  • 1. Data: 2011-11-09 20:17:55
    Temat: MAlutki ciągnik siodłowy; B+E jaki może być ciężar zestawu?
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Witam,

    Tak jak to jest z prawem jazdy B+E
    Znalazłem na otomoto taki mały ciągnik siodłowy bus o DMC 3,5 tony,
    czyli samochód, którym można jeździć z prawem jazdy kat. B
    Zakładając, że kierowca ma prawo jazdy B+E,
    Samochód waży powiedzmy 2,5 tony, to teraz;
    -jak dużą przyczepę może ciągnąć?
    -jaka może być maksymalna masa takiego zestawu?
    -czy masa przyczepy może być większa niż ciągnika?
    Teoretycznie według tego co znalazłem wygląda że masa całkowita może
    sięgać 7ton, ale tutaj pytanie, czy możliwa jest sytuacja, kiedy to
    ciągnik ważyłby 2,5 tony brutto, a przyczepa z ładunkiem aż 4,5 tony?
    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 2. Data: 2011-11-09 20:34:03
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sięgać 7ton, ale tutaj pytanie, czy możliwa jest sytuacja, kiedy to
    > ciągnik ważyłby 2,5 tony brutto, a przyczepa z ładunkiem aż 4,5 tony?

    pooglądaj to
    http://cita.pl/pic/BE.jpg

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 3. Data: 2011-11-09 20:56:07
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 09.11.2011 20:17, BAREK pisze:
    > Tak jak to jest z prawem jazdy B+E
    > Znalazłem na otomoto taki mały ciągnik siodłowy bus o DMC 3,5 tony,
    > czyli samochód, którym można jeździć z prawem jazdy kat. B

    Ale jest to traktor (pojazd wolnobieżny) czy samochód osobowy?

    > Zakładając, że kierowca ma prawo jazdy B+E,
    > Samochód waży powiedzmy 2,5 tony, to teraz;
    > -jak dużą przyczepę może ciągnąć?

    Zależy, co ma wpisane w papierach. Zależy, jak bardzo się go naładuje.
    Jak do 3.5 tony to teoretycznie może pociągnąć 3.5 tony o ile ma DMC
    przyczepy wpisane 3.5 tony.

    > -jaka może być maksymalna masa takiego zestawu?

    Bez danych w dowodzie nie wiadomo.

    > -czy masa przyczepy może być większa niż ciągnika?

    Jeśli ciągnik jest samochodem osobowym to nie może.

    > Teoretycznie według tego co znalazłem wygląda że masa całkowita może
    > sięgać 7ton, ale tutaj pytanie, czy możliwa jest sytuacja, kiedy to
    > ciągnik ważyłby 2,5 tony brutto, a przyczepa z ładunkiem aż 4,5 tony?

    Jeśli dobrze kojarzę z ciągnikiem rolniczym, który można ciągnąć z
    przyczepami na B+E (bo to efektywnie daje T), nie ma obwarowań
    tonażowych a jedynie liczba sztuk.

    S.

  • 4. Data: 2011-11-09 21:19:35
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    > Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > pooglądaj to
    > http://cita.pl/pic/BE.jpg

    Dzięki,
    TO w sumie jest proste i w miarę logiczne;
    Taki ciągnik siodłowy musi być cięższy realnie niż przyczepa z ładunkiem.

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 5. Data: 2011-11-10 16:15:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BAREK" napisał w wiadomości grup
    >TO w sumie jest proste i w miarę logiczne;
    >Taki ciągnik siodłowy musi być cięższy realnie niż przyczepa z
    >ładunkiem.

    Watpie. Bo jak to w tirach wyglada - ladunek powiedzmy 30t, przyczepa
    pewnie z 8, wiec ciagnik 38t ?
    Nie, m.in. dlatego ze ta przyczepa niejako stanowi czesc pojazdu.

    nie chce mi sie sprawdzac w ustawie, ale w/w tabelce masz wyraznie:
    B+E - ograniczen na przyczepe wyniklych z PJ - brak, uwarunkowan
    technicznych - brak.

    Ale doczytaj ustawe, bo to troche podejrzane zeby majac B+E moc
    przewozic 40 ton :-)

    J.

  • 6. Data: 2011-11-10 19:04:10
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Ale doczytaj ustawe, bo to troche podejrzane zeby majac B+E moc przewozic
    > 40 ton :-)

    Pytanie jak zarejestrowany jest ten "ciągnik siodłowy".
    Takie moje teraz gdybanie - dopóki ciągnik nie jest samochodem ciężarowym o
    DMC > niż 3,5t mają zastosowanie przepisy z tabelki.
    Poza tym każdy ciągnik siodłowy ma podany nacisk na siodło i tu będzie pies
    pogrzebany, bo nie będziesz miał tam 40 tonowej naczepy, a jak będziesz miał
    to będziesz miał DMC pojazdu >3,5t a to oznacza, ze musisz mieć C i kółko
    sie zamyka.

  • 7. Data: 2011-11-12 06:55:10
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-11-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Watpie. Bo jak to w tirach wyglada - ladunek powiedzmy 30t, przyczepa
    > pewnie z 8, wiec ciagnik 38t ?
    > Nie, m.in. dlatego ze ta przyczepa niejako stanowi czesc pojazdu.

    U mnie np. ciagnik niecale 7,5t, cały zestaw na pusto niecale 15t,
    dmc 40t, ładunku do ok. 25t

    ciagnik ma w dowodzie: f1,f2 18t, f3 40t
    naczepa f1 39t, f2 36t

    --
    WildS

  • 8. Data: 2011-11-12 21:42:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2011 19:04:10 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

    > Pytanie jak zarejestrowany jest ten "ciągnik siodłowy".
    > Takie moje teraz gdybanie - dopóki ciągnik nie jest samochodem ciężarowym o
    > DMC > niż 3,5t mają zastosowanie przepisy z tabelki.

    troche dziwne by to bylo, ale to nie pierwszy bubel w tej ustawie.

> [...]
    > to będziesz miał DMC pojazdu >3,5t a to oznacza, ze musisz mieć C i kółko

    nacisk naczepy jakos wchodzi do dmc ciagnika ?
    Bo inaczej ... ktos sie moze pokusic o lekki ciagnik do duzej naczepy :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-11-13 22:23:26
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > nacisk naczepy jakos wchodzi do dmc ciagnika ?
    > Bo inaczej ... ktos sie moze pokusic o lekki ciagnik do duzej naczepy :-)

    do DMC nie. Jest określony i tyle.
    Masz też dopuszczalne naciski na oś.
    Niczego nie wymyślisz...