  • 21. Data: 2009-03-04 21:17:22
    Temat: Re: Lumix G1 w dwupaku? Widzieliscie moze jakies promocje?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:
    > Lampa zamocowana na aparacie lub zwiazana z nim szyna to zlo
    > konieczne .

    W dobie aparatów analogowych bez AF'a - zgoda. Teraz niekoniecznie.
    Szczególnie jeśli używasz stałki, to lampę możesz elastycznym kablem do
    korpusu podłączyć i trzymać w wyciągniętej ręce. Chociaż trudniej się
    wtedy celuje. Trzeba w lampie szerszy kąt ustawić dla pewności. ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 22. Data: 2009-03-04 22:32:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Mar 2009, "Paweł W." wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > W dobie aparatów analogowych bez AF'a - zgoda. Teraz niekoniecznie.
    > Szczególnie jeśli używasz stałki, to lampę możesz
    > elastycznym kablem
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > do korpusu podłączyć i trzymać w wyciągniętej ręce.

    Ale elastyczny kabel to do Zorkij miałem "od zawsze", a odnosisz się
    nie do tej tezy jansala.
    Mówi że "przyrośnięta" to "zuo", a Ty że nie musi być... no
    nie musi ;)

    > Chociaż trudniej się wtedy
    > celuje. Trzeba w lampie szerszy kąt ustawić dla pewności. ;)

    Czekaj, czekaj.
    Proponujesz palnięcie lampą "prosto w obiekt"?
    Z kąta uzyskiwanego "z wyciągniętej ręki"?

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2009-03-04 22:37:19
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Czekaj, czekaj.
    > Proponujesz palnięcie lampą "prosto w obiekt"?
    > Z kąta uzyskiwanego "z wyciągniętej ręki"?

    No nie, przez dyfuzor :D

    Ale mówię o sytuacjach, gdy nie ma od czego odbić. Bo jak jesteśmy w
    pomieszczeniu z białymi ścianami to sprawa prosta, ale jak ścian nie ma,
    albo kolorowe, to musisz albo zrezygnować z lampy, albo bezpośrednio w
    obiekt świecić.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 24. Data: 2009-03-04 23:16:00
    Od: m...@a...net.pl

> [...]
    >pomieszczeniu z białymi ścianami to sprawa prosta, ale jak ścian nie ma,
    >albo kolorowe, to musisz albo zrezygnować z lampy, albo bezpośrednio w

    (1) Albo w sciane, ale zrezygnowac z koloru, i zalozyc ze zdjecie
    bedzie monochromatyczne.

    (2) W niektorych zadkich sytuacjach oswietleniowych mozna skierowac
    lampe na kablu / lampe z fotocela we wlasna biala podkoszulke.
    (patent kolegi, ja osobiscie nigdy nie probowalem)
    :-)

    Michal Kukula

  • 25. Data: 2009-03-04 23:37:13
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    m...@a...net.pl pisze:

> [...]
    > lampe na kablu / lampe z fotocela we wlasna biala podkoszulke.
    > (patent kolegi, ja osobiscie nigdy nie probowalem)

    Już widzę nową modę - fotografowie chodzący w lekarskich fartuchach :DDD

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 26. Data: 2009-03-05 05:57:57
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > O jak starych myślisz? Bo ja słyszałem o takich z klatą 24x36mm ;)
    > (i o klatce coś ok. 6x6cm też słyszałem - używają takich klisz w
    > różnego typu IMAXach).

    16mm bylo chyba najwieksze z amatorskich?
    Tylko nie moge znalezc informacji jakie pole pokryje...

  • 27. Data: 2009-03-05 05:58:56
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Ten kawalek metalu przybliza moje mysli do u4/3 ;)
    > Ewentualnie do pozbycia się resztek oszklenia FD jesli się ludki
    > zaczna o nie tluc jak kiedys o M42 :D

    Co masz do sprzedania? ;)

    Narazie kupilem 70-150/4 i planuje 50/1.8.
    Moze jakies macro <> 100mm i pierscienie posrednie.

  • 28. Data: 2009-03-05 06:41:49
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał:

    > 16mm bylo chyba najwieksze z amatorskich?
    > Tylko nie moge znalezc informacji jakie pole pokryje...

    Mam obawy, że nie ma się na co napalać - i to nie ze względu na pole
    widzenia. Oko ludzkie przy ruchomych obrazach jest znacznie mniej wyczulone
    na wszelkie nieostrości i zniekształcenia obrazu niż pzry ruchomym - i
    sądzę, ze producenci obiektywów to wykorzystywali. Zoomy o znacznej
    krotności upowszechniły się w amatorskich kamerach dużo wcześniej niż w
    fotografii - i chyba nie bez przyczyny.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 29. Data: 2009-03-05 06:52:23
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > o znacznej krotności upowszechniły się w amatorskich kamerach dużo
    > wcześniej niż w fotografii - i chyba nie bez przyczyny.

    Zawsze mozna zostac artysta i robic mazy ;-)

  • 30. Data: 2009-03-05 06:54:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Bartosz Mierzwiak napisał(a):

    > Pentax to zrobi. Lejki takie. W końcu coś im się zacznie sprzedawać...
    > ;P

    Chyba nie bardzo ba najwyraźniej pójdą we własny sytem (vide Samsung NX:
    http://tinyurl.com/dhrhpv ).

    j.

    --
    Dzien DARWINA http://www.dziendarwina.pl