  • 1. Data: 2009-05-25 12:18:24
    Temat: Lumix LX3 a telekonwerter
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    Witam,

    Wspomniany w temacie kompakcik ma ogniskową 24-60, która dla mnie jest
    git. Ale wiadomo, czasem przydała by się jakaś trochę większa.
    Pomyślałem o jakimś telekonwerterze, może ma ktoś coś takiego i mógłby
    coś doradzić?

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2009-05-25 17:09:04
    Temat: Re: Lumix LX3 a telekonwerter
    Od: "J." <j...@i...pl>

    > git. Ale wiadomo, czasem przydała by się jakaś trochę większa.
    > Pomyślałem o jakimś telekonwerterze, może ma ktoś coś takiego i mógłby
    > coś doradzić?

    Sprawa nie jest prosta, ale możliwa. Unikaj oczywisćie najtańszych
    konwerterów, szczególnie tych o dużej deklarowanej krotnosci ponad 2-2.5x
    Oznacza to niestety,ze konwerter wyniesie Cie tyle, co aparat [ok. 600zł?]
    Największa trudność poza problemem jakości stanowi winietowanie. Ty masz b.
    szeroki kąt na tele [ekwiwalent 60mm], podczas gdy u mnie to jest niecałe
    140mm.
    Masz zatem dwie opcje: poszukać konwertera zalecanego przez Panasonic-a lub
    niezależnych producentów do tego konkretnego aparatu, albo poszukać czegoś, co
    jest zalecane do aparatu o podobnej ogniskowej na końcu tele. Niektórzy
    producenci tych nasadek [Raynox, Soligor] podają tabele kompatybilności i tego
    bym sie trzymał. Sprawa mocowania: nie wiem, jaki gwint bedzie miał
    adapter/tulejka do tego Panasonica. Najwieskzy wybór nasadek jest na 52mm, ale
    nie musi to być zgodne ze standardem producenta. Dla przykladu: do mojego
    Soniacza oryginalny adapter i akcesoria producenta są na 58mm, ale na rynku
    jest też adapter na 52mm i z takiego korzystam, a sam konwerter mam Soligora
    2x [dobry,realnie ma ponad 1.8x] i drugi, [mocniejszy 3x/2.5x, ale kiepski]
    Kenko.
    Aha, z nasadką nie da sie korzystać z funkcji Manual Focus, jeśli [tak jak w
    Sony i Canon-kach] ma ona formę nastawy odległości z menu [w tym nastawy
    nieskończoność]. Wymusza to pracę z AF, co w pewnych sytuacjach jest dość
    kłopotliwe.Panasonic w niektórych modelach robił to inaczej,ostrzyłeś ręcznie
    na wyświetlaczu [mało praktyczne]. W tym układzie wspomnany problem nie gra
    niby roli, ale podejrzewam,że będą jajca z trybem krajobrazowym, bo on m. in.
    zafiksowuje ostrość obiektywu na nieskończoność -a tu zonk. U siebie robiłem
    testy i faktycznie wychodzi trochę nieostro, gorzej niż z AF.
    Pozdrawiam
    -J.

  • 3. Data: 2009-05-25 19:00:59
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-25 19:09:04 +0200, "J." <j...@i...pl> said:

    > Oznacza to niestety,ze konwerter wyniesie Cie tyle, co aparat [ok. 600zł?]

    Ekhm, możesz dać namiary gdzie za tyle można kupić LX3? Wziąłbym ze 2...

    de Fresz

  • 4. Data: 2009-05-26 11:35:34
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    J. pisze:
> [...]
    [...]
    > Masz zatem dwie opcje: poszukać konwertera zalecanego przez Panasonic-a lub
    > niezależnych producentów do tego konkretnego aparatu, albo poszukać czegoś, co
    [...]

    No właśnie o to pytam:) To co proponuje panasonic jest w cenie tej
    małpki - zresztą nie do kupienia. A o produktach innych firm nic nie
    wiem, więc boję się kupować w ciemno. Dlatego miałem nadzieję, że ktoś
    miał podobny problem i już go rozwiązał:)

    Dzięki za sugestie,
    A.