  • 11. Data: 2010-10-04 08:15:19
    Temat: Re: MONDEO FULL WERSJA 1998 - ale Automat - czy do sprzedania sensownie?
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 03.10.2010 13:11, fReLuZ pisze:
    > Czy taki samochod do sprzedania za okolo 4000 PLN?
    >

    > http://allegro.pl/show_item.php?item=1251161423
    >

    > bo jakos sie z nim bujam i bujam.....
    >
    > handlarze daja 3000 PLN... i jak niektorzy mowia, ze musza zarobic
    > przynajmniej 2000
    >

    > opychac za te 3000, czy czekac na kupca poza handlarzem?

    Co prawda 3 lata temu, ale za to fiesta, rocznik - 91 poszła za 3000zł.
    Po prostu przykleiłem kartkę że sprzedam i nie wjechałem na noc do
    garażu, następnego dnia już były klient z gotówką.

  • 12. Data: 2010-10-04 08:52:21
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > http://jerzu.waw.pl/trash/transit_200000.jpg - tu też był
    > przestawiany?
    Nie wydaje mi się.
    Wszystkie są w linii prostej.
    S.

  • 13. Data: 2010-10-04 08:56:28
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Gdyż?
    Przy ciągłej jeździe luzy są kasowane zawsze w tą samą stronę.
    Jeżeli licznik był cofany luzy są kasowane w dół.
    Jeżeli pojazd przejedzie już parę kilometrów - luzy każdej cyfry są znów
    kasowane w górę.
    Powoduje to widoczne różnice na wskazaniach.
    Chodzi o to, że przy cofanym liczniku niektóre cyfry są lekko przesunięte w
    górę - inne w dół.
    Każdy, kto choć raz rozebrał i widział jak to jest zbudowane - nie powinien
    mieć wątpliwości.
    S.

  • 14. Data: 2010-10-04 08:58:32
    Od: BearBag <c...@g...com>

    On 3 Paź, 20:38, Sylwester Łazar <i...@a...pl> wrote:
    > W latach osiemdziesiątych stosowałem taką prostą metodę na sprawdzenie czy
    > licznik nie był cofany:
    > Jeżeli cyfry na liczniku (poza ostatnią) sa lekko przesunięte w górę i w dół
    > to przyjmowałem, że cofany.
    > To jest sztandarowy przykład:http://hmotoryzacji.sisco.pl/ford/42.jpg
    > W liczniku który kręcił w jedną stronę cyfry nie mają prawa
    > być nawet lekko poprzestawiane.

    Ogólnie w skrócie to bzdury piszesz.
    Cyfry mogą mieć odchyłki w każdą stronę, nawet pierwsza od lewej która
    najrzadziej zmienia położenie może mieć bardzo duże przesunięcie
    wzgledem pozostałych. Licznik najmniejsze odchyłki ma gdy wskazuje 555
    555 5. Wtedy mozna by żądać od niego żeby był idealnie równy, W innych
    przypadkach nie ma to sensu zbyt dużego, szczegolnie jak kreci sie od
    kilku i więcej lat. Czasem cyfra nie wskakuje do końca przy zmianie
    stanu, czasem gdy zbliża się już następne wskazanie cyfra pomału
    przesuwa się na następną pozycje. To nie jest licznik cyfrowy gdy
    wskazanie zmienia się automatycznie i niestopniowo.

  • 15. Data: 2010-10-04 09:00:38
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 4 Oct 2010 08:56:28 +0200, Sylwester Łazar napisał(a):

> [...]
    > górę - inne w dół.
    > Każdy, kto choć raz rozebrał i widział jak to jest zbudowane - nie powinien

    OK, dzięki za wyjaśnienie. Tak sobie pomyślałem analogicznie o liczniku
    w magnetofonie szpulowym, w którym cyferki były zdaje się jedne wyżej
    drugie niżej, no ale skojarzyłem że ten licznik się przecież kasowało
    przyciskiem :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 16. Data: 2010-10-04 09:18:01
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    >wzgledem pozostałych. Licznik najmniejsze odchyłki ma gdy wskazuje 555
    >555 5. Wtedy mozna by żądać od niego żeby był idealnie równy, W innych
    Dla mnie to liczą się fakty, a nie opinie.
    Powiedziałem, jak sprawdzałem i tyle.
    Są 2 grupy ludzi, jeżeli stają przed dylematem, czy licznik był cofany,
    bo ma przestawione cyfry - każda w inna stronę:
    1) tacy co kupuja ten wóz,
    2) tacy co go nie kupią.

    Każdy musi podjąć własną decyzję.
    Może się okazać, że licznik co prawda był cofany, ale tylko z 320 000 km na
    190 000 km,
    a silnik ok, bo był szlif wszystkich cylindrów, nowa głowica z wałkiem
    rozrządu
    i do tego przykręcona dynamometrem według właściwej kolejności przez
    pedanta.
    Wtedy nie ma co się przejmować cyferkami :-)
    S.

  • 17. Data: 2010-10-04 10:25:39
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "fReLuZ" <f...@i...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przynajmniej 2000
    >

    > opychac za te 3000, czy czekac na kupca poza handlarzem?

    Ojciec opylił niedawno Astrę 1 96 rok 1.4 ,golas kompletny (nawet bez
    wspomagania i centralnego) za 4200 zł