  • 41. Data: 2009-05-07 12:59:12
    Temat: Re: Migawka w aparatach cyfrowych
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik <j...@a...at> napisał
    piszesz za dlugie posty i nie calkiem do rzeczy , tak ze nie jestem
    w stanie je przerobic , wiec przyznaje Ci racje , nawet jesli sie
    mylisz.
    -----------------------------------

    A ty musisz w całości te "za długie posty" cytować ?
    Tnij cytaty !

    adam

  • 42. Data: 2009-05-07 20:24:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 May 2009, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Dlaczego C 450 D pokazuje w LV ślicznie to i owo dopiero wówczas,
    > gdy podniesie się lampę wbudowaną? Skoro LV pokazuje, matryca widzi;
    > dlaczego więc nie rejestruje bez dopalenia tą lampą?

    Bo do etapu, w którym w menu można będzie ustawić jedną z kombinacji:
    - monitor amplification (auto/normal)
    - [monitor] manual exposure (exposure priority/display priority)
    ...w lustrzankach jest jeszcze DŁUGA droga? :P

    Wyjaśnianie, że w tanich lustrzankach dostępna funkcjonalność
    jest (przynajmniej miejscami) za rozwiązaniami stosowanymi już
    w kilkuletnich "dżych" hybrydach nie cieszy się popularnością
    na grupie.
    A przecież już niemała część lustrzanek pozwala na swobodny
    wybór trybu pracy lampy błyskowej ;P
    (hint: w C 300D w ogóle były jakieś cyrki jaki tryb lampy
    za jakim trybem ekspozycji może działać, a i nie wszystkie
    "dzisiejsze" lustrzanki pozwalają ustawić "M" dla lampy)

    > C 450 D ma czułość
    > zdecydowanie większą niż 1600 ISO, a jednak tej czułości nie udostępnia.
    > Dlaczego?

    Element do rozważenia (oprócz podejrzenia, że konstruktorzy
    LV z lustrzanek nie zniżali się do obejrzenia jak działa byle hybryda ;>)

    > Aby nakłonić ludzi do kupowania C 500 D lub innych 5coś D z rzekomo
    > czulszymi matrycami?

    Właśnie.
    Marketing...
    Niby co Ci mają zaproponować w C 650 Mark II?? ;)

    Bardzo się zdziwisz, jak w C 950 zaproponują Ci możliwość zdejmowanego
    (przez aparat, automatycznie) filtra podczerwieni??
    Było. W hybrydach, a jakże (w modelu który zyskał ksywę "szumofon", ale
    to oddzielna sprawa). Z "blokadą" (tylko na otwartym obiektywie :>).

    Bo w sumie to nie spytałeś, dlaczego nie ma podglądu kadru w podczerwieni,
    po ciemku by się przydało a przecież "aparat by mógł", no nie? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2009-05-07 21:01:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    j...@a...at c...@v...goo
    glegroups.com

    : piszesz za dlugie posty i nie calkiem do rzeczy , tak ze nie jestem
    : w stanie je przerobic , wiec przyznaje Ci racje , nawet jesli sie mylisz.

    Tak się kończy rozmowa z chamem: gdy braku mu argumentów -- obraża. :)

    Czy ja do rzeczy, czy nie -- trudno Ci ocenić, ale Ty piszesz niepoprawnie: :)

    -- przecinki oddzielone od poprzedzających je wyrazów
    -- zaczynasz zdanie z małej litery
    -- nie jestem w stanie ICH przerobić [nie je przerobić]
    -- brak Ci polskich diakrytyków...

    Gdybyś rzeczywiście miał trudności z przeróbką tak długiego ;)
    tekstu, odpowiedziałbyś choćby na jego część -- na przykład
    wymieniłbyś te aparaty, o których wyliczenie/wymienienie
    proszę na początku swego postu.

    No... I jeśli tak Cię męczy tak ,,długi'' (wg mnie krótki) post -- jak
    możesz czytać literaturę piękną zwaną czasami literaturą fachową? :)

    -=-

    Ale naprawdę cieszę się takim obrotem sprawy -- nie wniosłeś niczego
    w moją wiedzę, podczas gdy ja straciłem trochę czasu. :)

    Dostałeś ode mnie PLONka (pewnie nie tylko ode mnie) ale jednak
    kontynuowałem rozmowę z Tobą. :) Rozmowę, w której wykazałem sporo
    dobrej woli (jak zwykle) za którą spotkało mnie jedynie obrażenie. :)
    Na szczęście nie przeszkadza mi to, że mnie obraża ktoś, kto w moim
    odczuciu jest zerem. :)

    -=-

    Być może szokuje Cię sposób powstawania rzeczywistego obrazu i fakt
    niewinietowania w sytuacji przymykania migawki centralnej, która
    będąc w (; rozkwicie ;) przyciemnia cały obrazek, nie zaś jedynie
    jego zewnętrzną część, co daje tylko zwiększenie (niekontrolowane
    na dodatek) głębi ostrości i efekty okołodyfrakcyjne, nie zaś
    (jak mniemałeś, a może i mniemasz nadal) winietowanie. :)

    Mnie uczono rysowania obiektywem (czy soczewką skupiającą)
    przed ponad dwudziestu laty, gdy byłem uczniem podstawówki.
    Później jeszcze kilka razy powtórzono tę naukę -- w ogólniaku
    i na studiach, których nie ukończyłem. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 44. Data: 2009-05-07 21:19:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    j...@a...at c...@v...goo
    glegroups.com

    : piszesz za dlugie posty i nie calkiem do rzeczy , tak ze nie jestem
    : w stanie je przerobic , wiec przyznaje Ci racje , nawet jesli sie mylisz.

