  • 1. Data: 2009-04-29 20:14:43
    Temat: A w średnim formacie postęp - ISO 3200 przy 10Mpix
    Od: l...@l...localdomain

    Nowa nowość:
    http://www.dpreview.com/news/0904/09042903phaseonep4
    0.asp?from=rss

    Już prawie jest w stanie konkurować z małpkami ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 2. Data: 2009-04-29 20:19:16
    Od: q...@g...com

    On 29 Kwi, 22:14, l...@l...localdomain wrote:
    > Nowa nowość:http://www.dpreview.com/news/0904/09042903pha
    seonep40.asp?from=rss

    > Już prawie jest w stanie konkurować z małpkami ;)
    ...jakie 10? 40Mpix z opcja przelacznika na 10Mpx.
    Pozdrawiam StaM

  • 3. Data: 2009-04-29 20:46:11
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    >
    > --
    >   2  *  linux/kernel/panic.c
    >   143         /* Satisfy __attribute__((noreturn)) */

    Mała poprawka - nie tylko 10, bo może też być 15 i nie tylko z
    małpkami:
    http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/se
    nsor-plus.shtml?main_page=product_info&cPath=2&produ
    cts_id=205

  • 4. Data: 2009-04-29 22:16:33
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze l...@l...localdomain:

    > Nowa nowość:
    > http://www.dpreview.com/news/0904/09042903phaseonep4
    0.asp?from=rss

    > Już prawie jest w stanie konkurować z małpkami ;)

    Myślisz że zakupią takie ścianki w kancelarii?

  • 5. Data: 2009-04-29 22:23:04
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <f...@s...goo
    glegroups.com>,
    q...@g...com nabazgrał:

    > ...jakie 10? 40Mpix z opcja przelacznika na 10Mpx.

    No tak, a rzeczone ISO 3200 można uzyskać przy 40Mpx
    ustawiając suwak EV na +2 w programie graficznym! :)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 6. Data: 2009-04-29 22:31:15
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <6...@d...go
    oglegroups.com>,
    Czornyj nabazgrał:

    > Mała poprawka - nie tylko 10, bo może też być 15

    Wkleiłem linka do wersji, która nie umie 15, tak samo jak nie umie 60.
    Z tego co widzę są dwie: 40/10 i 60/15.

    > nie tylko z małpkami:
    > http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/se
    nsor-plus.shtml?main_page=product_info&cPath=2&produ
    cts_id=205

    #v+
    At ISO 1600 in Sensor+ mode the P65+ delivers a clean and usable 15 megapixel
    file. Close examination does show a bit of aggressive noise reduction in some
    areas of very fine detail
    [...]
    Is the low noise as low as a D3 or D700, for example, at ISO 1600? No, but
    close. Quite close. Of course the D3 then goes on all the way to ISO 25,000.
    But, at ISO 1600 I judge the P65+ in Sensor+ mode to be comparable to most
    current mid-range DSLRs of similar resolution.
    #v-

    LOL. Średni format o 15 megapikselach prawie tak dobry jak mały obrazek o 24?
    Coś tu nie zgadza się z moim wyobrażeniem o świecie...

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 7. Data: 2009-04-29 23:04:16
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-30 00:31:15 +0200, l...@l...localdomain said:

> [...]
    >
    > LOL. Średni format o 15 megapikselach prawie tak dobry jak mały obrazek o 24?
    > Coś tu nie zgadza się z moim wyobrażeniem o świecie...

    Zwłaszcza że chyba nie zrozumiałeś co oznacza "mid-range DSLRs of
    similar resolution".
    No i skoro zestawiasz dupkę z kompaktem czy choćby lustrem, widocznie
    nie do końca rozumiesz jakie jest przeznaczenie tego pierwszego. Hint:
    rzadko kiedy używana jest czułość powyżej ISO200. Jak tak można, nie?

    de Fresz

  • 8. Data: 2009-04-29 23:19:08
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gtamdh$ol9$1@inews.gazeta.pl>,
    de Fresz nabazgrał:

    > Zwłaszcza że chyba nie zrozumiałeś co oznacza "mid-range DSLRs of
    > similar resolution".

    Nie, po prostu źle przeczytałem za pierwszym razem, że stoi A700.
    Mój błąd. Więc porównanie jest średni 15Mpx vs mały ~12Mpx. Wciąż
    jest to dla mnie dziwne.

    > No i skoro zestawiasz dupkę z kompaktem czy choćby lustrem, widocznie
    > nie do końca rozumiesz jakie jest przeznaczenie tego pierwszego. Hint:
    > rzadko kiedy używana jest czułość powyżej ISO200. Jak tak można, nie?

    W ogóle to powinni tego zabronić. Gdyby nie schodzili poniżej ISO800
    to by zużywali cztery razy mniej energii na oświetlenie. W ogóle nie
    myślą o środowisku, fotografy przebrzydłe!

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 9. Data: 2009-04-29 23:53:24
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-30 01:19:08 +0200, l...@l...localdomain said:

    > Więc porównanie jest średni 15Mpx vs mały ~12Mpx. Wciąż
    > jest to dla mnie dziwne.

    Dla mnie nie ma w tym nic dziwnego. Wraz z pojawieniem się większej
    ilości małoobrazkowych matryc 20+ MPx producenci dupek poczuli oddech
    konkurencji na karku. Konkurencji, której dotąd nie traktowali
    poważnie, bo pewne sektory rynku okupowali przez zasiedzenie. A tu mały
    obrazek zaczął ich pomału wygryzać z niższej półki rozdzielczościowej
    (bo w tych zastosowaniach okolice 20 MPx to właśnie dolne pułapy). Więc
    się wzieli do roboty i pokazują, że w kwestii czułości mogą od biedy
    konkurować z lustrami. Trochę to taka sztuczka marketingowa, ale
    przynajmniej wybijają z rąk złośliwców argumenty pt. "a co jakbym
    chciał powyżej 400". No więc dupki mogą. Może nie lepiej, ale
    przynajmniej porównywalnie. A że i tak raczej prawie nikt z tego nie
    będzie korzystał...

    A gdyby tak farbkami malowali... ;-)

    de Fresz

  • 10. Data: 2009-04-30 07:30:30
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > producenci dupek poczuli oddech konkurencji na karku. Konkurencji, której dotąd nie
    traktowali
    > poważnie, bo pewne sektory rynku okupowali przez zasiedzenie.

    Dokładnie. Widać ostre parcie małego obrazka na dolną półkę średniego
    formatu, a do tego jest to sprzęt relatywnie tani, mały, lekki, prosty
    w obsłudze i cholernie wygodny. Na to wszystko nakłada się jeszcze
    kryzysik - więc dziwnym nie jest, że producenci MF zaczynają się robić
    nerwowi.