  • 71. Data: 2014-04-01 20:00:06
    Temat: Re: Lukoil
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Powiedzmy ze nie są i nie wierzą aby byli w stanie zrobić to
    > taniej niż dzisiaj Rosja. Bo chyba nie zakładasz że tanio kupisz
    > loco NewYork i za darmo kosmici przetransferują to na drugą
    > drugą stronę planety.

    Juz dzis szacuje sie, ze gaz z łupków z USA moze byc tanszy od Rosyjskiego
    (licząc razem z transportem)

  • 72. Data: 2014-04-01 20:28:33
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    J.F. wrote:

    > Łukoil moze byc wyjatkiem, bo majac zrodla w zagranicy, tanie ...
    > kusi.

    I transportują z Rosji na każdą stację Łukoila w Polsce osobno? Mają
    jakąś własną rozlewnię, magazyny w Polsce?
    Osobiście nie wierzę.

    > I byc moze nie tylko Lukoil, bo zobacz:
    > http://www.beloil-poland.pl/informacje_o_firmie
    >
    > Zakladajac ze cos sprzedali ... to ktos to kupil. I raczej tez
    > sprzedal.
    > A tego jest wiecej
    > http://www.petrotrans.com.pl/
    > http://plusspj.pl/paliwa.php

    To są jakieś firmy krzaki, które mają telefon do działu handlowego numer
    komórki w prepaidzie z Biedronki. Może nawet coś sprzedają, ale pewnie
    wszyscy razem to ćwierć promila paliw, które codziennie wylewają się z
    dystrybutorów na stacjach w naszym kraju.

  • 73. Data: 2014-04-01 21:08:13
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 1 kwietnia 2014 20:00:06 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...

    > Juz dzis szacuje sie, ze gaz z łupków z USA moze byc tanszy od Rosyjskiego
    >
    > (licząc razem z transportem)

    Jasne ze może być tańszy. jak Rosja zaproponuje nam cenę 500 to USA nam sprzeda za
    495. Dla przypomnienia ci z dobrze z Rosją żyją mają poniżej 300. I też się Rosji
    opłaca.

  • 74. Data: 2014-04-02 00:00:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

    > Jasne ze może być tańszy. jak Rosja zaproponuje nam cenę 500 to USA
    > nam sprzeda za 495. Dla przypomnienia ci z dobrze z Rosją żyją mają
    > poniżej 300. I też się Rosji opłaca.

    Uwielbiam takie czarno białe widzenie swiata...
    A warto poczytac, ze nie wszstko jest takie oczywiste i nikt dla 1% róznicy
    w cenie nie bedzie zrywał wieloletnich umów.
    Ani takie działanie, ani takie powody...
    http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/1015961.html

  • 75. Data: 2014-04-02 00:26:34
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 2 kwietnia 2014 00:00:21 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    >
    > w cenie nie bedzie zrywał wieloletnich umów.
    >
    > Ani takie działanie, ani takie powody...

    To nie jest czarno białe widzenie tylko zwykły interes. Rosja skutecznie zablokowała
    możliwość wydobywania gazu łupkowego w Polsce. Rosjanie odkupili pakiety
    większościowe w licencjach na wydobywanie gazu w Polsce. Doszło do ciekawej sytuacji.
    Polska na swój własny gaz w praktycznie nieograniczonych ilościach. Może i drogi, ale
    nie droższy niż teraz płacimy. A o tym czy będzie wydobywany decydują Rosjanie.
    Ciekawe ile kasy dostali ci co stworzyli taką możliwość Rosjanom.

  • 76. Data: 2014-04-02 10:30:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

> [...]
    > skutecznie zablokowała możliwość wydobywania gazu łupkowego w Polsce.
    > Rosjanie odkupili pakiety większościowe w licencjach na wydobywanie

    Mozesz podac jakieś zródła?
    Na razie to słyszałem tylko skargi ze brakuje aktów prawnych a nie ze
    wydobywanie jest mozliwe ale ktos je blokuje.

    > Doszło do ciekawej sytuacji. Polska na swój własny gaz
    > w praktycznie nieograniczonych ilościach.

    Praktycznie nieograniczonych?
    Nawet naukowcy do koncan ie widza ile tego gazu jest.

    > Może i drogi, ale nie
    > droższy niż teraz płacimy. A o tym czy będzie wydobywany decydują
    > Rosjanie. Ciekawe ile kasy dostali ci co stworzyli taką możliwość
    > Rosjanom.

