  • 11. Data: 2009-02-02 18:26:12
    Temat: Re: Licznik elektryczny, namagnesowania i konsekwencje
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > Pomijając, że, hmm, trochę Cię poniosło, jest jeszcze jeden drobiazg.
    Nigdy,
    > ale to nigdy nie przyjmuj optymistycznych założeń do obliczania wydajności
    > "źródeł odnawialnych". Dane paneli, wiatraków, kolektorów słonecznych itp

    Dlaczego poniosło?
    Jakich optymistycznych? 13/30 dni wietrznych to optymistyczne?
    Optymizm to 30/30.
    To policzmy 4x mniej: 3/30 dni.
    No nawet jak zaczniemy dyskusję, na temat tego ile będzie produkował prądu
    wiatrak na dachu bloku na os. Wichrowe Wzgórze w Poznaniu nie zmienia to
    faktu, że:
    a) opłata miesieczna za prąd> opłata miesieczna za prąd- prąd pozyskany z
    energii darmowej
    b) zainwestowanie w jeden taki wiatrak w latach 70-tych, gdy to osiedle
    powstawało,
    do dzisiaj przyniosłoby ponad 2,5 GigaWatogodziny energi, co na obecne ceny
    przekłada się na minimum 1 mln złotych/blok.
    Za tą kwotę można kupić dziś w tym bloku 5 mieszkań.

    Zakładam, że kolega nigdy nie był na os. Wichrowe Wzgórze w Poznaniu, ani w
    kieleckim.

    A propos inwestycji i stopy zwrotu.
    Nikt o tym nie mówił bo i po co.

    Proszę Państwa. Przyjęło się w powszechnej opinii, że rzeczy dziela się na
    takie, których zakup musi się zwrócić i takie, których
    nikt nie analizuje pod tym kątem.
    Do sztandarowego przykładu należą samochody.
    Pomijając fakt, że inwestując 5 lat temu w "Diesla" większość, która go
    kupiła z pewnością kierowała się prostymi kalkulacjami, to
    niestety ceny się zmieniają i dziś trudniej już zobaczyć różnicę między
    wozem zasilanym ON i benzyną.
    Tak samo jest z kosztem energii elektrycznej. Bez sensu są obliczenia, skoro
    widać, że ceny energii elektrycznej stale (od tych 60 lat co najmniej)
    wzrastają. Przy inwestycjach w branżę energetyczną i monopolu nie ulega
    wątpliwości co stanie się z cenami energii za 5 czy 10 lat - wzrosną
    kilkakrotnie.
    Jeszcze ciekawszy temat z samochodami:
    Ludzie decydując się na wyposażenie samochodu w klimatyzację (koszt 3 do 10
    tys. zł),
    jakoś nie zadają sobie trudu w przeliczeniu czasu po którym zwróci się
    inwestycja.
    Dlaczego obligatoryjnie mamy uwzględniać koszt zakupu wiatraka (1 mln
    zł/156mieszkań daje ok. 6 tys. zł) i liczyć kiedy się "zwróci",
    a przy zakupie klimatyzacji takich obliczeń nie robimy?
    Koszt inwestycji jest podobny.

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 12. Data: 2009-02-02 18:42:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sylwester,

    [...]

    > Dlaczego poniosło?
    > Jakich optymistycznych? 13/30 dni wietrznych to optymistyczne?
    > Optymizm to 30/30.
    > To policzmy 4x mniej: 3/30 dni.

    Jasne. W jaki sposób zmagazynujesz energię na pozostałe 27/30 dni?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2009-02-02 18:42:50
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > nielegalnego poboru energii, wstawienia nowego licznika oraz zabezpieczenia
    > starego (musi być protokół i tam powinien być numer, którego szukasz). W
    > następnej kolejności możesz podważać wyliczenie kary (o ile dostałeś
    > jakieś), zauważ, że bardzo "akuratna" ta kara, taka w sam raz na kieszeń
    > małego gospodarstwa domowego, mnie osobiście to daje najwięcej do myślenia.
    > Być może wysokość płaconych rachunków też da się wykorzystać (o ile nie były
    > rażąco niskie).
    > "nielegalny pobór energii" daje w googlach 40 tys. wyników, coś dla siebie

    Dzieks za cenne, chyba jak dotad najcenniejsze rady i komentarz. Linka juz
    przez Email do wsi wyslalem tyle, ze nie bezposrednio jako, ze siostra gustuje
    w bardziej tradycyjnych sposobach przekazywania informacji (nie ma kompa) ale
    zapewne inni z tego tez skorzystaja. Jestes gosc, skora i kosc ale Gosc!
    Pzdr.

  • 14. Data: 2009-02-02 19:19:55
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Poszukaj na google, bo z licznikami i magnesami neodymowymi to sporo było,
    nawet na jakiejś uczelni badali, że działanie magnesem na licznik wpływa na
    zwiększone wskazanie energii, a nie odwrotnie. :-)
    (na wskutek rozmagnesowania magnesu hamującego).

  • 15. Data: 2009-02-02 19:20:54
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > Jasne. W jaki sposób zmagazynujesz energię na pozostałe 27/30 dni?

