  • 1. Data: 2009-04-11 14:02:18
    Temat: Led driver pl-2012 poblem
    Od: "Ryjek" <p...@c...pl>

    Witam.
    Mam następujący problem; zrobiłem niechcący zwarcie na wejściu i zasilacz
    przestał działać.
    Spalił się tranzystor BUT11. Niestety nie mam schematu i nie wiem co jeszcze
    poleciało. Czy ktoś może mi pomóc?
    Jest to zasilacz a raczej przetwornica firmy Kwazar LED Driver Typ PL-2012
    AC230/DC12.

  • 2. Data: 2009-04-11 18:44:40
    Temat: Re: Led driver pl-2012 poblem
    Od: "Ryjek" <p...@c...pl>

    Użytkownik "Ryjek" <p...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeszcze poleciało. Czy ktoś może mi pomóc?
    > Jest to zasilacz a raczej przetwornica firmy Kwazar LED Driver Typ PL-2012
    Po dalszym badaniu okazało się że jeden kondensator ma zwarcie.
    Na wyjściu mostka prostowniczego jest dzielnik pojemnościowy z dwoma
    kondensatorami elektrolitycznymi.
    Jeden ma poj. 10?F/400V a drugi gabarytowo o połowę mniejszy ma zwarcie i
    nie ma żadnych napisów na obudowie.
    Jaka powina być jego pojemność? Pomóżcie!!!

  • 3. Data: 2009-04-12 08:35:00
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Ryjek pisze:
> [...]
    > Po dalszym badaniu okazało się że jeden kondensator ma zwarcie.
    > Na wyjściu mostka prostowniczego jest dzielnik pojemnościowy z dwoma
    Ten to pewnie 10 mikro.
    a drugi gabarytowo o połowę mniejszy ma zwarcie i
    > nie ma żadnych napisów na obudowie.
    > Jaka powina być jego pojemność? Pomóżcie!!!
    Czy to aby na pewno kondensator an nie np dławik ?

    G.B.

  • 4. Data: 2009-04-12 13:46:03
    Od: "Ryjek" <p...@c...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brzęczyszczykiewicz" <g...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:grs95a$861$1@news.onet.pl...
    > Ten to pewnie 10 mikro.
    > a drugi gabarytowo o połowę mniejszy ma zwarcie i
    > Czy to aby na pewno kondensator an nie np dławik ?
    >
    > G.B.
    Pewności nie mam żadnej, bo nie mam schematu. Elektronika zajmowałem sie
    jakieś 10 lat temu.
    Szukałem w googlach jakieś schematu przetwornicy na tym tranzystorze ale nie
    znalazłem.
    Ma obudowę jak kondensatoe tylko bez napisów. Po jednej stronie jest ucięte
    5 C (5stopniC) spory odstęp V i znów ucięte V.
    Jeżeli to dławik to jestem w lesie, bo tranzystor wymieniłem, wszystkie
    diody sprawdziłem, inych półprzewodników nie ma. Kondensatory sprawdziłem
    czy nie mają zwarcia. Wyszedł ten jeden.
    Nie wiem co dalej.

  • 5. Data: 2009-04-12 15:52:31
    Temat: Re: Re: Led driver pl-2012 poblem
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...ar.wroc[kropka]pl>

    On Sun, 12 Apr 2009 15:46:03 +0200, "Ryjek" <p...@c...pl> wrote:

> [...]
    >diody sprawdziłem, inych półprzewodników nie ma. Kondensatory sprawdziłem
    >czy nie mają zwarcia. Wyszedł ten jeden.

    Dławik ma zwykle szaroczarny ferryt (materiał ceramiczny) od góry,
    kondensator ma aluminium, często ponacinane dla osłabienia efektów
    ewentualnego wybuchu.

    Mokrego Dyngusa,
    Paweł

  • 6. Data: 2009-04-12 20:53:57
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > diody sprawdziłem, inych półprzewodników nie ma. Kondensatory sprawdziłem
    > czy nie mają zwarcia. Wyszedł ten jeden.

    Słuchaj, ale w czym problem. Rozumiem, że element "ma zwarcie", tak?? To
    jeśli to jest dławik, to jest sprawny!! Dławiki z natury mają
    prawie-zwarcie ;)... Im mniejsza rezystancja DC tym lepiej ;)... Ja
    rozumiem, że jeśli to był kondensator i ma zwarcie, to jest źle ;)...
    ale nie wiem... czy ten element jest dodatkowo jakoś upalony czy coś
    innego Ci się w nim nie podoba?? :)...
    Możesz podesłać zdjęcie tego dławiko-kondensatora?? :)...

    Pozdrawiam
    Konop