  • 1. Data: 2010-10-11 15:10:18
    Temat: Problem z anaglifami
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    Moze to moje subiektywne wrazenie ale anaglify wydaja mi sie nieco oszukanym
    3D.

    Z tego co widze to obiekty oddalone od widza nie posiadaja glebi, sa jakby
    plaskimi makietami ustawionymi "w polu".

    Jak to z tym jest?

    Polon

  • 2. Data: 2010-10-11 15:56:51
    Temat: Re: Problem z anaglifami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Polon" <P...@o...pl> napisał
    > Moze to moje subiektywne wrazenie ale anaglify wydaja mi sie
    > nieco oszukanym 3D.

    No wiesz - czysto teoretycznie rozwazajac to niestety jak
    najbardziej masz racje - ze zdjecia, szczegolnie kolorowego, nigdy
    dobry widoczek 3D nie wyjdzie. Dodatkowo te rozne okularki kiepskie
    sa.

    > Z tego co widze to obiekty oddalone od widza nie posiadaja glebi,
    > sa jakby plaskimi makietami ustawionymi "w polu".

    Moze kwestia szerokosci bazy - w koncu z wiekszej odleglosci
    roznice widokow dla obu oczu sa minimalne i tez ich nie zauwazamy
    :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-10-11 17:15:38
    Od: Kamel3D <k...@o...pl>

    W dniu 2010-10-11 17:10, Polon pisze:
    > Moze to moje subiektywne wrazenie ale anaglify wydaja mi sie nieco
    > oszukanym 3D.

    Z racji występowania filtrów - "kradną kolory" Ale przy dobrej jakości
    okularach efekt nie jest mocno uciążliwy

    > Z tego co widze to obiekty oddalone od widza nie posiadaja glebi, sa
    > jakby plaskimi makietami ustawionymi "w polu".

    A to akurat nie zależy od metody prezentacji (anaglif, stereo-para itd)

    Naturalne widzenie też tak działa i to zależy od naszego rozstawu oczu -
    im co dalsze, tym bardziej płaskie. Do tego na zdjęciach robionych z
    użyciem zooma i dodatkowo z większą bazą skraca się sztucznie
    perspektywę, a to tak działa, że można mieć na zdjęciu dużo planów, ale
    poszczególne będą płaskie, właśnie takie wklejki ustawione w polu, jak
    napisałeś.

    --
    Kamel |Pisząc do mnie|Galeria Stereoskopowa|Wejdź \
    http://www.kamel3d.com | zamień |Zdjęcia trójwymiarowe|zobacz \

  • 4. Data: 2010-10-11 17:30:32
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

> [...]
    >
    > Z tego co widze to obiekty oddalone od widza nie posiadaja glebi, sa jakby
    > plaskimi makietami ustawionymi "w polu".

    ale jakie to oszustwo, to przecież czysta prawda

  • 5. Data: 2010-10-11 17:34:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Polon pisze:
> [...]
    >
    > Z tego co widze to obiekty oddalone od widza nie posiadaja glebi, sa
    > jakby plaskimi makietami ustawionymi "w polu".

    Kilka problemów: jeden to taki, że praktycznie anaglify wypada
    produkować ze zdjęć monochromatycznych. Kolor i anaglif to zawsze
    mniejszy czy większy kłopot. Drugi problem to niedopasowane okulary z
    przesłuchami. Trzeci - brak koloru, dziki kolor czy w ogóle nietypowe
    warunki prezentacji obrazu sprawia, że mózg ''przygląda się'' rzeczom,
    które zwykle ignoruje i nagle zauważamy płaskość planów dalszych niż
    kilkadziesiąt metrów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl