  • 51. Data: 2009-12-10 15:51:35
    Temat: Re: [OT] Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Artur Stachura napisał:

    > Przy odpowiednio rozwiniętej sieci umożliwiającej zdalny dostęp do
    > danych różnica może się zacierać, tak jak teraz dla użytkownika
    > komputera przestaje mieć znaczenie, czy zasób jest lokalny czy zdalny
    > - ot, taka sama ikonka na pulpicie...

    Różnica jest zasadnicza -- po odcięciu od sieci ikonka na pulpicie
    łącząca ze zdalnym zasobem staje się garstką bitów bez znaczenia.
    Podobnie z zaczipowanm panem Zenkiem -- bez dostępu do baz nawet
    nie wiadomo, że to pan Zenek.

    > Swoją drogą, w takim chipie mnóstwo bitów można by upchnąć...
    > Jeśli byłaby do tego możliwość dopisywania danych przez stosowne
    > organy (niekoniecznie za wiedzą i zgodą właściciela)... Brrr.
    > Za dużo fantastyki czytam :-)

    Przecież organ zawsze może dopisać coś do swojej bazy danych. Albo
    nawet do szaroburej teczki coś włożyć. Pytanie czy pan Waldek,
    sąsiad z bloku pana Zenka może coś dopisac przez ściane tak, by
    nikt niczego nie zauważył.

    -- Jarek

    PS
    Chipy w naszych nowych paszportach są hakowalne. Jak się zna datę
    urodzenia (wydrukowaną w paszporcie) to można z kilku metrów odczytać
    resztę danych zapisanych w chipie.

  • 52. Data: 2009-12-10 15:56:39
    Temat: Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-10 15:31:48 +0100, =?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_Soko=B3owski?=
    <j...@l...waw.pl> said:

    > PS
    > Dowód osobisty świetnie nadaje się do odszraniania szyb w samochodzie.
    > Podobnie zresztą karta kredytowa.

    Nie próbowałem... ale floppy 3.5" owszem

    --
    DJ

  • 53. Data: 2009-12-10 15:58:18
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-10 15:47:57 +0100, Artur Stachura <m...@w...pl> said:

    > Ten wpis w dowodzie był na "urzędowej" pieczęci ZOZ i z podpisem
    > lekarza - IMHO równie albo bardziej wiarygodny niż plastikowa
    > bransoletka (nie widziałem takiej z bliska), choć na pewno nie tak
    > trwały. Swoją drogą, nie można było przewidzieć na to miejsca w
    > nowych dowodach...?

    Na pieczęć ZOZ i lekarza? ;)

    --
    DJ

  • 54. Data: 2009-12-10 16:04:42
    Od: Artur Stachura <m...@w...pl>

    On Thu, 10 Dec 2009 16:58:18 +0100, DJ <j...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Na pieczęć ZOZ i lekarza? ;)

    Podpis cyfrowy :-)

  • 55. Data: 2009-12-10 16:06:39
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-10 16:51:35 +0100, =?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_Soko=B3owski?=

    No i pewnie są nieodporne na EMP.

    --
    DJ

  • 56. Data: 2009-12-10 16:06:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan DJ napisał:

    > Nie próbowałem... ale floppy 3.5" owszem

    Jednak dyskietka w trakcie Operacji Szron może utracić swoje podstawowe
    własności użytkowe, a kartę (również chipową) można używać dalej.

    --
    Jarek

  • 57. Data: 2009-12-10 16:07:44
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-10 17:04:42 +0100, Artur Stachura <m...@w...pl> said:

    > Podpis cyfrowy :-)

    A widziałeś takowy w zoz i u lekarza? w naszym kraju....

    --
    DJ

  • 58. Data: 2009-12-10 16:15:40
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-10 17:06:53 +0100, =?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_Soko=B3owski?=
    <j...@l...waw.pl> said:

    > Jednak dyskietka w trakcie Operacji Szron może utracić swoje podstawowe
    > własności użytkowe,

    myślę że i tak je utraciła już kilka ładnych lat temu... ;)))

    > a kartę (również chipową) można używać dalej.

    Istnieje jednak spore prawdopodobieństwo jej mechanicznego
    sfragmenowania, przy operacji szron...

    Ale jeśli już jesteśmy przy alternatywnych zastosowaniach... Karty
    plastikowe są dosyć pomocne przy otwieraniu zatrzaskiwanych
    plastikowych obudów urządzeń elektronicznych, typu jakieś piloty,
    niektóre zasilacze, przy otwieraniu niektórych palmtopów, itp.
    Doskonałe są "carefour rodzy(i)nka", wciskane darmo.

    --
    DJ

  • 59. Data: 2009-12-10 16:23:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Artur Stachura napisał:

    > Podpis cyfrowy :-)

    Pieczątkę cyfrową też już wymyślili? My wciąż znajdujemy się w kręgu
    Wschodniej Kultury Pieczęci -- niektórym się wydaje, że bez odcisku
    tego kawałka gumy bumaga nie ma mocy urzędowej. W większości przypadków
    nie ma to żadnego oparcia w przepisach. Chyba żadna ustawa nie nakłada
    na firmy posługiwania się pieczątką. Znam przedsiębiorcę, który
    postanowił konsekwentnie posługiwać się wyłącznie podpisem. Zwykle
    w bankach i urzędach musiał długo tłumaczyć, aż machali ręką i kazali
    mu we wskazanym miejscu pisać "przedsiębiorstwo nie posługuje się
    pieczęcią firmową" albo coś podobnego. W końcu zamówił sobie pieczątke
    o treści "przedsiębiorstwo nie posługuje się pieczęcią firmową"
    i przbijał ją wszędzie gdzie mu kazali.

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2009-12-10 16:24:42
    Od: Artur Stachura <m...@w...pl>

    On Thu, 10 Dec 2009 15:51:35 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

> [...]
    > łącząca ze zdalnym zasobem staje się garstką bitów bez znaczenia.
    > Podobnie z zaczipowanm panem Zenkiem -- bez dostępu do baz nawet

    Zgadzam się. Dlatego napisałem "przy odpowiednio rozwiniętej sieci" -
    takiej, w której praktycznie nie występuje "brak zasięgu". Patrząc na
    rozwój technik bezprzewodowej transmisji danych, to chyba niedługo
    taki stan będzie osiągnięty...

> [...]
    > nawet do szaroburej teczki coś włożyć. Pytanie czy pan Waldek,
    > sąsiad z bloku pana Zenka może coś dopisac przez ściane tak, by

    Jeśli organ będzie mógł dopisać do chipa, to pan Waldek też. Kwestia
    kwalifikacji i/lub pieniędzy...

    O, ciekawe. Masz jakiś link?

    --
    Artur Stachura