  • 41. Data: 2010-10-17 00:05:37
    Temat: Re: Mandat za parkowanie, czy słuszny?
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-10-16 23:51, Przemek V pisze:

    > Z zastrzeżeniem jak Tom N napisał powyżej. Jeśli ta strefa zaczyna się na
    > Grunwaldzkiej przy De Gaulle'a i tam jest znak to dupa blada. A nie wierzę,
    > że na Grunwaldzkiej nie postawili.

    Jeżeli stoi znak przy ulicy De Gaulle'a, to nie może on obowiązywać na
    wszystkich ulicach gdańska. A ja stałem na Jaśkowej a nie na De
    Gaulle'a. W takim razie gdyby sobie taki znak obejmował wszystkie inne
    boczne uliczki, to musiałbym jadąc z Gdańska, pojechać do Sopotu, żeby
    się wrócić i zaparkować... Bez sensu, nie sądzisz? Próbujecie coś
    przekombinować. Strefa ma być jasno i czytelnie oznakowana, a nie 2
    kilometry dalej jakiś znak na jakiejś innej zupełnie ulicy...

  • 42. Data: 2010-10-17 00:07:08
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 16 Oct 2010 23:02:27 +0200, Filip KK napisał(a):

    > Wjeżdżam z Grunwaldzkiej między mc donaldem a manhattanem i skręcam w
    > lewo w partyzantów i dojeżdżam do Jaśkowej, żeby tam stanąć. Nie ma
    > nigdzie znaku informującego, że wjeżdżam do strefy płatnego parkowania.

    Bo już dawno w niej jesteś! Sprawdzę w poniedziałek jadąc do fabryki, ale
    powinien być na Grunaldzkiej gdzieś między de Gaulla, a Partyzantów, bo
    gdzieś tam zaczyna się strefa. Gdybyś jechał od Gdańska, to znak początku
    strefy jest albo przy Miszewskiego, albo przy Waryńskiego.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 43. Data: 2010-10-17 00:16:23
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-10-17 00:05, Przemek V pisze:

    > Bo to jest STREFA a te ulice to jej granica zewnętrzna.
    >
    > Tak jak masz znaki obszaru zabudowanego na wszystkich wjazdach do miasta i
    > nie powtarza się ich na każdym skrzyżowaniu.

    Jesteś w stanie mi udowodnić, że stałem w strefie?

  • 44. Data: 2010-10-17 00:19:21
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-10-17 00:07, P.B. pisze:

> [...]
    > gdzieś tam zaczyna się strefa. Gdybyś jechał od Gdańska, to znak początku
    > strefy jest albo przy Miszewskiego, albo przy Waryńskiego.

    Jeżeli jestem w strefie, to chce wiedzieć gdzie są te miejsca
    parkingowe... Bo w tym przypadku nie wiem gdzie się owe znajdują...
    Swoją drogą nie jestem pewien, czy zostawiłem 11 metrów do przejścia dla
    pieszych na skrzyżowaniu.

  • 45. Data: 2010-10-17 00:29:12
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-10-16 23:59, P.B. pisze:

    > Nie widziałeś parkometru z odległości 40 metrów? Ślepy jesteś?

    Tzn. jak miałem widzieć parkometr, skoro był za moimi plecami, a jak
    jadę to nie patrzę na wszystkie trawniki?

    Sam parkometr też nie świadczy o tym, że mam w nim opłacać postój,
    według kodeksu drogowego muszą być wyznaczone linie postojowe albo muszą
    być znaki odkąd dokąd jest strefa.

    > Znak, że wjeżdżasz do strefy był na jej granicy.

    Na jej granicy? Chyba coś Tobie wcięło, bo nie wiem na czego jej granicy
    zaczyna się strefa.

    > Poczytaj gdzie parkowanie
    > jest płatne i spróbuj znaleźć wjazd bez znaku:
    > http://www.wybrzeze24.pl/gazeta-gdanska-aktualnosci/
    we-wrzeszczu-wiecej-parkometrow
    > Dla pewności możesz sprawdzić, czy na Jaśkowej Dolinie w okolicach Batorego
    > jest znak, że wjeżdżasz do strefy płatnego parkowania.

    Nie wjeżdżałem od strony Batorego, tylko od strony Grunwaldzkiej. Mogłem
    też wjeżdżać od strony Henryka Sienkiewicza albo Jana Matejki (ale tam
    nie wiem czy stoją znaki, sprawdzę w pon.)

  • 46. Data: 2010-10-17 00:35:14
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli stoi znak przy ulicy De Gaulle'a, to nie może on obowiązywać na
    > wszystkich ulicach gdańska.

    Obowiązuje aż zobaczysz znak odwołujący - taki jak na tym 5.jpg zdjęciu.
    Booosz, przecież to jest najprostsza koncepcja pod słońcem...

