    From: "Norbert" <x...@h...spam>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Mam Pentaxa K-x...
    Date: Fri, 30 Oct 2009 14:35:00 +0100

    Witam
    Mam aparat od kilku dni (w euro rtv agd za 2200 jeszcze w necie
    zamowilem,teraz juz drozej), ze standardowym kitem i jestem zaskoczony
    jakoscia. Wszystko super, cudne wysokie ISO, praktycznie bez szumow nawet na
    3200,wyzej staram sie nie uzywac,stabilizacja tez daje rade.
    Jest tylko jeden problem, szybkie zuzycie aku.O ile foce tak jak lustrzanka
    zostala do tego stworzona to jest ok. Ale czeste uzywanie lampy, live view,
    krecenie filmow... czeste potrafi wykonczyc w kilka min aparat. Moje
    sztandarowe Eneloopy 2000mAh ktore zawsze dawaly rade dosyc szybko padaja
    gdy uzywam wszystkich tych funkcji. Moge odczekac dzien, probuje odaplic
    aparat, kilka fotek i znow low battery. Wkladam do starego cyfraka i bateria
    full, wkladam do BC-700 doladowuje 500 mAh. tak samo identyczne Pentagramy
    Eternal 2000. W necie temat sie czesto pojawia. Nie wiem, potestuje z
    klasycznym NiMh teraz, mam jakies energizery 2500. Baterie litowe AA w
    komplecie ok, mozna na nich duzo zrobic bo ich jeszcze nie zmeczylem. Aku sa
    prawie nowe, ale juz kilkanascie cykli mialy. Punkt wylaczenia aparatu jest
    przy zbyt wysokim napieciu aku, przy zuzyciu tylko 25% ich pojemnosci...to
    juz troche za malo, gdyby chociaz 50% poszlo, stary cyfrak 2/3 zuzywal.
    Pokombinuje jeszcze i zobacze. Ktos mial podobny problem? Uzywajac go bez
    ekranu informacyjnego moge dlugo focic,w zasadzie w wizjerze wszystko
    podaje, ale czasem i tak cos trzeba przestawic w menu, obejrzec foty, ale
    najgorzej cykanie z lampa i live view, to dobija aku. Moze oczyscic
    styki,ale sa bez nalotow. Mam nadzieje ze jakis nowy firmware to ruszy,bo
    slabo jest. Co radzicie, nie sadze ze to jakas wada fabryczna. Mialem bardzo
    pradozernego kompakta, ale on wysiada przy zuzyciu pradu tego pentaxa, a
    mialo byc lepiej.
    Pozdrawiam
    Norbert