  • 41. Data: 2009-12-10 12:21:48
    Temat: Re: Mam pytanie o przysz?o?c radia naziemnego
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-10 10:35:32 +0100, Jacek Maciejewski <j...@o...pl> said:

    > To już lepiej dopłacić nieco i zapewniać po prostu internet, a emisję
    > programów prowadzić wyłącznie przez niego. Oczywiscie, ma to sens tylko
    > przy całkowitym pokryciu darmowym netem obszaru kraju.
    [...]
    > . IMO to najłatwiejszy, najszybszy, najtańszy i
    > najprzyjemniejszy :) sposób doganienia świata.

    I do kompletu benzyna po 0,99pln ;) i mieszkania po 100pln/m^2, i parę
    innych rzeczy ;))))

    --
    DJ

  • 42. Data: 2009-12-10 12:24:54
    Temat: Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-10 11:11:01 +0100, =?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_Soko=B3owski?=
    <j...@l...waw.pl> said:

    > Ale jaką *DLA MNIE* to może mieć wyższość nad kawałek plastiku,
    > o który nie muszę się troszczyć, że mi zamoknie na deszczu?

    albo się plastik złamie w tylnej kieszeni spodni? ;)

    --
    DJ

  • 43. Data: 2009-12-10 13:03:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Thursday, December 10, 2009, 11:11:01 AM, you wrote:

    > Co jest bardziej funkcjonalnego w tej takiej zielonej książeczce?
    > Ja rozumiem, że właściciel dowodu (PRL na przykład) robił sobie
    > tam różne notatki na mój temat, takie jak czy i kiedy dostałem
    > przydział na buty. To było bardzo funkcjonalne i bardzo praktyczne,
    > bo obywaltel nie mógł się głupio tłumaczyć albo czegoś wypierać.
    > Ale jaką *DLA MNIE* to może mieć wyższość nad kawałek plastiku,
    > o który nie muszę się troszczyć, że mi zamoknie na deszczu?

    Ano ma taką wyższość, że w razie zmiany niektórych danych nie trzeba
    od razu wymieniać dowodu osobistego. Co jest czynnością upierdliwą,
    czasochłonną i kosztowną.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 44. Data: 2009-12-10 14:11:08
    Temat: [OT] Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego
    Od: Artur Stachura <m...@w...pl>

    On Thu, 10 Dec 2009 10:11:01 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

> [...]
    > Ale jaką *DLA MNIE* to może mieć wyższość nad kawałek plastiku,
    > o który nie muszę się troszczyć, że mi zamoknie na deszczu?

    Ja np. w starym dowodzie miałem wpisaną grupę krwi. Na szczęście nie
    przydało mi się to...

    A w dzisiejszych czasach władza robi notatki nt. obywateli w bazach
    danych - i z zapisów tam jeszcze trudniej się wyprzeć (dowód z
    niekorzystnym wpisem można było zgubić ;-))

    Artur Stachura

  • 45. Data: 2009-12-10 14:30:52
    Temat: Re: [OT] Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Artur Stachura napisał:

    > Ja np. w starym dowodzie miałem wpisaną grupę krwi. Na szczęście nie
    > przydało mi się to...

    W sytuacjach kiedy może się to przydać, nie ma gwarancji, że coś się
    z tego papieru będzie dało odczytać. Z tego powodu są teraz plastikowe
    identyfikatory grupy krwi. Z drugiej strony lekarze nigdy chętnie nie
    robili transfuzji na podstawie wpisu o niezbyt dokładnie ustalonym
    autorstwie. W takiej sytuacji robi się nowe badanie.

    > A w dzisiejszych czasach władza robi notatki nt. obywateli w bazach
    > danych - i z zapisów tam jeszcze trudniej się wyprzeć (dowód z
    > niekorzystnym wpisem można było zgubić ;-))

    I tak te najważniejsze (dla władzy) sprawy można gromadzić w teczkach
    z szarobrunatnego kartonu. Jak życie pokazuje, tego też łatwo nie da
    się wyprzeć.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2009-12-10 14:31:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan DJ napisał:

    > albo się plastik złamie w tylnej kieszeni spodni? ;)

    Nie wiem, nie próbowałem. Ale widziałem papiery noszone w tylnej
    kieszeni. Do tego ona też się nie nadaje.

