    From: "Norbert" <x...@h...spam>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Mam Pentaxa K-x...
    Date: Sun, 1 Nov 2009 18:10:23 +0100

    To chyba byl jednak falszywy alarm, naczytalem sie na forach i do tego u
    mnie bylo to samo, ale eneloopy przeszly kilka cykli w bc-700, widocznie
    byly zlezale, choc ladowarka podawala 2000mAh, pewnie opor wewnetrzny byl za
    duzy, teraz juz jest ok. Od przedwczoraj nacykalem 500 zdjec i kilka filmow.
    Zadnych serii, zawsze staralem sie przemyslec co robie, sporo ogladalem na
    wyswietlaczu co zrobilem, troche lampy, live view nieduzo. Pewnie styki sie
    tez troche przetarly. W kazdym razie juz jest ok, polecam tez zostawic na
    AUTO typ baterii, jak ustawie NiMh roznie to bywa.
    Dzisiaj podczepilem mojego heliosa (58mm 44M-6) od zenita, lezal od czasow
    komunii bo zenita malo uzywalem, stan jak z fabryki, przykreciklem przez
    adapter. Ostrzy super, potwierdzenie ostrosci tez dziala. Jestem w trybie
    Av, jest tylko taki problem, jak robie zdjecia przez wizjer to niedoswietla
    o -2.0 EV, wiec musze ustawic kompentacje +2.0 i wtedy jest ok. Jak robie
    przez live view to wtedy zdjecia sa dobrze doswietlone bez uzywania
    kompensacji. Co jest nie tak z pomiarem swiatla gdy uzywam ten obiektyw?
    Czytam dlugi watek na temat manualnych obiektywow na forum pentaxa, ale
    jeszcze sie nie dokopalem do tego. Niby da sie z tym zyc,ale ja chce zeby
    bylo dobrze bez kombinowania;) Inna sprawa to dokrecic ten obiektyw do
    oporu? Zwiera wtedy styki, ale jesli chodzi o ostrzenie to nieskonczonosc
    jest tuz przed koncem zakresu ostrzenia, moge nawet 'przeostrzyc',ale
    doslownie o milimetr obrotu.Musi byc wiec dokrecony do konca.
    Pozdrawiam
    Norbert