  • 21. Data: 2012-09-04 20:02:31
    Temat: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-09-04 19:54, J.F. pisze:

    > Pamietaj ze powinno to dzialac tak, ze jesli ktos odbierze sygnal z pilota,
    > i pozniej wytransmituje do samochodu, to ten sie nie otworzy.

    No i tak to działa. Dodatkowo nie trzeba pamiętać jakiegoś "ostatniego
    kodu".

  • 22. Data: 2012-09-04 20:21:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Sep 2012, z wrote:

    > Niedługo się okaże że na fafnastej stronie umowy zakupu jest drobnym
    > druczkiem napisane że klient posiadł prawo do 5342 otwarć samochodu

    Nie podpowiadaj :P

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2012-09-04 20:43:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 04 Sep 2012 20:02:31 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > No i tak to działa. Dodatkowo nie trzeba pamiętać jakiegoś "ostatniego
    > kodu".

    A co trzeba pamietac ? Nic ?

    J.

  • 24. Data: 2012-09-04 21:12:10
    Od: <1...@2...invalid>

    J.F. w <news:zhhzzsozulvc.xy0p7boltmgz$.dlg@40tude.net>:

    > Pamietaj ze powinno to dzialac tak, ze jesli ktos odbierze sygnal z pilota,
    > i pozniej wytransmituje do samochodu, to ten sie nie otworzy.

    I nie otworzy, bo seria kodów już była użyta, i centralka wie o tym,
    przechowując te informację w...
    Już dwa razy tego zwrotu użyłem gdzie, i dobrze wiesz, że prądu do
    potrzymania tej pamięci nie potrzeba, można ją i pilota pozbawić prądu na
    dzień, miesiąc, rok... To nie kontrolery dysków z 24h podtrzymaniem
    bateryjką pamięci cache

    Ale masz poczytaj:
    <http://www.autobramy.org/printview.php?t=1464&start
    =0&sid=baf93dabb25278459ff85c6a26e515fa>

    Czy może uważasz, że ktoś przez 13 minut będzie trzymał przycisk pilota (i
    co z tego, że to nie pilot samochodu albo bramy -- chyba nie widzisz
    problemu (o kosztach nie mówimy) żeby na wprost zaimplementować --
    amerykańcom się obrazkowo wyjaśni, że nie dłużej niż 10 sekund i nie więcej
    niż dwa razy, a w UE " ?
    <http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Tokeny-nie-taki
    e-bezpieczne-jak-mowia,wid,14711418,wiadomosc.html?t
    icaid=1f1c4>

    --
    'Tom N'

  • 25. Data: 2012-09-04 21:22:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-09-04 20:43, J.F. pisze:

    > A co trzeba pamietac ? Nic ?

    Trzeba pamiętać dane, które pozwolą z przyjętym poziomem ufności
    zaakceptować transmisję jako "naszą" i "zaufaną". W tego typu systemach
    utrata zasilania jest jednym z założeń poprawnego działania systemu,
    więc można to pominąć w dywagacjach. Powtarzanie "odebranego" sygnału
    też nic nie da, ponieważ ma on swój czas "ważności" i powtórne użycie
    zostanie zignorowane.

  • 26. Data: 2012-09-04 22:20:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 04 Sep 2012 21:22:20 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    [...]
> [...]
    > więc można to pominąć w dywagacjach. Powtarzanie "odebranego" sygnału
    > też nic nie da, ponieważ ma on swój czas "ważności" i powtórne użycie

    O widzisz, dobrze kombinujesz.
    To jaki jest ten czas waznosci i jak mierzony ?

    A jesli nie wiesz - to jakbys to zrobil gdybys projektowal ?

    I co by sie stalo z twoim projektem gdyby pradu zabraklo ?

    J.

  • 27. Data: 2012-09-04 22:28:21
    Od: <1...@2...invalid>

    J.F. w <news:1owsa3netfkxj$.15y93bslncp5g.dlg@40tude.net>:

    > Dnia Tue, 04 Sep 2012 21:22:20 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > [...]

