    From: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustrzanka ze spacer-zoomem czy kompakt?
    Date: Fri, 29 May 2009 20:33:28 +0100

    Krzysiek Łuczak pisze:

    > Właśnie...
    > Tu jest kolejna kwestia - dość zresztą zagmatwana :) Olympus którego
    > posiadam jest dość duży, a ten Nikon całkiem niewielki.

    Ale Canon G10 to już spora i ciężka cegła i do mało której kieszeni wejdzie.

    W sumie to
    > lepiej, bo się zmieści gdzieś do kieszeni i tyle. Nie obserwowałem od
    > dawna cen aparatów, więc pozytywnie zaskoczyłem się ceną lustrzanek ;)
    > Jak dla mnie są mega-wygodne i na rzecz tej wygody zrezygnuję od razu z
    > niewielkiego rozmiaru Nikona - pod warunkiem, że za ~1000 zł można kupić
    > obiektyw o ekwiwalencie ogniskowych 28-100(120) mm, który będzie rysował
    > porównywalnie do tych we wspomnianych tu kompaktach...

    Sądzę, że Nikonowe 18-85(czy jakoś tak), czy 18-105 VR cię zadowolą.
    Poza tym kity nikona nie są złe, tylko zakres będący odpowiednikiem
    27-80mm, więc trochę krócej niż być chciał.
    Do tego korpus D40 lub D60 i w 2,5k zł powinieneś się zmieścić. Poza tym
    aparat możesz kupić używany. Sporo ludzi sprzedaje tylko dlatego, że
    wyszedł nowszy, który robi lepsze zdjęcia, a ten stary i tak przeważnie
    leżał w szafie.

    > Widziałem różne sigmy i tamrony na allegro za circa 1000 zł z zakresem
    > 18-200. Myślę, że obiektyw z mniejszą ogniskową na długim końcu za te
    > same pieniądze powinny być lepsze ;)

    Podobno Nikkor 18-200 VR (nie jestem pewien, czy to jest wersja
    stabilizowana, ale chyba tak), jest chwalony jako chyba najlepszy z tej
    grupy obiektywów. Może jeszcze o dziwo Tamron 18-250, ale one i tak
    chyba są dużo droższe od tego, co zakładasz wydać na obiektyw.

    > Dlatego - jeśli kompakt, to mały, a lustrzanka - z jednym obiektywem :)
    > Takie mam dziwne wymagania ;)

    Olympus E-420/E-520(ten ma stabilizację) + 18-180(odp. 36-360mm)??? No i
    do tego jednak kit 14-45, bo w zestawie z aparatem jest tak tani, że
    grzech nie brać(jak zresztą każdy podstawowy kit), a daje ci tanio
    trochę szerszy kąt (28-90mm).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.