-
21. Data: 2012-09-04 20:02:31
Temat: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-09-04 19:54, J.F. pisze:
> Dnia Tue, 4 Sep 2012 19:29:43 +0200, 1...@1...invalid napisał(a):
>> J.F. w <news:jdpi5yf28kn.1vyfzkgqzbr4$.dlg@40tude.net>:
>>> A samochod gdzie pamieta ostatni kod z pilota i co sie z ta pamiecia stanie
>>> jak pradu zabraknie ?
>>
>> A to nie jest tak, że "wkodowany" w pamięć nieulotną centralki pilot wysyła
>> serie kodów, która jeśli pasuje do (zaszytego znowu w pamięci nieulotnej)
>> algorytmu odpowiednio reaguje?
>
> Pamietaj ze powinno to dzialac tak, ze jesli ktos odbierze sygnal z pilota,
> i pozniej wytransmituje do samochodu, to ten sie nie otworzy.
No i tak to działa. Dodatkowo nie trzeba pamiętać jakiegoś "ostatniego
kodu".
-
22. Data: 2012-09-04 20:21:29
Temat: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 4 Sep 2012, z wrote:
> Niedługo się okaże że na fafnastej stronie umowy zakupu jest drobnym
> druczkiem napisane że klient posiadł prawo do 5342 otwarć samochodu
Nie podpowiadaj :P
pzdr, Gotfryd
-
23. Data: 2012-09-04 20:43:39
Temat: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 04 Sep 2012 20:02:31 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
> W dniu 2012-09-04 19:54, J.F. pisze:
>>> A to nie jest tak, że "wkodowany" w pamięć nieulotną centralki pilot wysyła
>>> serie kodów, która jeśli pasuje do (zaszytego znowu w pamięci nieulotnej)
>>> algorytmu odpowiednio reaguje?
>>
>> Pamietaj ze powinno to dzialac tak, ze jesli ktos odbierze sygnal z pilota,
>> i pozniej wytransmituje do samochodu, to ten sie nie otworzy.
>
> No i tak to działa. Dodatkowo nie trzeba pamiętać jakiegoś "ostatniego
> kodu".
A co trzeba pamietac ? Nic ?
J.
-
24. Data: 2012-09-04 21:12:10
Temat: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Od: <1...@2...invalid>
J.F. w <news:zhhzzsozulvc.xy0p7boltmgz$.dlg@40tude.net>:
> Dnia Tue, 4 Sep 2012 19:29:43 +0200, 1...@1...invalid napisał(a):
>> J.F. w <news:jdpi5yf28kn.1vyfzkgqzbr4$.dlg@40tude.net>:
>>> A samochod gdzie pamieta ostatni kod z pilota i co sie z ta pamiecia stanie
>>> jak pradu zabraknie ?
>> A to nie jest tak, że "wkodowany" w pamięć nieulotną centralki pilot wysyła
>> serie kodów, która jeśli pasuje do (zaszytego znowu w pamięci nieulotnej)
>> algorytmu odpowiednio reaguje?
> Pamietaj ze powinno to dzialac tak, ze jesli ktos odbierze sygnal z pilota,
> i pozniej wytransmituje do samochodu, to ten sie nie otworzy.
I nie otworzy, bo seria kodów już była użyta, i centralka wie o tym,
przechowując te informację w...
Już dwa razy tego zwrotu użyłem gdzie, i dobrze wiesz, że prądu do
potrzymania tej pamięci nie potrzeba, można ją i pilota pozbawić prądu na
dzień, miesiąc, rok... To nie kontrolery dysków z 24h podtrzymaniem
bateryjką pamięci cache
Ale masz poczytaj:
<http://www.autobramy.org/printview.php?t=1464&start
=0&sid=baf93dabb25278459ff85c6a26e515fa>
Czy może uważasz, że ktoś przez 13 minut będzie trzymał przycisk pilota (i
co z tego, że to nie pilot samochodu albo bramy -- chyba nie widzisz
problemu (o kosztach nie mówimy) żeby na wprost zaimplementować --
amerykańcom się obrazkowo wyjaśni, że nie dłużej niż 10 sekund i nie więcej
niż dwa razy, a w UE " ?