    -=-

    Gdyby otwierająca się i zamykająca się migawka centralna wprowadzała
    winietowanie, stale przymknięta przysłona zmniejszałaby kąt widzenia
    obiektywu. :) (a widziałeś Ty obiektyw z kątem widzenia zależnym od
    ustawienia przesłony?)

    -=-

    Jeśli powyższy argument nadal nie przemawia -- szkoda. ;)

    -=-

    Gdyby nie Twoje wywody o telecentryczności i FF w C 450 D -- pomyślałbym,
    że robisz sobie ze mnie jaja, tłumacząc mi, iż MC wprowadza winietowanie. :)

    -=-

    MC w trakcie otwierania się i zamykania się przyciemnia **cały obraz**,
    nie jego zewnętrzne (przykrawędziowe) części. Wyniesienie takiej ,,migawki''
    przed obiektyw (lub za) da istotnie winietowanie, ale MC znajduje się wewnątrz
    obiektywu, podobnie jak i wewnątrz obiektywu znajduje się przesłona, której
    przymykanie nie tylko nie zwiększa winietowania, ale nawet je potrafi zmniejszyć.

    MC sprawia, że obraz jest rysowany przez ,,mniejszą liczbę promyków''. :)
    Ale nadal jest rysowany PEŁNE OBRAZ, nie zaś jedynie jego fragment. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 45. Data: 2009-05-08 00:19:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.0905072205190.3356@quad

    > Bo w sumie to nie spytałeś, dlaczego nie ma podglądu kadru w podczerwieni,
    > po ciemku by się przydało a przecież "aparat by mógł", no nie? ;)

    Bo w iloczynie ;) to bydle ;) widzi doskonale także w zakresie widzialnym
    niby w zupełnych ciemnościach faraońskich piramid, choć twierdzi, że już
    nic nie widzi...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 46. Data: 2009-05-08 00:23:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    > za jakim trybem ekspozycji może działać, a i nie wszystkie
    > "dzisiejsze" lustrzanki pozwalają ustawić "M" dla lampy)

    I jak działa to w AV? Jak w C 450 D i w innych ,,normalnych''?
    M ustawia się dla błysku takiego jak w TV, ale z zadaną przesłoną.
    W AV błysk doświetla, nie jest jedynym źródłem światła jak
    w TV i w M. Jak więc wygląda palenie fleszem w AV w C 300 D?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 47. Data: 2009-05-09 19:39:13
    Od: j...@a...at

    On 7 Mai, 23:19, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > j...@a...at c...@v...goo
    glegroups.com

> [...]
    > przymykanie nie tylko nie zwiększa winietowania, ale nawet je potrafi zmniejszyć.

    toz to podalem Ci link , gdyz mi nie chciales wierzyc, iz Mc bywaja
    umieszczone poza obiektywem .
    ( podpowiem Ci tylko , ze migawka irysowa jest szczegolnym przypadkiem
    migawki centralnej).

    w konstrukcjach wspolczesnych tam gdzie stosuje sie MC jest ona w
    zdecydowanej wiekszosci umieszczna poza obiektywem przy tylnej
    soczewce.
    miniaturyzacja nie pozawla na wbudowaniew jej w obiektyw.
    problem winietowania bedzie wystepowal , nawet podalem, ze w tych
    wspolczesnych aparatach MC dziala tylko polowicznie ( tylko zamyka ) ,
    czyli efekt viniety bedzie o polowe mniejszy niz np w compaktach
    analogowych gdzie tez Mc umieszcza sie poza wnetrzam obiektywu.

    XXX

  • 48. Data: 2009-05-09 21:25:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 May 2009, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > I jak działa to w AV? Jak w C 450 D i w innych ,,normalnych''?

    Nie wiem, nie mam :) - zetknąłem się z jakimś Pentaksem,
    chciał "ustawić swobodnie" (znaczy jak to w hybrydzie się
    przyzwyczaiłem że się da - czas ile chcę, przysłona ile
    chcę, część mocy lampy wyrażona w 1/2^n dla potrzebnego
    "n" - wyszło że się nie da, grupa potwierdziła).
    A że z 300D były (cyrki) pamietam z postów sprzed paru lat.

    pzdr, Gotfryd

  • 49. Data: 2009-05-10 16:51:56
    Od: j...@a...at

    On 9 Mai, 23:25, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    > [...]

    dobiera najdluzszy mozliwy dla danej ogniskowej czas , tak ze
    teoretycznie zdjecie nie powinno byc poruszone.

    powiedzmy dla 5,6 bez lampy wskazalby 2 sek

    jesli otworzysz lampe to wybierze czas powiedzmy 1/60 sek i doswietli
    z lampy blyskowej

    XXX