    > O widzisz, dobrze kombinujesz.

    Nie, to przekombinowałeś

    > To jaki jest ten czas waznosci i jak mierzony ?

    Tak, że nie potrzeba ciągłej dostawy prądu.

    > I co by sie stalo z twoim projektem gdyby pradu zabraklo ?

    Nic, hasło-klucz, którego nie chcesz przyswoić ciągle brzmi tak samo: pamięć
    nieulotna

    --
    'Tom N'

  • 28. Data: 2012-09-04 22:41:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Sep 2012 21:12:10 +0200, 1...@2...invalid napisał(a):
> [...]
    > potrzymania tej pamięci nie potrzeba, można ją i pilota pozbawić prądu na
    > dzień, miesiąc, rok... To nie kontrolery dysków z 24h podtrzymaniem

    No wlasnie ... producenci samochodow mieli jakis uraz do pamieci
    nieulotnych. I po odlaczeniu zasialania nie wiadomo co sie straci a co nie.
    Radio, wyuczone poprawki w ecu, alarm ..

    To chyba dosc nowe auto, wiec moze niechec im juz przeszla.

    Tu masz przyklad
    http://www.ehow.com/how_5014706_reprogram-mercedes-r
    emote.html

    J.

  • 29. Data: 2012-09-04 22:59:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Sep 2012, Artur Maśląg wrote:

> [...]
    > więc można to pominąć w dywagacjach. Powtarzanie "odebranego" sygnału
    > też nic nie da, ponieważ ma on swój czas "ważności" i powtórne użycie

    Jeszcze nam wyjaśnij, w jaki sposób skutecznie wyłączony klucz
    (po jednej lub drugiej stronie) mierzy czas i będzie jasność.
    Problem w tym, że jeśli klucz i odbiornik muszą mieć swoje zasilanie
    awaryjne (nawet mierzone w mikroamperach, bo zegar CMOS o poborze
    poniżej mikroampera to nie problem), to jeśli *ono* zawiedzie,
    problem powraca.
    Czas możesz odzyskać z GPSa.
    Ale skoro polemizujesz z pytaniem czy coś trzeba pamiętać,
    to mamy problem - ustalenie co zrobić, jeśli "termin ważności"
    wziął i minął.

    Przy wymogu istnienia "czasu ważności" wszelkie rozważania o tym,
    że *nic* nie trzeba pamiętać, niestety biorą w łeb.
    Czy Ty masz ma myśli czasowo zależną tablicę danych, np. wartości
    losowych, zapisanych po obu stronach lub coś w tym stylu?
    (plus pytanie skąd obie strony biorą *wiarygodny* czas, aby
    wykluczyć użycie "starego" kodu, GPS w kluczu nie przejdzie,
    a oszukanie klucza da wynik jak poprzednio - pytamy go jaki
    klucz będzie ważny za dwa dni :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2012-09-04 23:01:39
    Od: <1...@2...invalid>

    J.F. w <news:cp9ooz2bju2m$.15nb67fgfm59i$.dlg@40tude.net>:

    > No wlasnie ... producenci samochodow mieli jakis uraz do pamieci
    > nieulotnych. I po odlaczeniu zasialania nie wiadomo co sie straci a co nie.
    > Radio, wyuczone poprawki w ecu, alarm ..

    Tak to nawet w syrence nie było i radio działało pomimo, że 4 miesiące
    skarpeta bez aku przestała, owszem polonez się musiał mapowania nauczyć, ale
    juz ta Twoja znienawidzona Nubira nie, a i radio działało. OK, zegarek trza
    było ustawić bo RDS nie miało

    > To chyba dosc nowe auto, wiec moze niechec im juz przeszla.

    Dośc nowe z lat 90 wieku poprzedniego...

    > Tu masz przyklad
    > http://www.ehow.com/how_5014706_reprogram-mercedes-r
    emote.html

    Ale tu nie ma słowa o potrzebie ciągłego zasilania centrali/pilota...

    --
    'Tom N'