  • 11. Data: 2013-05-07 21:14:03
    Temat: Re: Memory Stick + mikrokontroler
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 07 May 2013 17:09:07 +0200, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    >A co to za standard dla 4GB nie będący SDHC? Przecież wszystko co na
    >rynku jest dostępne i jest większe od 2GB to sdhc.

    Ponoc nie wszystko. Karty SD 4GB byly - nie wszytkie urzadzenia
    obsluguja SDHC, a widac niektorzy chcieli miec wiecej.

    Co nawiasem mowiac generuje kolejny problem z kompatybilnoscia w
    przypadku FAT16, bo wymaga obslugi klastrow 64KB.

    J.

  • 12. Data: 2013-05-07 21:28:23
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Co nawiasem mowiac generuje kolejny problem z kompatybilnoscia w przypadku
    > FAT16, bo wymaga obslugi klastrow 64KB.

    Testowałem od MS-DOS 5.0, aż po Jądro DOSowe WMe, wszystkie umieją obsłużyć
    64k, ino z nich nie wystartują. Posunąłem się do tego,że tytułem próby,
    startowałem na 32k jądro (z dyskietki, tercet IO.SYS, MSDOS.SYS i
    COMMAND.COM, wersja oczywiście, musiała być zgodna, wystarczyło zrobić
    odpowiedni autoexec i już samo szło) i z niego komendą WIN z katalogu
    systemowego leżące całkowicie na partycji z 64k blokami Windows 98SE. To
    czemu inne miały by nie potrafić?
    Inna sprawa, że rzeczywiście, narzędzia wind nie-NT głupieją mając zadziałać
    na dysku..., ale sam system śmiga, aż miło. Poczta (MSOE), WWW,
    komunikatory, nawet nie zauważają, że coś jest nie tak.
    Hm... to może jednak bezpieczniej nie kombinować? :))
    P,NMSP... :))

  • 13. Data: 2013-05-08 00:02:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anerys" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >komendą WIN z katalogu systemowego leżące całkowicie na partycji z
    >64k blokami Windows 98SE. To czemu inne miały by nie potrafić?

    A telefony, nawigacje, fotoaparaty, mp3ki - tez testowales ?

    J.

  • 14. Data: 2013-05-08 02:16:10
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    news:518979e7$0$1229>>64k blokami Windows 98SE. To czemu inne miały by nie
    potrafić?

    > A telefony, nawigacje, fotoaparaty, mp3ki - tez testowales ?

    Spróbuję ze swoim MP3-grajkiem i telefoniakiem Sferii. Jeśli nie postawią
    się na sztorc, jak Nokia 5510 - ta, jeśli coś narzeźbi się w jej 64MB
    ramdysku w MBR, resetuje łączność z komputerem i czyści system plików do
    fabrycznego. Ale już nie mam tej Nokii, więc jej nie sprawdzę, z pozostałymi
    pobawię się za dnia, a jak jeszcze innym załaduję jakąś pamiątkę - to i
    tamte sprawdzę. MP3 grajek chyba dal sobie NTFS-a włożyć, tylko wtedy nie
    dostępował zaszczytu rozpoznania leżących tam plików, ale komputer tak;
    sprawdzę rano, co obiecałem. Fociaka też mam 1GB karta, ale ten na razie ma
    jeszcze pakowane foty, jak docykam do pełna (19 brakuje), to i jego
    sprawdzę. Z innego fociaka posiałem kartę, pozostałych 2 zabytków (stare
    syfry jeszcze na kartę CF 256MB) nie mam na razie jak zasilić.

  • 15. Data: 2013-05-08 10:12:52
    Od: shg <s...@g...com>

    On Tuesday, May 7, 2013 7:29:34 PM UTC+2, Marek wrote:
    > Natomiast muszę
    > przyznać, że zaciekawiles mnie informacją, że natrafiłeś na "otwartą"
    > implementację sdio. Tylko pytanie czy właściwie warto, jak dotąd
    > szybkość po spi wystarczala mi w zupełności...

    Już od paru lat jest dostępna "uproszczona" specyfikacja, wystarczająca do
    implementacji normalnej komunikacji po SDIO (kiedyś opisane było tylko SPI).
    Płaci się za używanie logo, produkcję kart, dostaje się pełną specyfikację z
    pierdołami typu DRM (spotkał ktoś kiedyś takie cudo?) i parę innych dupereli.
    Tu można zassać:
    https://www.sdcard.org/downloads/pls/

    Co do tego czy warto, to oczywiście zależy ile danych chcesz przerzucać, jeżeli
    jakieś proste pomiary po kilkadziesiąt - kilkaset kB, to można na SPI, ale z drugiej
    strony, jeżeli uC ma sprzętowy interfejs, to o ile dobrze kojarzę, obsługa karty w
    ten sposób jest nawet prostsza niż po SPI. Zaglądałem kiedyś do tych źródeł z ST, ale
    na razie nie miałem potrzeby użyć.