  • 1. Data: 2009-07-01 14:48:25
    Temat: Stuki z góry silnika na zimno. DR 750
    Od: "bald" <lukasz885_usuniesz@usuniesz_gmail.com>

    Siemka!

    Możecie koledzy pobawić się we wróżenie z kuli?
    Odpalam Biga, i przez jakieś 5 minut od odpalenia na zimno (po nocy) do
    momentu zagrzania się silnika (oleju) słychać bardziej z prawej strony
    silnika donośny stuk. Jakby ktoś napierdzielał kluczem w żeberka cylindra od
    Wueski.

    Po mocnym zagrzaniu silnika wszystko cichnie, chodzi miodzio, no pszczółka.
    Jak jest zagrzany lekko (bez jazdy, 5 minut biegu jałowego) to stuka zanika,
    ale po dodaniu gazu na chwilę się pojawia. I znów cisza.

    Zrzuciłem nadwozie, zerknąłem do zaworów i jest w porządku, luzy trzymają
    wartości serwisowe. Wałka nie obejrzałem, bo nie zdejmowałem pokrywy.
    Uruchomiłem silnik bez zbiornika i ucho prawie przyłożyłem do pieca, ciężko
    zdiagnozować skąd dokładnie stuka. Jakby z głowicy, ale równie dobrze może
    być z cylindra (jakby tłok).

    Poczytałem trochę internet i podejrzenie padać może na zjawisko zwane
    "piston slap". Albo coś z wałkiem nierządu. Robić remont czy jeździć dalej?
    Szto eta?

    --
    bald
    Suzuki DR750S Big SR41A

  • 2. Data: 2009-07-01 14:54:52
    Temat: Re: Stuki z góry silnika na zimno. DR 750
    Od: "michal" <michalkupczyk7@@gmail..com>

    "bald"
    > Możecie koledzy pobawić się we wróżenie z kuli?

    Nie umiem. Fusy maga byc?

> [...]
    > momentu zagrzania się silnika (oleju) słychać bardziej z prawej strony
    > silnika donośny stuk. Jakby ktoś napierdzielał kluczem w żeberka cylindra

    Dekompresator sie zepsul? Na grupie byl jakis czas temu podobny przypadek w
    KTMie albo innym duzym singlu... mialo to cos do czynienia z ww
    dekompresatorem.
    Tyle fusow. Na silnikach sie nie znam.

    Michal
    --
    FJS600.

  • 3. Data: 2009-07-01 15:07:31
    Od: "bald" <lukasz885_usuniesz@usuniesz_gmail.com>

    michal wrote:
    > Nie umiem. Fusy maga byc?

    Mogą, aczkolwiek najlepiej z kawy Woseba.

    > Dekompresator sie zepsul? Na grupie byl jakis czas temu podobny
    > przypadek w KTMie albo innym duzym singlu... mialo to cos do
    > czynienia z ww dekompresatorem.
    > Tyle fusow. Na silnikach sie nie znam.

    No właśnie nie sądzę. Bo dekompresator działa poprawnie, luz na lince jest
    ustawiony, płynne powolne pociąganie za linkę nie likwiduje stukania.

    --
    bald
    Suzuki DR750S Big SR41A

  • 4. Data: 2009-07-01 15:41:36
    Od: "bald" <lukasz885_usuniesz@usuniesz_gmail.com>

    Wrzuciłem filmik (marnej jakości) lekko zagrzanego silnika. Najlepiej
    słychać w okolicy 1:00 minuty, metaliczny stuk który zanika. Po dodaniu gazu
    pojawia się i znowu znika.

    http://www.youtube.com/watch?v=BA9pHPpqwFU

    --
    bald
    Suzuki DR750S Big SR41A

  • 5. Data: 2009-07-01 16:22:31
    Od: vivaldi vc volkslegion <v...@p...onet.pl>

    witam.zdejmij gore glowicy kape , i zobacz dekompresator
    pzdr vivaldi kiedys dr 650r
    bmw k100

  • 6. Data: 2009-07-02 06:16:04
    Od: Przemo_bdg <k...@p...onet.pl>

    W moim BIGu (z tymże 800) stuki ustały po regulacji łańcucha
    balansującego, fakt były to trochę inne stuki.

    Pozdr,Przem