  • 1. Data: 2009-07-01 21:10:38
    Temat: Minarelli AM6 - problem ze sprzeglem
    Od: jarek pudelko <j...@b...ceti.pl>

    Witam

    Chyba zepsulem.. :)
    Pekla linka od sprzegla wiec zorganizowalem nowa. Nie wiem co mnie
    podkusilo, zeby przy wymienianiu poruszac ta dzwignia, za ktora ciagnie
    linka, i ktora to dzwignia wchodzi do silnika... Koniec koncow
    wyciagnalem ja z silnika :)
    Wsadzilem, zaczepilem sprezynke powracajaca, podlaczylem linke ale nie
    wysprzegla. Czy to sie da wsadzic "lepiej" czy mam cos rozkrecic i
    naprawic? :)

    --
    japu

  • 2. Data: 2009-07-02 04:18:26
    Temat: Re: Minarelli AM6 - problem ze sprzeglem
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    jarek pudelko napisał(a):
    > Chyba zepsulem.. :)

    Chyba tak :) Fajne uczucie - nieprawdaz? :)

> [...]
    > Wsadzilem, zaczepilem sprezynke powracajaca, podlaczylem linke ale nie
    > wysprzegla. Czy to sie da wsadzic "lepiej" czy mam cos rozkrecic i

    Najprawdopodobniej trzeba bedzie sciagnac pokrywe sprzegla, w ktorej
    osadzona jest (a raczej byla ;) ) ta dzwignia, ktoras wyciagnal.
    Najprawdopodobniej na koncu dzwignia ta zakonczona jest wielowypustem,
    ktory powinien wejsc w kolko zebate wspolpracujace z popychaczem
    osadzonym w pokrywie sprzegla.
    Najprawdopodobniej wystarczy zgrac osadzenie dzwigni w tym kolku zebatym
    - jezeli odczuwales jakies (nawet nieznaczne) sily podczas wyciagania
    dzwigni, to istnieje niezerowa szansa, ze przy rozlaczeniu polaczenia
    wielowypustowego nastapilo przesuniecie w kierunku luzowania popychacza
    rozlaczajacego psieglo.
    A jak to wszystko zobaczysz, to powinienes sam dojsc do ladu z
    mechanizmem. :)
    Tylko pamietaj - powoli, spokojnie i nienerwowo... :)

  • 3. Data: 2009-07-02 07:25:56
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "zbigi" napisał w wiadomości

    > Chyba tak :) Fajne uczucie - nieprawdaz? :)

    [ciach]

    > A jak to wszystko zobaczysz, to powinienes sam dojsc do ladu z
    > mechanizmem. :)
    > Tylko pamietaj - powoli, spokojnie i nienerwowo... :)

    Zbigi, mój idolu!

    Ja wiem, jak to działa, ale w życiu bym nie był w stanie tego tak
    ładnie, rzetelnie, fachowo nazywając, opisać.
    Masz talenty pedagogiczne i gdybym mógł złosić na tym forumie post
    miesiąca, to mimo, że dziś dopiero drugi dzień, byłby to Twój post.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 4. Data: 2009-07-02 09:30:40
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    zbigi pisze:

    Instukcja naprawy genialna ;P dzieki.
    Ta dzwignia jest od polowy swojej dlugosci (mniej wiecej) sfrezowana do
    postaci polksiezyca wiec zakladam, ze gdzies na dole gdzie sie ja wsadza
    istnieje jakies gniazdo w tymze ksztalcie.
    Niestety na serwisowce AM6 nie moge zupelnie wyczaic miejsca osadzenia.
    Moze dlatego, zem humanista choc admin i elektronik i nigdy nie
    rozkrecalem takiego silnika :)
    Wsadzalem to jednak na milion sposobow i nie bardzo da sie jeszcze
    glebiej - w jakies gniazdo. No chyba, ze trafiam od razu ale
    poprzestawialo sie cosik w srodku i stad brak wysprzeglenia.
    A jak to jest tam zrobione? Ta dzwignia rusza jakas inna, ktora odciaga
    tarcze od tarczy czy cos w tym stylu (jak w samochodzie?).

    --
    japu

  • 5. Data: 2009-07-02 10:16:41
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Jarek Pudelko napisał(a):
    > zbigi pisze:
    >
    > Instukcja naprawy genialna ;P dzieki.

    Alez, alez... :)

    > Ta dzwignia jest od polowy swojej dlugosci (mniej wiecej) sfrezowana do
    > postaci polksiezyca wiec zakladam, ze gdzies na dole gdzie sie ja wsadza
    > istnieje jakies gniazdo w tymze ksztalcie.

    Byc ono tam powinno. :)

    > Wsadzalem to jednak na milion sposobow i nie bardzo da sie jeszcze
    > glebiej - w jakies gniazdo. No chyba, ze trafiam od razu ale
    > poprzestawialo sie cosik w srodku i stad brak wysprzeglenia.

    Ano wlasnie o tem mowie. Najprawdopodobniej w chwili wyciagania dzwigni,
    w momencie wysuniecia sie "polksiezyca" ze swego gniazda, nastapilo
    przekrecenie tegoz gniazda o pewien kat i teraz juz polksiezyc nie
    wchodzi. Czy da sie zauwazyc, ze dzwignia jak gdyby nie wchodzi do konca?

    > A jak to jest tam zrobione? Ta dzwignia rusza jakas inna, ktora odciaga
    > tarcze od tarczy czy cos w tym stylu (jak w samochodzie?).

    Najprawdodpodobniej dzwignia ta zasprzegla sie polksiezycem (wczesniej
    sugerowalem, ze wielowypustem) z kolkiem zebatym, ktore napedza jakis
    trzpien poruszajacy sie prostopadle do plaszczyzny tarcz sprzegla
    (podzialu pokrywy) i powodujacy rozlaczenie sprzegla.
    Powtarzam: Najlepiej bedzie, gdy sciagniesz pokrywe i popatrzysz sobie,
    jak to wyglada. To naprawde nie powinno byc duzo roboty. (Znow
    domniemywam, bo w zyciu nie widzialem tego silnika :) )