    Jeżeli to byłaby prawda, to byłby niezły skandal.
    Możesz podać jakieś wiarygodne zródła?

  • 77. Data: 2014-04-02 13:25:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
    > Jasne ze może być tańszy. jak Rosja zaproponuje nam cenę 500 to USA
    > nam sprzeda za 495. Dla przypomnienia ci z dobrze z Rosją żyją mają
    > poniżej 300. I też się Rosji opłaca.

    nie opłaca sie...

    Ruska gospodarka jest tak uzależniona od sprzedaży paliw że im spadek cen o
    10% zaczyna już wywracać budżetem.

    Miejmy nadzieję że przeważy opcja rozsądku i Europa pójdzie w kierunku
    robimy was łaskę kupując was parszywy gaz.

    Oj będzie sie kotłowało w Niemczech i w GB oj będzie bo chyba tam jest
    najwięcej Rosyjskich agentów wpływu na wysokich stanowiskach.

    gdyby sie Europa by wypieła na Ruskich to Chińczycy też nei kupia tego gazu
    po 500 tylko łaskawie kupia za 350 :)

    Pamiętaj że sprzedawca który ma ostrze na szyi ma przewalone... jego pozycja
    negocjacyjna robi sie słaba.

    generalnie gdy USA puści gaz do Europy to ceny gazu na wolnym rynku spadną.

    dodajmy że gazoport okaże sie mądrą inwestycją, zaplanowaną tak trochę na
    wariata ale ostatecznie mającą swoje uzasadnienie.

  • 78. Data: 2014-04-02 13:29:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > droższy niż teraz płacimy. A o tym czy będzie wydobywany decydują
    > Rosjanie. Ciekawe ile kasy dostali ci co stworzyli taką możliwość

    Jak dojdzie do wojny gospodarczej to umowy sie staną nie ważne z dnia na
    dzień i Rosjanie będą sobie mogli podetrzeć dupę kontraktami tak jak to
    zrobili z umową w sprawie zachowania granic Ukrainy.

    Nie dwuznacznie już wspomina sie o tym w kuluarach wielkiej polityki.

    Jakby co to złoża są w Polsce a nie w Rosji i to my decydujemy kto i na
    jakich zasadach bezie wydobywał kopaliny.

    Względy bezpieczeństwa pozwalają unieważnić kontrakty i umowy od tak
    "pstryk"

  • 79. Data: 2014-04-02 13:31:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budzik wrote:
    > Jeżeli to byłaby prawda, to byłby niezły skandal.
    > Możesz podać jakieś wiarygodne zródła?

    RWE usiłuje sprzedać Rosjanom koncesje na terenie Polski... bo RWE ma
    problemy finansowe.

    Ale muszą dostać najpierw zgodę władz niemieckich...

    jak juz pisałem ostatecznie to i tak Rosjanie mogą kupić sobie inflanty bo
    to jednak my decydujemy co i kto może w Polsce wydobywać.

  • 80. Data: 2014-04-02 13:43:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik k...@g...com ...

    > A to jest inna inszość. :)

    w tym sęk że sie nie bedzie im opłacało...

    Rosja to naprawdę jest państwo na granicy bankructwa...

    pamiętać co sie zaczeło u nich dziać jak jakiś czas temu spadły ceny paliw
    na giełdach.
    U nic sie zaczeło kombinowanie skad brać kasę.

    Oni nic nie produkują, znaczy mają jakąś produkcję wojskowa ale to sprzet
    dla dziadów, nic nowoczesnego.
    tak mają rezerwy ale jak im sie wywali budżet to bardzo szybko sie rezerwy
    zaczną wyczerpywać.
    jakby sobie zafundowali jeszcze jakąś ciepła wojne to mają przesrane.

    co do rosyjskiej armii

    Tak Ukrainę moga zając bez wielkiego krzyku ale czy są w stanie utrzymać bez
    koszmarengo terroru?
    Dam dużo że na ukrainie znajdzie sie wielu ludzi kórzy podobnie jak polacy
    podczas II WWW pójdą do podziemia.

    Czy przy duży oporze wewnętrznym bedą w stanie utrzymac Ukrainę? Czy na
    ukrainie przeszedłby wariant Czeczeński?

    Zwinąć Krym to co innego niż zająć całą Ukrainę.