    -- Jarek

    PS
    Dowód osobisty świetnie nadaje się do odszraniania szyb w samochodzie.
    Podobnie zresztą karta kredytowa.

  • 47. Data: 2009-12-10 14:38:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 10 Dec 2009 13:21:48 +0100, DJ napisał(a):

    > I do kompletu benzyna po 0,99pln ;) i mieszkania po 100pln/m^2, i parę
    > innych rzeczy ;))))

    Wszystko z czasem :)
    --
    Jacek

  • 48. Data: 2009-12-10 14:47:57
    Od: Artur Stachura <m...@w...pl>

    On Thu, 10 Dec 2009 14:30:52 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

> [...]
    > robili transfuzji na podstawie wpisu o niezbyt dokładnie ustalonym
    > autorstwie. W takiej sytuacji robi się nowe badanie.

    Ten wpis w dowodzie był na "urzędowej" pieczęci ZOZ i z podpisem
    lekarza - IMHO równie albo bardziej wiarygodny niż plastikowa
    bransoletka (nie widziałem takiej z bliska), choć na pewno nie tak
    trwały. Swoją drogą, nie można było przewidzieć na to miejsca w
    nowych dowodach...?

    > I tak te najważniejsze (dla władzy) sprawy można gromadzić w teczkach
    > z szarobrunatnego kartonu. Jak życie pokazuje, tego też łatwo nie da
    > się wyprzeć.

    Jeszcze trochę czasu... wejdzie biometria, wszczepiane chipy, i
    będziemy nosić swoje kartoteki ze sobą :-(

    Artur Stachura

  • 49. Data: 2009-12-10 15:04:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Artur Stachura napisał:

> [...]
    > lekarza - IMHO równie albo bardziej wiarygodny niż plastikowa
    > bransoletka (nie widziałem takiej z bliska), choć na pewno nie

    Zdecydowanie bardziej wiarygodny. Na podstawie bransoletki, a już
    zwłaszcza szpanerskiego napisu na drzwiach samochodu, jeszcze nikt
    nikomu krwi nie przetoczył. Te dzisiejsze urzędowe identyfikatory
    mają postać kolejnej karty, takiej jak dowód osobisty albo prawo
    jazdy. Też mają pieczęcie (lub odpowiedniki) i podpisy. Tylko że
    informacje na nich nie rozpływają się to na deszczu.

    > Swoją drogą, nie można było przewidzieć na to miejsca w nowych
    > dowodach...?

    Pewnie mogli, ale na szczęście tego nie zrobili. Z tego dokumentu
    należy eliminować tyle informacji, ile się tylko da. Teraz ma zniknąć
    adres zamieszkania (podobno już o tym dwóch przez pięć minut rozmawiało
    na cmentarzu). Najlepiej gdyby w ogóle zniknął *obowiązek* posiadania
    dowodu. Doświadczenie jednak potwierdza, że nawet jak obowiązku nie
    ma, to *ze względów praktycznych* warto coś takiego mieć.

    > Jeszcze trochę czasu... wejdzie biometria, wszczepiane chipy,
    > i będziemy nosić swoje kartoteki ze sobą :-(

    Kartoteki czy klucz do baz danych?

    --
    Jarek

  • 50. Data: 2009-12-10 15:32:57
    Od: Artur Stachura <m...@w...pl>

    On Thu, 10 Dec 2009 15:04:02 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Kartoteki czy klucz do baz danych?

    Przy odpowiednio rozwiniętej sieci umożliwiającej zdalny dostęp do
    danych różnica może się zacierać, tak jak teraz dla użytkownika
    komputera przestaje mieć znaczenie, czy zasób jest lokalny czy zdalny
    - ot, taka sama ikonka na pulpicie...

    Swoją drogą, w takim chipie mnóstwo bitów można by upchnąć...
    Jeśli byłaby do tego możliwość dopisywania danych przez stosowne
    organy (niekoniecznie za wiedzą i zgodą właściciela)... Brrr. Za dużo
    fantastyki czytam :-)

    Artur Stachura