    Tak samo jak nikt nie pisał o stopie zwrotu, tak samo nikt nie pisał na
    temat magazynowania.

    Podobne pytania zadawano w początku lat dziewiędziesiątych co do używania
    telefonów komórkowych Centertela.
    To taka walizeczka z dużym radiatorem. Czas rozmowy był chyba 1 godzinę, a
    punktów dostępowych w Polsce było 5.
    A co będzie jak nie będzie Cię w Warszawie albo w Poznaniu? - pytano.
    Nie przeszkadzało to ludziom wędrować z tą walizką od biura do biura, choć w
    obu miejscach były telefony z TP.
    Jakość rozmowy była taka jak przez CB-radio.
    Dzisiaj już nie zadaje się pytania: Czy zasięg będzie w Mikołowie?
    Teraz przekładając to z sieci teletechnicznych na energetyczne, to widzę to
    tak:
    Dzisiaj może być pięć wiatraków w Poznaniu, a w kieleckiem 10.
    Z czasem liczba wzrośnie i powstaną sieci przesyłowe - alternatywne.
    A w kieleckiem wieje ciągle,...jak to w kieleckiem.
    Do tej pory można dzierżawić z ENEA. Drogo, ale już teraz można kupować prąd
    np. z elektrowni wodnej.
    Centertel też z początku dzierżawił sieci od TP i PKP.
    Przecież to oczywiste jak I2C, czy RS232.
    Energia jest informacją. (w sensie logicznym)
    Ale nie obrażajmy się na pytania podstawowe :-)

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 16. Data: 2009-02-02 19:23:35
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

> [...]
    na
    > zwiększone wskazanie energii, a nie odwrotnie. :-)
    > (na wskutek rozmagnesowania magnesu hamującego).
    Kolego!
    Proszę w ramach ćwiczeń w posługiwaniu się Netsprintem z kolei, sprawdzić,
    czy np. Fiat 126p ma wsteczny bieg :-)

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 17. Data: 2009-02-02 19:48:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sylwester,

    > Tak samo jak nikt nie pisał o stopie zwrotu, tak samo nikt nie pisał na
    > temat magazynowania.

    Odpowiedz wprost na proste pytanie a nie bełkocz bez sensu jak
    nawiedzony ekofaszysta.

    [...]

  • 18. Data: 2009-02-02 19:50:17
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Proszę w ramach ćwiczeń w posługiwaniu się Netsprintem z kolei, sprawdzić,
    > czy np. Fiat 126p ma wsteczny bieg :-)

    Czyj Fiat 126p? Doprecyzuj pytanie. :-)
    Mój miał to bez sprawdzania mogę Ci powiedzieć. :D

    PS. netsprint jest cienki, nie ma nawet mojej firmowej strony. ;-)

  • 19. Data: 2009-02-02 19:53:34
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Dlaczego poniosło?
    > Jakich optymistycznych? 13/30 dni wietrznych to optymistyczne?
    > Optymizm to 30/30.
    > To policzmy 4x mniej: 3/30 dni.

    No to policz i pokaz jak to wyjdzie.
    Wiekszosc dni to dni w ktorych wiatr ledwo wieje, przeciez nie zdarzaja
    sie tam 3 doby z wiatrami po 20m/s? A nawet jesli to ile takich miejsc
    jest w Polsce. Z kolei dla slabych wiatrow sprawnosc takiej turbiny
    zmierza do zera.

> [...]
    > do dzisiaj przyniosłoby ponad 2,5 GigaWatogodziny energi, co na obecne ceny
    > przekłada się na minimum 1 mln złotych/blok.

    A skad masz te wyliczenia? Zakladasz, ze taki wiatrak z lat 70-tych bez
    konserwacji wytrzymalby 39 lat?

> [...]
    > zł/156mieszkań daje ok. 6 tys. zł) i liczyć kiedy się "zwróci",
    > a przy zakupie klimatyzacji takich obliczeń nie robimy?

    Bo taki wiatrak buduje sie dla zysku, a klimatyzacje kupuje sie dla
    wygody. Trudno liczyc amortyzacje jesli celem zakupu nie jest zysk
    ekonomiczny.
    Inna sprawa to fakt czy ktos chcialby miec halasujacy wiatrak nad glowa.

  • 20. Data: 2009-02-02 20:13:19
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Sylwester Łazar wrote:

    > Witam!
    > Walka z monopolistą od energetyki = walka z wiatrakami.
    > Ludzie przestańcie kraść i/lub walczyć z wiatrakami!
    > Czas te wiatraki budować. Choćby w centrum miasta na szczytach wieżowców.
    > Maszt rzędu 12 metrów w zupełności wystarczy, aby mieć skrzydła średnicy
    > 18metrów.

    magia :) a o bezpieczenstwo ludzi jak zadbasz? jak sie lopata urwie to
    specjalny uklad ja zdematerializuje zanim komus rozwali leb? :D

    w miastach to chyba raczej wiatraki pionowe ;)

    no i wynalazki typu rowerki dla ludzi, nogami da sie bez wiekszego wysilku
    wyprodukowac 100W , 1000 ludzi daje juz 100KW mocy ;)