  • 1. Data: 2021-06-26 18:44:54
    Temat: Licznik okrążeń basenowych
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem,

    Marzy mi się ustrojstwo jak w topiku, ale cena gotowego urządzenia
    zakładanego na palec jest zbyt wysoka jak moje potrzeby. Poza tym i tak
    na niewielkim cyferblacie niewiele widać pod wodą, a i funkcja
    międzyczasów jest mi zbędna. Tymczasem za grosze można kupić bardzo
    podobne funkcjonalnie urządzonka służące np. do liczenia ludzi przez
    stewardesy, jedyne co im brakuje to wodoodporności. Dało by się coś
    wykombinować ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2021-06-26 19:27:33
    Temat: Re: Licznik okrążeń basenowych
    Od: collie <p...@b...pl>

    W sobotę, 26.06.2021 o 18:44, PeJot napisał:

> [...]
    > podobne funkcjonalnie urządzonka służące np. do liczenia ludzi przez
    > stewardesy, jedyne co im brakuje to wodoodporności. Dało by się coś

    Wkładasz do nieprzemakalnych majtek ręczny kliker -
    https://allegro.pl/oferta/kliker-klikacz-reczny-licz
    nik-mechaniczny-pedometr-9670739139
    i przy każdym okrążeniu naciskasz palcem, albo czymś twardym.

  • 3. Data: 2021-06-26 20:10:16
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2021-06-26 19:27, collie wrote:

    > Wkładasz do nieprzemakalnych majtek ręczny kliker -
    > https://allegro.pl/oferta/kliker-klikacz-reczny-licz
    nik-mechaniczny-pedometr-9670739139
    > i przy każdym okrążeniu naciskasz palcem, albo czymś twardym.

    Oplułem monitor :-P

    W.

  • 4. Data: 2021-06-27 01:45:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    nik-mechaniczny-pedometr-9670739139

    > Oplułem monitor :-P

    W zasadzie to jak się dobrze zastanowić, do tego zadania
    można wykorzystać różaniec.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2021-06-27 12:18:26
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 27.06.2021 01:45, Jarosław Sokołowski wrote:

    > W zasadzie to jak się dobrze zastanowić, do tego zadania
    > można wykorzystać różaniec.

    Trochę się będzie ciężko pływało trzymając paciorek w palcach, ale jakaś
    opaska czy naparstek z przesuwaną wskazówką - czemu nie.
    Można coś takiego wydrukować na drukarce 3D.
    Ile tych okrążeń ma być? 50? 100?

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2021-06-27 16:11:23
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-06-27 o 12:18, Mirek pisze:

    > Trochę się będzie ciężko pływało trzymając paciorek w palcach, ale jakaś
    > opaska czy naparstek z przesuwaną wskazówką - czemu nie.

    Jakoś nie widzę obsługi *2* rękami.

    > Ile tych okrążeń ma być? 50? 100?

    80 i więcej.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 7. Data: 2021-06-27 20:16:25
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > 80 i więcej.

    80x50=4km, no gratuluję (bez ironi)! To spory trening.
    Wojtek

  • 8. Data: 2021-06-27 20:41:37
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-06-27 o 20:16, wowa pisze:

    > 80x50=4km, no gratuluję (bez ironi)! To spory trening.

    80x25 = 2 km, *krótki* typowy kryty basen.

    A problem bierze się stąd, że mój "wbudowany" licznik lubi się pomylić i
    wtedy pozostaje jedynie stoper.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 9. Data: 2021-06-27 21:48:56
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 27.06.2021 16:11, PeJot wrote:

    > Jakoś nie widzę obsługi *2* rękami.

    Jak typowe, sportowe pływanie z nawrotem to może nogami? ;)

    Pozostaje coś w rodzaju pierścienia ze skalą przesuwaną kciukiem.
    Tylko przy pojemności 100 będzie dosyć drobna i mało czytelna.
    Oczywiście można elektronicznie, ale przy potrzebie miniaturyzacji i
    wodoszczelności będzie to dosyć niewdzięczne zadanie.

    Jak już to bym wolał zrobić coś większego:
    Na basenie masz paski z RFID?
    To zrobić czytniki z odpowiednimi antenami po obydwu końcach basenu i
    liczyć każdemu i wyświetlać na tablicy numerek paska i liczbę
    przepłyniętych długości.
    Ewentualnie dodatkowy, zwykły czytnik gdzieś koło tablicy, żeby mogli
    się tam "odbić" tylko ci, którzy chcą być liczeni.
    Jest już gdzieś takie coś?

    --
    Mirek.

  • 10. Data: 2021-06-28 21:14:17
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-06-27 o 21:48, Mirek pisze:

> [...]
    > Ewentualnie dodatkowy, zwykły czytnik gdzieś koło tablicy, żeby mogli
    > się tam "odbić" tylko ci, którzy chcą być liczeni.

    Rozwiązanie zapewne droższe niż typowy osobisty licznik okrążeń basenowych.

    > Jest już gdzieś takie coś?

    Ja nie widziałem.

    --
    P. Jankisz