  • 47. Data: 2010-10-17 00:37:02
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Filip KK w <news:i9d71p$6r8$1@news.task.gda.pl>:

    > Czemu?

    > Dlaczego?

    No tak, zapomniałem, że Ty znasz przepisy, pewnie jeszcze na wyrywki... To
    może doucz maluczkich, które to znaki są odwoływane przez skrzyżowanie --
    D-1, D-42... I które jeszcze?

    > Co mam udowodnić? Że wjechałem stamtąd? Czy, że nie ma znaków?

    Tak, że tam nie ma znaków -- tak jak Przemek napisał -- filmuj.

    > Sprawdzę w poniedziałek jeszcze raz od strony, z której wjechałem.

    > Nie ma tu jaśkowej doliny, więc?

    To było w 2000, a z Twojego opisu wynika, że jechałeś Grunwaldzką od De
    Gaulle'a w stronę Dmowskiego, z mapy i Twoich zdjęć wynika, że Jaśkowa
    Dolina jest którąś z kolejnych prostopadłych do Grunwaldzkiej

    > Te ulice są dużo dalej od jaśkowej, nie wiem czemu nawiązujesz do tych ulic.

    Ponieważ od 2000 roku strefa pomiędzy tymi ulicami istnieje, a musiałes nimi
    jechać, żeby dojechać do Jaśkowej -- przynajmniej tak rozmumiem to co
    napisałes i to co widze w google

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 48. Data: 2010-10-17 00:55:26
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Filip KK w <news:i9d8bn$987$2@news.task.gda.pl>:

    > Jesteś w stanie mi udowodnić, że stałem w strefie?

    Pomyliło Ci się, to Ty będziesz musiał udowodnić, że nie stałes w strefie --
    a mnie wychodzi, że wjechałeś w tę strefę ulicą Dmowskiego (pomiędzy
    manhatanem a mcdonaldem) a Dmowskiego było w strefie od 2000 roku -- mogło
    nie być znaków na Grunwaldzkiej, ktoś mógł ukraść znak na Dmowskiego, ale
    IMO trochę głupio sie tłumaczyć, że przez 10 lat nie widziałeś tam tego
    znaku ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 49. Data: 2010-10-17 01:03:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Filip KK w <news:i9d8h8$987$3@news.task.gda.pl>:

    > Jeżeli jestem w strefie, to chce wiedzieć gdzie są te miejsca
    > parkingowe...

    To nie jest strefa płatnych miejsc parkingowych, tylko strefa płatnego
    parkowania -- niezależnie gdzie staniesz masz wnieść opłatę.

    > Bo w tym przypadku nie wiem gdzie się owe znajdują...
    > Swoją drogą nie jestem pewien, czy zostawiłem 11 metrów do przejścia dla
    > pieszych na skrzyżowaniu.

    11?

    Jeśli naruszyłeś inne przepisy dotyczące zatrzymania i postoju, to mogłes
    oprócz opłaty dodatkowej od "zieleni", znaleźć kwitek od SM albo Policji --
    całkiem niezależnie ;P

    Czyli gdybyś parkował zbyt blisko przejścia, to jedna kara za parkowanie bez
    opłaty w parkometrze, druga za odległość od przejścia -- ta pierwsza to
    opłata dodatkowa się nazywa, ta druga to grzywna (powszechnie nazywana
    mandatem)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 50. Data: 2010-10-17 09:06:53
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-10-16 23:07:48 +0200, Filip KK <n...@n...pl> said:

    > Nie lubię gdy ktoś czyta między moimi wierszami.

    A ja nie lubię innych rzeczy, ale tak sam jak twoje nielubienie nie
    mają związku z tą sprawą.
    Napisałeś, że nie zauważyłeś parkomatu - to sugeruje, że

    - on tam był
    - że powinieneś zapłacić
    - że mandat dostałeś słusznie.

    Ale podkreślam raz jeszcze: to tylko wniosek z tego, co napisałeś.

    > Przeczytaj dokładnie co wyciąłeś z mojego pierwszego posta:
    >
    > (...) Nic dziwnego dla mnie by było, gdybym faktycznie stanął w
    > miejscu, które byłoby oznakowane jako "parking", lecz niestety ani
    > żadnego znaku nie było, że jest to strefa płatnego parkowania ani też
    > nie było wyznaczonych miejsc postojowych.(...)

    To nie ma znaczenia, bo napisałeś, że nie zauważyłeś parkomatu - czyli
    tam trzeba było płacić.

    > Pozdrawiam i nie bij piany, bo bez sensu.

    Odnoszę wrażenie, że gdybyś spokojnie przeczytał co napisałeś (może
    ktoś, komu ufasz? matka? nauczyciel?), to zauważyłbyś (sic!), że
    niezauważyłeś parkomatu.
    ;>

    --
    Bydlę