóle wstawiłbym tam transila zamiast RC.

    > - 10u/25V 1206 ceramiczny XXXzł/1000szt (chyba 72gr/szt znalazłem - min
    1k szt => 720zł :( )

    TME - C1206C106K3PAC - 39/100
    Poza tym - akurat tu może być spokojnie elektrolit albo tantal.

    > Prócz tych niedostępnych części do prototypu, zasilacz prezentuje się
    > ciekawie, reszta elementów to raptem 5-7zł .

    Ale czy jakas siła Cie zmusza do stosowania drogich i niedostepnych
    elementów SMD? Zrób płytke z wykorzystaniem elementów THT.

    Poza tym - dziwi mnie to narzekanie. Gotowe - wybrzydzasz, że za
    drogie. W kicie nie pasuje Ci to, że elementy podstawowe trzeba mieć.
    Też jestem w trakcie robienia prototypu dla klienta. I też musiałem
    kupić właśnie 100 sztuk ceramicznych 10uF/25V za 39PLN+VAT. Użyję 2
    sztuk. Ale 98 sztuk będę już miał dla innych klientów.

    > Wiem, że przy zamówieniu hurtowym te ceny inaczej się rozkładają...
    > Do prototypu ten zasilacz jest poza zasięgiem :/ z powodu tych wartości
    > które są "niedostępne" dla Kowalskiego ;)

    Przerób PCB i będziesz miał w zasięgu.

    > A jeszcze pytanie o RF1 - on robi "za bezpiecznik" - mógłby się znaleźć
    > tam metalizowany rezystor 2W 10R czy jednak mus ten co podaje BOM ?

    TME - NFR1W-10R - 2.40/10 - przy tak małej mocy wystarczy

    > A może Feryster oferuje zmontowanie takie zasilacze ?

    Nie. Kity z Ferystera (tak naprawdę, to sa projekty Power Integration)
    traktuj jako rozwiązanie dla prototypu albo wzorcowe a nie jako
    ostateczne. Te rozwiązania pokazują amatorom, jak położyc elementy w
    zasilaczu impulsowym, żeby było dobrze.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2012-02-03 22:22:57
    Od: saper/nolin11 <n...@g...com>

    On 2012-02-03 22:31, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > kupić właśnie 100 sztuk ceramicznych 10uF/25V za 39PLN+VAT. Użyję 2
    > sztuk. Ale 98 sztuk będę już miał dla innych klientów.

    Trzeba ponarzekać od czasu do czasu :P , ot takie moje hobby ;)

    > Przerób PCB i będziesz miał w zasięgu.

    I na tym jeśli klientowi prototyp się spodoba to się chyba skończy :)

> [...]
    > traktuj jako rozwiązanie dla prototypu albo wzorcowe a nie jako
    > ostateczne. Te rozwiązania pokazują amatorom, jak położyc elementy w

    Duże wielkie dzięki RoMan :) , trochę kopałem za częściami w Maritex'ie,
    TME i Sławmirze ale nie udało mi się tego poznajdować :)

    --
    Saper/nolin11
    n...@g...com

  • 16. Data: 2012-02-03 22:43:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello saper/nolin11,

    Friday, February 3, 2012, 11:22:57 PM, you wrote:

    [...]

    > Duże wielkie dzięki RoMan :) , trochę kopałem za częściami w Maritex'ie,
    > TME i Sławmirze ale nie udało mi się tego poznajdować :)

    Czego znowu nie możesz znaleźć?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2012-02-04 10:33:16
    Od: saper/nolin11 <n...@g...com>

    On 2012-02-03 23:43, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello saper/nolin11,
    >
    > Friday, February 3, 2012, 11:22:57 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Czego znowu nie możesz znaleźć?

    Nie, nie , nie, dzięki twojej odpowiedzi już wszystkie części mam, po
    prostu napisałem, że przerzuciłem oferty tych 3 firm i nie znalazłem
    wszystkiego wtedy :)
    Jeszcze raz dziękuje panie RoMan :)

    -- EOT -- :)

    --
    Saper/nolin11
    n...@g...com

  • 18. Data: 2012-02-04 11:03:11
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    > TME - CC1K-1N - 2.80/10 - przewlekany
    > Nie mam pojęcia co za idiota tu wstawił SMD.

    Dlaczego kondensator SMD w snubberze jest zły?
    Rozumiem, że 0805 przy 1kV to duże ryzyko, bo pady blisko siebie, ale
    1206...?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 19. Data: 2012-02-04 11:21:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dykus,

    Saturday, February 4, 2012, 12:03:11 PM, you wrote:

    > Dlaczego kondensator SMD w snubberze jest zły?
    > Rozumiem, że 0805 przy 1kV to duże ryzyko, bo pady blisko siebie, ale
    > 1206...?

    Tam jest ponad 100V a pod elementami SMD zbyt czysto nie jest. Jak się
    do tego doda bezołowiowe lutowanie - jest po prostu za blisko. W
    takich miejscach rozstaw padów 200mils jako sensowny można przyjąć.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2012-02-04 12:19:34
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "saper/nolin11" <n...@g...com> napisał w
    wiadomości news:jgggvc$ph3$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
    > interesuje to jakieś 300-500mA .
    > Ilość to pojedyncze sztuki (na razie powstaje prototyp ;) ).

    W każdym sklepie lub masz nawet w szufladzie! Trafo, mostek, 7812, cztery
    kapacytory :) Nie rozumiem tego stosowania wszędzie przetwornic. Jaki masz
    zysk przy tej mocy?
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy