  • 21. Data: 2010-11-10 05:45:10
    Temat: Re: MIêdzyfazowe 230V ?
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Tornad napisa&sup3;:

    > Ale trzeba do tego wszystkiego dwa razy grubszego druta, bo elektronów
    > musi si&ecirc; dwa razy wi&ecirc;cej zmie&para;ci&aelig;. Praw fizyki pan nie
    zmienisz.

    No ciesze sie, ze cos zaczynasz kumac. Napisalem, ze druty doprowadzajace
    prad do mojego domu maja srednice okolo 1 cm czyli 10 mm. Przewody do suszarki
    o mocy 4 kW maja srednice po okolo 5 mm. Sadzisz, ze to jeszcze za malo? A
    moze za duzo i martwisz sie, ze nie grzeje Hameryki?

    > Macie tam w Hameryce jak&plusmn; spawark&ecirc;, ale tak&plusmn; na pr&plusmn;d, a
    nie gazow&plusmn;, &iquest;eby
    > sobie na &sup3;uk popatrze&aelig;? (Najlepiej przez okulary, takie bardzo ciemne.)
    No popacz pan, przez okulary, jakiego robisz z siebie nieuka. Mnie uczyli, ze
    spawa sie specjalnymi elektrodami. A Ty sugerujesz, ze bede spawal miedzia.
    Albo srebrem ze stycznikow? Idz do terminu, naucz sie fachu a potem krytykuj
    specjalistow.

    > No prosz&ecirc;, ca&sup3;kiem jak u nas.
    To tak jak z tramwajami w Wachocku; byly, ale do Warszawy je zabrali.
    Mlody gdy w Hameryce skretki produkowali to ty jeszcze boso za orkiestra
    ganiales.

    > Ale nadprzewodniki, to my robimy ca&sup3;kiem inaczej.
    >
    > Jarek

    Chyba w balona. Najpierw zrob kurs i zdaj na przewodnika a potem jak
    spowazniejesz i przestaniesz probowac wprowadzac powaznych ludzi w blad -
    pogadamy.
    Innymi slowy skoro jestes taki przemadrzaly to dlaczego ani slowem nie
    odpowiedziales Pytajnikowi? Cala swa pare puszczasz gwizdkiem i krytykujesz.
    My to, my tamto. Ale konkretnie to nic nie wiesz. Jak sam gdzies zaslyszales,
    praw fizyki nie zmienisz, one sa wszedzie jednakowe z tym, ze trzeba je
    najpierw doglebnie poznac.
    > --
    > Tere fere kuku, strzela baba z &sup3;uku.
    Gra polslowek. Pedzi glizda o kiju i chucha.

    Tornad

  • 22. Data: 2010-11-10 06:28:44
    Temat: Re: MI&ecirc;dzyfazowe 230V ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Tornad napisał:

> [...]
    > o mocy 4 kW maja srednice po okolo 5 mm. Sadzisz, ze to jeszcze za malo?

    Nie za mało, raczej za dużo.

    > A moze za duzo i martwisz sie, ze nie grzeje Hameryki?

    Nie martwię się. Stwierdzam, że dwa razy więcej i tyle.

> [...]
    > Albo srebrem ze stycznikow? Idz do terminu, naucz sie fachu a potem krytykuj

    Specjalistów od czego? Od "wywoływania łuku"? Oni wszyscy wywołują
    (celowo) przy napięciu "rzędu dziesiątek woltów", nie więcej.

    > To tak jak z tramwajami w Wachocku; byly, ale do Warszawy je zabrali.
    > Mlody gdy w Hameryce skretki produkowali to ty jeszcze boso za orkiestra
    > ganiales.

    A tak właściwie, to apropos czego to było. No dobra, w Ameryce poza
    skrętką jeszcze żarówkę wymyślili. I gramofon. I jeszcze parę rzeczy.

> [...]
    > pogadamy.
    > Innymi slowy skoro jestes taki przemadrzaly to dlaczego ani slowem nie

    Ktoś mnie o coś pytał? Gdzie? Kiedy?

> [...]
    > najpierw doglebnie poznac.
    > Gra polslowek. Pedzi glizda o kiju i chucha.

    Jarek

    --
    On tymczasem mówi -- Stany Zjednoczone
    To największe państwo z wszystkich świata państw

  • 23. Data: 2010-11-10 09:30:37
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 10.11.2010 07:28, schrieb Jarosław Sokołowski:

    > A tak właściwie, to apropos czego to było. No dobra, w Ameryce poza
    > skrętką jeszcze żarówkę wymyślili. I gramofon. I jeszcze parę rzeczy.

