  • 1. Data: 2010-10-16 00:45:12
    Temat: Mandat za parkowanie, czy słuszny?
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    Witam, otrzymałem mandat od zieleni za parkowanie w miejscu, w którym
    rzekomo powinienem wnieść opłatę w parkometrze. Nic dziwnego dla mnie by
    było, gdybym faktycznie stanął w miejscu, które byłoby oznakowane jako
    "parking", lecz niestety ani żadnego znaku nie było, że jest to strefa
    płatnego parkowania ani też nie było wyznaczonych miejsc postojowych.
    Zawsze wnoszę opłatę w parkometrach, zwłaszcza w Gdańsku bo tutaj
    straszaki sobie lubią chodzić i wlepiać wezwania do zapłaty. Niestety
    nie zauważyłem, że na trawniku stoi sobie parkometr i też nie wiem odkąd
    ani dokąd istnieje ta niewidzialna strefa. Czy taki mandat został
    wystawiony słusznie?

    Miejsce: Manhattan Wrzeszcz.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-10-16 01:05:43
    Temat: Re: Mandat za parkowanie, czy słuszny?
    Od: "Tomek" <W...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Filip KK" napisał
> [...]
    > zauważyłem, że na trawniku stoi sobie parkometr i też nie wiem odkąd ani
    > dokąd istnieje ta niewidzialna strefa. Czy taki mandat został wystawiony

    jakaś uchwała / mapka / spis ulic objętych strefą jest zapewne gdzies na
    stronie zarządcy terenu
    nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności

  • 3. Data: 2010-10-16 01:21:42
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-10-16 01:05, Tomek pisze:

    > jakaś uchwała / mapka / spis ulic objętych strefą jest zapewne gdzies na
    > stronie zarządcy terenu
    > nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności

    Jeśli udzieliłeś takiej odpowiedzi uzasadnij proszę, że nie znam prawa
    przepisów ruchu drogowego. Bo na pewno nikt nie sprawdza codziennie
    przed parkowaniem uchwał/mapek/spisów ulic objętych strefą.

  • 4. Data: 2010-10-16 06:20:27
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2010-10-16 01:05, Tomek pisze:
    > jakaś uchwała / mapka / spis ulic objętych strefą

    Jeśli nie była wystawiona publicznie tam, gdzie powinna obowiązywać, nie
    trzeba jej stosować.
    Oznakowanie powinno być czytelne, niewidoczne znaki nie obowiązują.
    P.

  • 5. Data: 2010-10-16 10:19:58
    Od: amos <g...@g...com>

    On 16 Paź, 01:21, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    > Jeśli udzieliłeś takiej odpowiedzi uzasadnij proszę, że nie znam prawa
    > przepisów ruchu drogowego.

    A gdzie Tomek pisal cos o przepisach ruchu drogowego?

    Strefy platnego parkowania ustalane sa przez Rady Miasta. Jesli
    uwazasz, ze mandat jest niezasadny - odwolaj sie.
    --
    amos

  • 6. Data: 2010-10-16 11:49:59
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-10-16 10:19, amos pisze:

    > A gdzie Tomek pisal cos o przepisach ruchu drogowego?

    A kodeks to nie prawo?

    > Strefy platnego parkowania ustalane sa przez Rady Miasta. Jesli
    > uwazasz, ze mandat jest niezasadny - odwolaj sie.

    Nie zamierzam zapłacić za coś, czego nie zrobiłem. Ja zaparkowałem na
    chodniku, a nie w strefie płatnego parkowania. Nie wiem też czy chce mi
    się iść odwoływać od tego wezwania do zapłaty.

  • 7. Data: 2010-10-16 12:10:55
    Od: amos <g...@g...com>

    On 16 Paź, 11:49, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    > A kodeks to nie prawo?

    Tomek wyjasnil ci, ze strefa platnego parkowania jest uchwalana
    ustawa, ja dopisalem ze przez rade miasta, a ty go prosisz o
    uzasadnienie swojej nieznajomosci kodeksu drogowego. Przeczytaj
    ponownie 3x wlasny watek to moze zrozumiesz o czym sam piszesz i
    odpowiedzi na twoje pytania.

    > Nie zamierzam zapłacić za coś, czego nie zrobiłem.

    Nie chcesz - nie plac. Twoj problem.

    > Ja zaparkowałem na
    > chodniku, a nie w strefie płatnego parkowania. Nie wiem też czy chce mi
    > się iść odwoływać od tego wezwania do zapłaty.

    Wydawalo ci sie, ze jestes tak zajebiscie przebiegly, ze parkujac na
    chodniku wywiniesz sie od obowiazku uiszczenia oplaty za parkowanie?
    No niestety, tym razem glupole nie poznali sie na twoim geniuszu.
    Bardzo mi cie zal :(

    --
    amos

  • 8. Data: 2010-10-16 12:12:27
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 16 Oct 2010 06:20:27 +0200, Pan Piskorz napisał(a):

    > Oznakowanie powinno być czytelne, niewidoczne znaki nie obowiązują.

    Tu już wielokrotnie padały dowody na to, że jest inaczej.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2010-10-16 13:20:50
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-10-16 12:10, amos pisze:

    > Tomek wyjasnil ci, ze strefa platnego parkowania jest uchwalana
    > ustawa,

    Dodał, że nie znam przepisów prawa.

    > ja dopisalem ze przez rade miasta, a ty go prosisz o
    > uzasadnienie swojej nieznajomosci kodeksu drogowego.

    Tak, bo wiem co jest napisane w kodeksie na temat oznaczeń parkingów.

    > Przeczytaj
    > ponownie 3x wlasny watek to moze zrozumiesz o czym sam piszesz i
    > odpowiedzi na twoje pytania.

    Wzajemnie.

    > Nie chcesz - nie plac. Twoj problem.

    Owszem.

    > Wydawalo ci sie, ze jestes tak zajebiscie przebiegly, ze parkujac na
    > chodniku wywiniesz sie od obowiazku uiszczenia oplaty za parkowanie?

    A dlaczego miałbym płacić za parkowanie na chodniku? Jakie przepisy
    regulują to, że nie wolno parkować na chodniku bez uiszczenia opłaty?

    > No niestety, tym razem glupole nie poznali sie na twoim geniuszu.
    > Bardzo mi cie zal :(

    Och, jakiś Ty głupi.

    > --
    > amos

    Masz błąd, brakuje spacji.

  • 10. Data: 2010-10-16 13:21:48
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-10-16 12:12, Borys Pogoreło pisze:

    > Tu już wielokrotnie padały dowody na to, że jest inaczej.

    Że jak stoi parkometr, to dotyczy on całej ulicy? Czyli jak chcę
    zaparkować koło Manhattanu, to muszę jechać na Morenę, żeby sprawdzić
    czy nie ma gdzieś na końcu ulicy jakiegoś znaku informującego o strefie
    płatnego parkowania?