  • 11. Data: 2009-05-30 09:32:51
    Temat: Re: Lustrzanka ze spacer-zoomem czy kompakt?
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Krzysiek Łuczak" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gvpbk1$pku$1@news.onet.pl...
> [...]
    > robieniu zdjęcia, co wnerwia :)
    > Postanowiłem rozejrzeć się za nowym aparatem - wybór szybko ograniczył się
    > do Canona G10 i Nikona P6000, po czym padł na tego ostatniego... i okazało
    > się, że za ~2k5 złotych można mieć lustro ze spacer-zoomem :)
    > Pytanie do grupowiczów - jak się ma jakość spacerowego obiektywu za
    > mniej-więcej 1k zł do wbudowanego w tego Nikona?
    > Zaznaczam, że nie będę robił zdjęć tablic testowych i kartek w kratkę.
    > Cudów nie oczekuję - chcę po prostu fajnego aparatu, którym wygodnie
    > będzie się obsługiwać. Z tego powodu spojrzałem na lustrzanki, ale temat

    Popatrz może na nikona D60 z obiektywem 18-105 VR. Jakość lepsza niż
    spacerzoomy 18-200 a cena przyzwoita. Dla mnie to lepszy wybór niż kompakt
    za 1600 zł. Jedyny minus to to większe rozmiary i waga

  • 12. Data: 2009-05-30 13:57:35
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    Użytkownik "KILu" <> napisał w wiadomości pl...

    > w nieco tanszych lustrach tez stanowi
    > problem,

    niby w których???

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 13. Data: 2009-05-30 17:04:32
    Od: "Orka" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Łuczak" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gvpbk1$pku$1@news.onet.pl...
    > Postanowiłem rozejrzeć się za nowym aparatem - wybór szybko ograniczył się
    > do Canona G10 i Nikona P6000,

    Potrzebowałam aparatu do fotografowania starych kamienic w mojej dzielnicy,
    póki jeszcze istnieją, wymyśliłam sobie w miarę szerki kąt i full manual.
    Podczas poszukiwań wpadł mi w ręce P6000 w promocji w RTV Euro Agd. Niestety
    dla pana sprzedawcy karkołomną operacją było poszukanie baterii do niego,
    żeby sprawdzić chociaż jak wyglądają zdjęcia na wyświetlaczu. A kiedy
    spytałam jak wygląda shutter lag to mało mnie nie zabił wzrokiem :( Ten
    aparacik bardzo mi się wizualnie podobał, dobrze leży w ręku, jest porządnie
    wykonany, robi RAWy, niestety jak na moje potrzeby ma zbyt mały zoom.
    Wybrałam ostatecznie canona powershot sx200 za ok. 1300 zł, ogniskowe 28-336
    bardzo mi się przydają. Jestem zadowolona-choć ma jedną wadę-nie posiada
    wizjera. Mieści się razem z zapasowym aku do futeraliku lowepro rezo 30 a
    futeralik do mojej torebki, od ponad tygodnia od zakupu noszę go zawsze przy
    sobie :) Kupiłabym chętnie G10 ale też miał jedną wadę-cenę :(

    --
    Orka

  • 14. Data: 2009-05-30 17:57:44
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 30 May 2009 19:04:32 +0200, Orka wrote:
    > Potrzebowałam aparatu do fotografowania starych kamienic w mojej
    > dzielnicy, póki jeszcze istnieją [...] A kiedy spytałam jak wygląda
    > shutter lag to mało mnie nie zabił wzrokiem :(

    Bytomskie kamienice się daja focic otworkiem, nie mow ze te Twoje się az
    tak rozpadaja ze szybkosc aparatu ma znaczenie? ;p

    pozdrawiam, :)
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 15. Data: 2009-05-30 18:34:14
    Od: "Orka" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości

    > Bytomskie kamienice się daja focic otworkiem, nie mow ze te Twoje się az
    > tak rozpadaja ze szybkosc aparatu ma znaczenie? ;p

    Hie hie ręce by mi omdlały :))))

    --
    Orka

  • 16. Data: 2009-05-30 19:50:20
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Łuczak" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gvqq62$nsc$1@news.onet.pl...
    > No właśnie ten 18-105 VR mnie zainteresował ;) I też się zastanawiam nad
    > D60.

    Wzoraj rozważałem wymianę Canona na Nikona, więc przy tej okazji porównałem
    D90 + 18-105 VR z 40D + 17-85 IS. Żbyt wielu zdjęć nie zrobiłem, kilka
    portretów w sklepie. Ostrość moim zdaniem bardzo przyzwoita, porównywalna do
    tego stopnia, że nie potrafię powiedzieć, który jest ostrzejszy. Natomiast
    ten plastik Nikona.... Autofokus działa zdecydowanie wolniej. Pozostałem
    przy Canonie.

  • 17. Data: 2009-05-30 19:53:38
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Masz na mysli shutter lag czy opoznienie spowodowane praca AF? Wbrew
    > obiegowej opinii to ostatnie w nieco tanszych lustrach tez stanowi
    > problem, chyba, ze jest bardzo jasno (ale wowczas niektore kompakty tez sa
    > bardzo szybkie).

    No nie, nawet najtańszy z Canonów, jakie miałem w ręku (350D) z Sigmą działa
    o niebo szybciej i dokładniej.

  • 18. Data: 2009-05-30 19:56:44
    Od: j...@a...at

    On 30 Mai, 21:50, "awygo" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > ten plastik Nikona.... Autofokus działa zdecydowanie wolniej. Pozostałem

    przeciez wymian c40d na n d90 nie masensu - najmnijeszego sensu.
    jesi zamienialbyc c4od na nikona to tylko na d3 - nawet na d300 nie
    bardzo ma sens.

  • 19. Data: 2009-05-30 19:59:24
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Orka" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    >A kiedy spytałam jak wygląda shutter lag to mało mnie nie zabił wzrokiem

    Może trzeba było spytać po polsku? Ja w ciągu 30 lat pracy w fotografii nie
    spotkałem się z tym określeniem. Choć domyślam się, o co chodzi.

  • 20. Data: 2009-05-30 20:08:06
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik <j...@a...at> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    >przeciez wymian c40d na n d90 nie masensu - najmnijeszego sensu.
    >jesi zamienialbyc c4od na nikona to tylko na d3 - nawet na d300 nie
    >bardzo ma sens.

    Ma sens, nie ma sensu. Bardzo śmiałe stwierdzenie. A wszystko to jest
    kwestia wymagań, przyzwyczajeń, wreszcie portfela. DLA MNIE wymiana 40D na
    D90 miałaby sens, gdybym dzięki temu miał ostrzejsze zdjęcia. A porównywanie
    40D z D300 jest (MOIM ZDANIEM) nieporozumieniem. A do tego krzywdzące dla
    300.