  • 1. Data: 2012-09-04 12:21:48
    Temat: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Hej,

    nie, głupkiem nie jestem i wiem, że do tego służy klamka ;-).
    Sprawa wygląda tak ło: kobita wróciła właśnie po dłuższej nieobecności
    (4 tygodnie) i chce startować do pracy. Pilot nie otwiera drzwi, drugi
    też nie. OK, wyciągnęliśmy klucz "analogowy" i... tyż nie idzie. Obrócić
    klucz się da, ale zamek nie otwiera. Czy ktoś z szanownych grupowiczów
    się zna na tym wynalazku, bo tak na szybko się otworzyć nie udało?
    Dalszy ciąg otwierania po pracy, ale fajnie by było się dowiedzieć do i
    jak. Śrubokrętem jakoś nie chcę dłubać.

    Waldek

  • 2. Data: 2012-09-04 12:31:27
    Temat: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 04.09.2012 12:21, Waldemar Krzok pisze:
> [...]
    > się zna na tym wynalazku, bo tak na szybko się otworzyć nie udało?
    > Dalszy ciąg otwierania po pracy, ale fajnie by było się dowiedzieć do i

    Może prądu brakło?
    Ale że "analogowym" nie idzie... Może ten "analogowy" przekręca ino
    jakiś cypelek, jakiś pstryczek elektryczek a zamek już iście cyfrowy i
    bez prądu nie pójdzie..

    Możesz spróbować podpiąć się z prostownikiem pod kabel co jest na
    rozruszniku albo alternatorze, on jest bezpośrednio do akumulatora
    podpięty i tym samym zasilisz instalacje aby otworzyć samochód. Ale nie
    wiem jak to w meśku wygląda z dostępem do tych kabli, trza się pod auto
    położyć.

  • 3. Data: 2012-09-04 12:42:42
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Waldemar Krzok nabazgrał(a):

    > też nie. OK, wyciągnęliśmy klucz "analogowy" i... tyż nie idzie. Obrócić
    > klucz się da, ale zamek nie otwiera. Czy ktoś z szanownych grupowiczów

    Zobacz czy od bagażnika się nie da.

  • 4. Data: 2012-09-04 13:12:52
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:aam32tF8h5U1@mid.uni-berlin.de...
> [...]
    >
    > Waldek
    > --
    > My jsme Borgové. Sklopte ątíty a vzdejte se. Odpor je marný.

    1. brakło prądu i jednocześnie
    2. zardzewiał mechanizm zamka tradycyjnego.

    napsikaj WD40 do zamka i próbuj uruchomić kluczem "analogowym"
    potem naładuj lub wymień jesli to będzie konieczne akumulator

    pzdr
    ph

  • 5. Data: 2012-09-04 13:14:02
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "PH" <P...@p...news> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > napsikaj WD40 do zamka i próbuj uruchomić kluczem "analogowym"
    > potem naładuj lub wymień jesli to będzie konieczne akumulator

    a na przyszłość raz do roku otwórz tradycyjnie otówrz auto.
    pzdr
    ph

  • 6. Data: 2012-09-04 13:14:23
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 04.09.2012 12:42, schrieb Chris:
    > Waldemar Krzok nabazgrał(a):

    > Zobacz czy od bagażnika się nie da.

    To będzie opcja, jak nic innego nie przyjdzie mi do głowy. Przeleźć
    przez bagażnik do samochodu i sprawdzić, czy akumulator szlag nie
    trafił. Ale żeby w takim przypadku wogóle nie dało się wejść do
    samochodu, to chyba paranoja.
    Niestety rano nie było czasu się bawić, więc zawiozłem po drodze TŻ do
    jej roboty, a główkować będziemy wieczorem.

    Waldek

  • 7. Data: 2012-09-04 13:30:13
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Tue, 4 Sep 2012 13:12:52 +0200, PH napisał(a):

> [...]
    >
    > napsikaj WD40 do zamka i próbuj uruchomić kluczem "analogowym"
    > potem naładuj lub wymień jesli to będzie konieczne akumulator

    Klucz się przekręca więc WD40 raczej tutaj nic nie pomoże.

    Aby skorzystać z kluczyka w pilocie w sytuacji np. rozładowania baterii
    należy:
    1. Przekręcić kluczyk w zamku w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek
    zegara i przytrzymać go w tym położeniu (tak właśnie u mnie było - 90 st. w
    lewo i dlatego kluczyk nie kręci się w obie strony).
    2. Pociągnąć energicznie za klamkę do oporu. Blokada w drzwiach wysunie się
    do góry. Drzwi są odblokowane.
    3. Przekręcić kluczyk z powrotem w pierwotne położenie i wyjąć go.
    4. Pociągnąć jeszcze raz za klamkę.
    UWAGA: Otwarcie drzwi po odblokowaniu pojazdu kluczykiem awaryjnym powoduje
    uaktywnienie alarmu
    Aby wyłączyć alarm należy:
    - nacisnąć przycisk "otwartej kłodki" na pilocie (jeśli bateria kaput to
    jest jasne, że ta opcja nie wchodzi w grę)
    albo
    - przekręcić kluczyk w stacyjce w położenie 2.

  • 8. Data: 2012-09-04 13:33:19
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 04 Sep 2012 13:14:23 +0200, Waldemar Krzok napisał(a):

    > Ale żeby w takim przypadku wogóle nie dało się wejść do
    > samochodu, to chyba paranoja.

    Witaj w świecie nowoczesnej motoryzacji...

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 9. Data: 2012-09-04 13:51:17
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    OK, dzięki, popróbujemy.

    Waldek

  • 10. Data: 2012-09-04 13:52:49
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Waldemar Krzok wrote:
> [...]
    > się zna na tym wynalazku, bo tak na szybko się otworzyć nie udało?
    > Dalszy ciąg otwierania po pracy, ale fajnie by było się dowiedzieć do i

    Cosik na prónd wygląda. Albo da się wejść jakoś przez bagażnik, albo znaleźć
    miejsce gdzie można by się z zasilaniem 12V podłączyć (w niektórych markach to
    się ponoć przez rozkręcony reflektor daje podłączyć). Najlepiej na jakimś forum
    meśkowym spytaj najprędzej dostaniesz info jak rzecz ugryźć.

    Jak się nie uda albo nie masz ochoty się babrać (podejście z zasilaniem może
    wymagać np. włażenia pod samochód) można też wezwać fachowca od otwierania drzwi
    (nie masz przypadkiem ubezpieczenia assistance? Byłoby w cenie)

    pzdr
    \SK