    ściślej: żarówki nie wymyślili, ale opatentowali. WWW też nie wymyślił
    Al Gore tylko Szwajcarzy ;-)

    Waldek

  • 24. Data: 2010-11-10 10:02:25
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > A tak właściwie, to apropos czego to było. No dobra, w Ameryce poza
    > skrętką jeszcze żarówkę wymyślili.

    Tak jak Ruscy wynaleźli rower. Żarówkę wynalazł Niemiec Godel.
    Udoskonalił i opatentował ją Anglik Swan. Edison opatentował ją rok
    później w USA i nie wiedzieć czemu jest uważany za twórcę żarówki w
    której jego jedynym oryginalnym odkryciem była gwintowana stopka zwana E27.

    MD

  • 25. Data: 2010-11-10 10:07:47
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-10 06:45, Tornad pisze:

> [...]
    > o mocy 4 kW maja srednice po okolo 5 mm. Sadzisz, ze to jeszcze za malo? A
    > moze za duzo i martwisz sie, ze nie grzeje Hameryki?

    No i pakują dużo więcej kilogramów miedzi żeby im się kable nie grzały.
    A o bezpieczeństwioe i tak nie decyduje rezystancja kabla, który
    zazwyczaj ma zachowaną ciągłość na swoim torze w ścianach i grubość
    dobraną do obciążenia, ale np złączki w wyłącznikach i gniazdkach skoro
    twierdzisz że te w puszkach są takie bezawaryjne.

    MD

  • 26. Data: 2010-11-10 10:12:31
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 10.11.2010 11:02, schrieb Mario:

> [...]
    > później w USA i nie wiedzieć czemu jest uważany za twórcę żarówki w
    > której jego jedynym oryginalnym odkryciem była gwintowana stopka zwana E27.

    Amerykanie mają E26, a właściwie 1 cal.

    Waldek

  • 27. Data: 2010-11-10 10:19:45
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-10 11:12, Waldemar Krzok pisze:

    > Amerykanie mają E26, a właściwie 1 cal.

    W każdym razie E w E27 czy E14 oznacza cokół Edisona podczas gdy Swan
    opatentował żarówkę z cokołem bagnetowym takim jak w samochodowych. Tak
    czy inaczej jakoś się dogadali i podzielili się rynkiem i zakresem
    działania patentów. Czemu daliśmy sobie powszechnie wmówić, że to Edison
    wymyślił żarówkę to nie rozumiem.

    Pozdrawiam
    MD

  • 28. Data: 2010-11-10 17:10:19
    Temat: Re: MIędzyfazowe 230V ?
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On pon, 08 lis 2010 23:53:30 in article news:<ib9v1a$4rp$1@inews.gazeta.pl>
    Wmak wrote:
    > Jeśli mostek jest 6-diodowy, włączony pomiędzy fazy to międzyfazowe max 230.
    > Jeśli mostek 4-diodowy to może jest włączony pomiędzy jedną z faz (z 3x400) a
    > zero - na tabliczce podane napięcie dla układu gwiazdy - takie, jak u nas.

    Z tym pojęciem takie jak u nas to bym polemizował ;)

    Ostatnio przeglądam się z podziwem fantazji konstruktorów, gdy na jednym
    przemysłowym obiekcie oprócz 230/400V są dodatkowo rozprowadzone sieci
    trójfazowe 100V i 500V oraz "siła" 6kV.

  • 29. Data: 2010-11-10 21:52:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Nov 2010 11:02:25 +0100, Mario wrote:

    >Tak jak Ruscy wynaleźli rower. Żarówkę wynalazł Niemiec Godel.

    Ruscy wynalezli tez zarowke, a konkretnie Lodygin :-)

    >Udoskonalił i opatentował ją Anglik Swan. Edison opatentował ją rok
    >później w USA i nie wiedzieć czemu jest uważany za twórcę żarówki w
    >której jego jedynym oryginalnym odkryciem była gwintowana stopka zwana E27.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Light_bulb

    Gobel/Goebela nie cenia tu wysoko.

    A Edison byc moze zrobil najlepsza zarowke swoich czasow.

    A swoja droga - nikt nie nie mial tablic fizycznych i nie zauwazyl
    tungstenu/wolframu ?

    J.

  • 30. Data: 2010-11-10 22:00:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Nov 2010 10:30:37 +0100, Waldemar Krzok wrote:
    >ściślej: żarówki nie wymyślili, ale opatentowali. WWW też nie wymyślił
    >Al Gore tylko Szwajcarzy ;-)

    Nie Szwajcarzy, tylko Anglik. Ewentualnie Anglik z Belgiem

    http://en.wikipedia.org/wiki/World_Wide_Web
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hypertext_Markup_Langua
    ge

    Amerykanie za to wymyslili Gophera i SGML.

    J.