<http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Tokeny-nie-taki
e-bezpieczne-jak-mowia,wid,14711418,wiadomosc.html?t
icaid=1f1c4>
--
'Tom N'
-
25. Data: 2012-09-04 21:22:20
Temat: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-09-04 20:43, J.F. pisze:
> Dnia Tue, 04 Sep 2012 20:02:31 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
>> W dniu 2012-09-04 19:54, J.F. pisze:
>>>> A to nie jest tak, że "wkodowany" w pamięć nieulotną centralki pilot wysyła
>>>> serie kodów, która jeśli pasuje do (zaszytego znowu w pamięci nieulotnej)
>>>> algorytmu odpowiednio reaguje?
>>>
>>> Pamietaj ze powinno to dzialac tak, ze jesli ktos odbierze sygnal z pilota,
>>> i pozniej wytransmituje do samochodu, to ten sie nie otworzy.
>>
>> No i tak to działa. Dodatkowo nie trzeba pamiętać jakiegoś "ostatniego
>> kodu".
>
> A co trzeba pamietac ? Nic ?
Trzeba pamiętać dane, które pozwolą z przyjętym poziomem ufności
zaakceptować transmisję jako "naszą" i "zaufaną". W tego typu systemach
utrata zasilania jest jednym z założeń poprawnego działania systemu,
więc można to pominąć w dywagacjach. Powtarzanie "odebranego" sygnału
też nic nie da, ponieważ ma on swój czas "ważności" i powtórne użycie
zostanie zignorowane.
-
26. Data: 2012-09-04 22:20:40
Temat: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 04 Sep 2012 21:22:20 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]
> Trzeba pamiętać dane, które pozwolą z przyjętym poziomem ufności
> zaakceptować transmisję jako "naszą" i "zaufaną". W tego typu systemach
> utrata zasilania jest jednym z założeń poprawnego działania systemu,
> więc można to pominąć w dywagacjach. Powtarzanie "odebranego" sygnału
> też nic nie da, ponieważ ma on swój czas "ważności" i powtórne użycie
> zostanie zignorowane.
O widzisz, dobrze kombinujesz.
To jaki jest ten czas waznosci i jak mierzony ?
A jesli nie wiesz - to jakbys to zrobil gdybys projektowal ?
I co by sie stalo z twoim projektem gdyby pradu zabraklo ?
J.
-
27. Data: 2012-09-04 22:28:21
Temat: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Od: <1...@2...invalid>
J.F. w <news:1owsa3netfkxj$.15y93bslncp5g.dlg@40tude.net>:
> Dnia Tue, 04 Sep 2012 21:22:20 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
> [...]
>> Trzeba pamiętać dane, które pozwolą z przyjętym poziomem ufności
>> zaakceptować transmisję jako "naszą" i "zaufaną". W tego typu systemach
>> utrata zasilania jest jednym z założeń poprawnego działania systemu,
>> więc można to pominąć w dywagacjach. Powtarzanie "odebranego" sygnału
>> też nic nie da, ponieważ ma on swój czas "ważności" i powtórne użycie
>> zostanie zignorowane.
> O widzisz, dobrze kombinujesz.
Nie, to przekombinowałeś
> To jaki jest ten czas waznosci i jak mierzony ?
Tak, że nie potrzeba ciągłej dostawy prądu.
> I co by sie stalo z twoim projektem gdyby pradu zabraklo ?
Nic, hasło-klucz, którego nie chcesz przyswoić ciągle brzmi tak samo: pamięć
nieulotna
--
'Tom N'
-
28. Data: 2012-09-04 22:41:28
Temat: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 4 Sep 2012 21:12:10 +0200, 1...@2...invalid napisał(a):
> I nie otworzy, bo seria kodów już była użyta, i centralka wie o tym,
> przechowując te informację w...
> Już dwa razy tego zwrotu użyłem gdzie, i dobrze wiesz, że prądu do
> potrzymania tej pamięci nie potrzeba, można ją i pilota pozbawić prądu na
> dzień, miesiąc, rok... To nie kontrolery dysków z 24h podtrzymaniem
> bateryjką pamięci cache
No wlasnie ... producenci samochodow mieli jakis uraz do pamieci
nieulotnych. I po odlaczeniu zasialania nie wiadomo co sie straci a co nie.
Radio, wyuczone poprawki w ecu, alarm ..
To chyba dosc nowe auto, wiec moze niechec im juz przeszla.
Tu masz przyklad
http://www.ehow.com/how_5014706_reprogram-mercedes-r
emote.html
J.
