  • 1. Data: 2009-03-03 10:29:43
    Temat: Kupno aparatu cyfrowego
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Na jakie cechy warto zwrócić uwagę przy kupnie aparatu? Jestem początkujący
    w tej dziedzinie i zastanawiają mnie duże różnice w cenie, np. Kodaki są
    tanie.

  • 2. Data: 2009-03-03 10:38:26
    Temat: Re: Kupno aparatu cyfrowego
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Borneq pisze:
    > Na jakie cechy warto zwrócić uwagę przy kupnie aparatu? Jestem
    > początkujący w tej dziedzinie i zastanawiają mnie duże różnice w cenie,
    > np. Kodaki są tanie.

    Na jakość zdjęć produkowanych przez układ obiektyw-matryca (jeśli to
    kompakt) lub na matrycę i dostępne szkła i ich ceny jeśli to lustrzanka.
    Co do innych cech, to zależy, jakie zdjęcia chcesz tym aparatem robić i
    co dla ciebie istotne. Ja mogę powiedzieć na co sam zwracam uwagę, ale
    nie na co ty masz zwrócić uwagę.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 3. Data: 2009-03-03 11:20:34
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
    > Na jakie cechy warto zwrócić uwagę przy kupnie aparatu? Jestem
    > początkujący w tej dziedzinie i zastanawiają mnie duże różnice w cenie,
    > np. Kodaki są tanie.

    Miałem jakieś 1,5 roku temu takie samo podejście. Co wyróznia kompakty skoro
    prawie wszystkie mają zoom około 3x, max jasność obiektywu około 2,8 i
    podobny ekran LCD. Teraz jak ktoś znajomy zwraca się do mnie o poradę co
    kupić ale nie wie kompletnie co chce i o czym do niego mówię to wybieram coś
    ze stablilizacją, szerokim kątem (około 28 mm) raczej bez tele powyzej 200
    mm i w miarę niskimi szumami choć tu jest bardzo podobnie w danym przedziale
    cenowym. Jak wpiszesz ww. cechy w wyszukiwarke np. skapiec to juz ci nie
    wyskoczy tak duzo aparatów i coś sobie wybierzesz

  • 4. Data: 2009-03-03 11:56:13
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > Na jakie cechy warto zwrócić uwagę przy kupnie aparatu? Jestem
    > początkujący w tej dziedzinie i zastanawiają mnie duże różnice w cenie,

    z tanich panasonic LZ8 prezentuje się nieźle. Jest stablilizacja i 32 mm na
    początku + niezła jakość zdjeć w porównaniu z komkurencja w tej cenie
    http://www.ceneo.pl/1298346

  • 5. Data: 2009-03-03 13:00:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Borneq napisał(a):

    > Na jakie cechy warto zwrócić uwagę przy kupnie aparatu? Jestem początkujący
    > w tej dziedzinie i zastanawiają mnie duże różnice w cenie, np. Kodaki są
    > tanie.

    Szkoda czasu na myslenie - man na mysli, ze zamiast debatowac i
    rozmyslac trzeba fotografowac - kup wiec jakis tani aparat najlepiej
    taki ktory zasilany jest zwyklymi paluszkami, pocykaj i popatrz na
    zdjecia. Z czasem sam dojdziesz do tego czego Ci trzeba wiecej ;)
    Sprzedasz co kupiles i kupisz nastepny, juz bazujac na zdobytej w
    praktyce wiedzy i tak juz bedzie przez lata... ;P

    j.

    --
    Dzien DARWINA http://www.dziendarwina.pl

  • 6. Data: 2009-03-03 15:04:26
    Od: darkelf <d...@d...darkelf>

    Borneq pisze:
    > Na jakie cechy warto zwrócić uwagę przy kupnie aparatu? Jestem
    > początkujący w tej dziedzinie i zastanawiają mnie duże różnice w cenie,
    > np. Kodaki są tanie.

    Kup dowolny aparat w miarę znanej firmy, pofotografuj parę miesięcy,
    wszystkiego się nauczysz i będziesz wiedział co Ci potrzebne. Jak
    zaczniesz wybierać "jaki kupisz" to zostaniesz onanistą sprzętowym,
    który wiele bredzi ale nie robi żadnych zdjęć, bo nie ma kiedy.