  • Date: Wed, 09 Nov 2011 20:17:55 +0100
    From: BAREK <b...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: MAlutki ciągnik siodłowy; B+E jaki może być ciężar zestawu?

    Witam,

    Tak jak to jest z prawem jazdy B+E
    Znalazłem na otomoto taki mały ciągnik siodłowy bus o DMC 3,5 tony,
    czyli samochód, którym można jeździć z prawem jazdy kat. B
    Zakładając, że kierowca ma prawo jazdy B+E,
    Samochód waży powiedzmy 2,5 tony, to teraz;
    -jak dużą przyczepę może ciągnąć?
    -jaka może być maksymalna masa takiego zestawu?
    -czy masa przyczepy może być większa niż ciągnika?
    Teoretycznie według tego co znalazłem wygląda że masa całkowita może
    sięgać 7ton, ale tutaj pytanie, czy możliwa jest sytuacja, kiedy to
    ciągnik ważyłby 2,5 tony brutto, a przyczepa z ładunkiem aż 4,5 tony?
    --
    Barek
    barek[]plusnet pl