-
29. Data: 2012-09-04 22:59:44
Temat: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 4 Sep 2012, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2012-09-04 20:43, J.F. pisze:
>> Dnia Tue, 04 Sep 2012 20:02:31 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
>>> W dniu 2012-09-04 19:54, J.F. pisze:
>>>>> A to nie jest tak, że "wkodowany" w pamięć nieulotną centralki pilot
>>>>> wysyła
>>>>> serie kodów, która jeśli pasuje do (zaszytego znowu w pamięci
>>>>> nieulotnej)
>>>>> algorytmu odpowiednio reaguje?
>>>>
>>>> Pamietaj ze powinno to dzialac tak, ze jesli ktos odbierze sygnal z
>>>> pilota,
>>>> i pozniej wytransmituje do samochodu, to ten sie nie otworzy.
>>>
>>> No i tak to działa. Dodatkowo nie trzeba pamiętać jakiegoś "ostatniego
>>> kodu".
>>
>> A co trzeba pamietac ? Nic ?
>
> Trzeba pamiętać dane, które pozwolą z przyjętym poziomem ufności
> zaakceptować transmisję jako "naszą" i "zaufaną". W tego typu systemach
> utrata zasilania jest jednym z założeń poprawnego działania systemu,
> więc można to pominąć w dywagacjach. Powtarzanie "odebranego" sygnału
> też nic nie da, ponieważ ma on swój czas "ważności" i powtórne użycie
> zostanie zignorowane.
Jeszcze nam wyjaśnij, w jaki sposób skutecznie wyłączony klucz
(po jednej lub drugiej stronie) mierzy czas i będzie jasność.
Problem w tym, że jeśli klucz i odbiornik muszą mieć swoje zasilanie
awaryjne (nawet mierzone w mikroamperach, bo zegar CMOS o poborze
poniżej mikroampera to nie problem), to jeśli *ono* zawiedzie,
problem powraca.
Czas możesz odzyskać z GPSa.
Ale skoro polemizujesz z pytaniem czy coś trzeba pamiętać,
to mamy problem - ustalenie co zrobić, jeśli "termin ważności"
wziął i minął.
Przy wymogu istnienia "czasu ważności" wszelkie rozważania o tym,
że *nic* nie trzeba pamiętać, niestety biorą w łeb.
Czy Ty masz ma myśli czasowo zależną tablicę danych, np. wartości
losowych, zapisanych po obu stronach lub coś w tym stylu?
(plus pytanie skąd obie strony biorą *wiarygodny* czas, aby
wykluczyć użycie "starego" kodu, GPS w kluczu nie przejdzie,
a oszukanie klucza da wynik jak poprzednio - pytamy go jaki
klucz będzie ważny za dwa dni :>)
pzdr, Gotfryd
-
30. Data: 2012-09-04 23:01:39
Temat: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Od: <1...@2...invalid>
J.F. w <news:cp9ooz2bju2m$.15nb67fgfm59i$.dlg@40tude.net>:
> Dnia Tue, 4 Sep 2012 21:12:10 +0200, 1...@2...invalid napisał(a):
>> I nie otworzy, bo seria kodów już była użyta, i centralka wie o tym,
>> przechowując te informację w...
>> Już dwa razy tego zwrotu użyłem gdzie, i dobrze wiesz, że prądu do
>> potrzymania tej pamięci nie potrzeba, można ją i pilota pozbawić prądu na
>> dzień, miesiąc, rok... To nie kontrolery dysków z 24h podtrzymaniem
>> bateryjką pamięci cache
> No wlasnie ... producenci samochodow mieli jakis uraz do pamieci
> nieulotnych. I po odlaczeniu zasialania nie wiadomo co sie straci a co nie.
> Radio, wyuczone poprawki w ecu, alarm ..
Tak to nawet w syrence nie było i radio działało pomimo, że 4 miesiące
skarpeta bez aku przestała, owszem polonez się musiał mapowania nauczyć, ale
juz ta Twoja znienawidzona Nubira nie, a i radio działało. OK, zegarek trza
było ustawić bo RDS nie miało
> To chyba dosc nowe auto, wiec moze niechec im juz przeszla.
Dośc nowe z lat 90 wieku poprzedniego...
> Tu masz przyklad
> http://www.ehow.com/how_5014706_reprogram-mercedes-r
emote.html
Ale tu nie ma słowa o potrzebie ciągłego zasilania centrali/pilota...
--
'Tom N'